1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 529  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408070006  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۰:۰۲
    ۱۳۸۴/۰۸/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

در ديدار اعضاي شوراي مركزي اتحاديه تهيه كنندگان با معاون امور سينمايي مطرح شد:

تلاش كنيم تا مديران واقعي سينماي ملي باشيم

در ادامه گفت و گوهاي دوره اي معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اصناف و دست اندركاران سينماي ايران، اعضاي هيأت مديره اتحاديه تهيه كنندگان و توزيع فيلم ايران با حضور در دفتر محمدرضا جعفري جلوه ضمن ديدار با وي، در خصوص مسائل مختلف سينماي ايران با معاون امور سينمايي بحث و تبادل نظر بعمل آوردند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اعضاي هيأت مديره اتحاديه تهيه كنندگان و توزيع سينماي ايران متشكل از: جهانگير كوثري، منوچهر محمدي، مرتضي شايسته، هوشنگ نوراللهي، سيدغلامرضا موسوي، مجيد قاري زاده، حسين فرحبخش، اصغر بانكي، بيژن امكانيان و علي آشتياني پور در اولين ديدار رسمي خود با محمدرضا جعفري جلوه ضمن اظهار خوشحالي از انتخاب فردي كه با سابقه فراوان مديريت فرهنگي، مسؤوليت معاونت امور سينمايي را پذيرفته است، آمادگي اتحاديه تهيه كنندگان را براي همه گونه همكاري و همراهي با جعفري جلوه اعلام كردند.
    بنابراين گزارش، ايجاد و ثبات امنيت شغلي، تقويت فضاي پرنشاط براي توليد در سينما، حفظ روحيه تعامل و چهره به چهره شدن با صنوف، توجه لازم به تمامي اصناف سينمايي، نياز جامعه كنوني به ساخت آثار در تمام گونه هاي سينمايي، توجه به سيستم پخش و توزيع فيلم، تجديد نظر در سياست هاي حمايتي و هدايتي، احياي مجدد رايت تلويزيوني، بازنگري در قوانين شبكه نمايش خانگي. توجه لازم به بازارهاي جانبي از دست رفته رايت هاي فرهنگي، احياء بازارهاي بين المللي، بازنگري در سياست هاي سينمايي و پخش و عرضه فيلم ها در عرصه بين الملل، برنامه ريزي كلان و عملياتي با هدف ساخت و بهره برداري سالنهاي سينما در سراسر كشور از مهمترين مواردي بودند كه توسط اعضاي هيأت مديره اتحاديه تهيه كنندگان مطرح شده و مورد بحث و بررسي و تبادل نظر قرار گرفتند.
    اين گزارش حاكي است: «محمدرضا جعفري جلوه» با اظهار خوشحالي از برگزاري جلسات گفت و گوي عمومي با اصناف و به خصوص اتحاديه تهيه كنندگان، تصريح كرد: اتحاديه نقش محوري را در سينما دارد و به تعبيري مي تواند سنگ زيرين آسياب باشد كه البته اين نقش، نقش بسيار بزرگ و مهمي است و توان زيادي را نيز مي طلبد چراكه پايه و اساس كار محسوب مي شود و مديريت فرهنگي نيز سنگ زيرين آسياب است كه بايد فعاليت اصلي را انجام دهند و ضمن اينكه فشارها و سختي ها را تحمل مي كند و عطش و هوس كمتري براي نماياندن خود دارد، صبورانه، مشاركت جو و حمايتگر، فرصت بروز و ظهور و تجلي به هنرمند صاحب ايده و انديشه مي دهند و بي نام و نشان با او به تأليف مشترك مي پردازد.
    جعفري جلوه تأكيد كرد: شما تهيه كنندگان در سهم و جايگاه خود به مديريت فرهنگي سينما مشغوليد، چه به اين نقش معترف باشيد و چه تعبير ديگري را لحاظ كنيد؛ و مديريت، خاصه مديريت فرهنگي كار بسيار حساس و مهمي است، معلمي است، البته معلم كلاس انشاء نه كلاس ديكته، كه مثل شمع مي سوزد، خون دل مي خورد و طبيبانه با كار و راه مواجه مي شود. سقف بلندي است كه مجال خلاقيت و هويت مي دهد و صدالبته فضا را محافظت مي كند، فضاي امني است براي نيل به مقصود؛ مدير فرهنگي به مثابه نردباني است براي صعود كساني كه شايستگي صعود را دارند و مدير فرهنگي، هم بايد اين شأن را براي خود بپذيرد و هم آن را احراز كند.
    معاون امور سينمايي و سمعي و بصري در ادامه سخنانش افزود: انتظار شما از من به عنوان يك خدمتگزار اين است كه در اين فضا حضور داشته و اجازه دهم كه هر كسي با موضوع مطبوع خودش به خلق اثر بپردازد. آري، من به عنوان يك مسؤول فرهنگي بايد سقف بلند افراخته اي باشم، سرشار از مجال تجلي و پروازهاي بلند، براي شما و براي آنها كه به اقدام مشترك ما و شما نيازمندند. يعني هنرمند سينماگر مؤلف. اما من و شما مي بايست اين صحنه را به گونه اي حفاظت، نظارت، حمايت و برنامه ريزي كنيم كه فضاي لجام گسيخته، بي ضابطه و بي معنايي حاصل نشود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com