1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 2877  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711290100  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۴۲:۳۶
    ۱۳۸۷/۱۱/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

آيين اختتاميه تجلي اراده ملي برگزار شد

"به کبودي ياس"، "کودک و فرشته" و "زماني براي دوست داشتن" بيشترين جوايز را بردند

آيين اختتاميه بخش تجلي اراده ملي بيست و هفتيمن جشنواره بين المللي فيلم فجر در سينما فرهنگ تهران برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مراسم پاياني «تجليل اراده ملي» شنبه شب با اهداي جوايزي از سوي 18 سازمان و نهاد به 18 فيلم سينمايي حاضر در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر برگزار شد.
    در اين مراسم فيلم "كودك و فرشته " با هفت جايزه بيشترين جوايز بخش تجلي اراده ملي را به خود اختصاص داد و پس از آن فيلم هاي "زماني براي دوست داشتن " و "پنالتي " چهار جايزه، "زادبوم " سه جايزه و "به كبودي ياس "، "پستچي سه بار در نمي‌زند " با دو جايزه در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند.
در ابتداي مراسم دو نماهنگ در خصوص جشنواره فيلم فجر و غزه به نمايش در آمد و مراسم با اجراي كامران ملكي آغاز شد.

* انتظامي: كار قشنگي است كه تجليل‌ها در زنده بودن برگزار شود
در ابتداي اين مراسم كليپي از مراسم افتتاحيه، حواشي جشنواره و مراسم اختتاميه جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر پخش شد و با حضور «محمدرضا جعفري جلوه» از «عزت‌الله انتظامي» تجليل شد.
«عزت‌الله انتظامي» پس از دريافت هداياي خود گفت: بسيار كار قشنگي است كه در زمان زنده بودن هنرمندان اين تجليل‌ها برگزار شود، اغلب براي مرگ بزرگداشت برگزار مي‌شود و من مي‌خواهم بگويم كه از اين به بعد براي ختم مراسم برگزار نكنيم و براي شادي‌ها مراسم بگيريم.
وي همچنين اظهار داشت: براي من بسيار ارزشمند است كه اين قدرداني صورت مي‌گيرد و اميدوارم در آينده تداوم يابد و به شخصه از خانواده تمامي هنرمندان تشكر مي‌كنم.

* جعفري‌جلوه: سينما براي اداي تكليف به همه فعاليت‌هاي كشور مهيا است
پس از پايان تجليل از انتظامي، جعفري جلوه در صحبت‌هايي با اشاره به تقدير نهادها و سازمان ها از آثار حاضر در جشنواره فيلم فجر گفت: تقدير از اين آثار اقدامي پسنديده است اما حداقل كاري است كه مي‌تواند انجام شود، زيبنده است كاري سترگ در دستور كار ما قرار گيرد، اگر چنين شود ، سينماي ملي رقم خواهد خورد.
جعفري جلوه يادآورشد: سينما براي اداي تكليف به همه فعاليت‌هاي كشور مهيا است، رسانه‌اي قدرتمند، نافذ و فرهنگ ساز براي چنين تكليفي، البته فقط مكلف نيست ، بلكه سينما براي اداي چنين تكليفي، حقوقي نيز دارد.
معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: براي اين كه سينما براي منافع ملي به حركت درآيد براي آن بايد دل سوزاند و سرمايه‌گذاري كرد.
وي يادآورشد: سينماي قدرتمند در اقتصاد، جذاب در روايت كردن قصه هاي بومي ايراني - اسلامي ، فرهنگ ساز و آينده ساز ، براي رقم‌خوردن اين سينما در بعد اقتصادي و فرهنگي نيازمند تعامل گسترده دستگاه‌هاي مختلف كشور هستيم.
جعفري‌جلوه تاكيد كرد: براي داشتن سينماي ملي براي ايرانيان بيشتر، بايدطيف بيشتري از دستگاه‌ها بكوشند، سرمايه گذاري مادي و معنوي در حمايت از سينما و زير ساخت‌هاي صنعتي آن انجام دهند.
معاون امور سينمايي با اشاره به برنامه‌هاي جامع مديريت سينماي كشور براي تقويت اركان مختلف اين هنر - صنعت، خطاب به نمايندگان سازمان‌ها و نهادها ‌افزود: در طرح‌هاي جامع توليد، اكران، فضاهاي نمايشي و فناوري و تجهيزات، بين ما و شما كارهاي مشتركي قابل تعريف و انجام است.
جعفري جلوه با اشاره به ويژگي‌هاي سينماي ملي تصريح كرد: سينماي متعهد به يك ملت و سينماي ملي فرصتي است براي تجلي اراده ملي و آن زمان است كه سينما مي تواند پاسخگوي نيازهاي ملي يك كشور باشد.
وي ابراز اميدواري كرد كه با برگزاري بخش تجلي اراده ملي در جشنواره فيلم فجر كه به منظور هم‌گرايي ميان ذي‌نفعان و ذي‌نقشان در سينما برپا مي شود، زمينه حمايت گسترده از سينما توسط دستگاه‌هاي مختلف در كشور شكل گيرد.

* جوايز وزارت آموزش و پرورش
وزارت آموزش و پرورش اولين سازماني بود كه جوايز خود را به برگزيدگانش اهدا نمود كه 5 لوح تقدير به «علي شادمان» براي بازي در«زماني براي دوست داشتن»، «مونا احمدي» براي بازي در «كودك و فرشته»، «مسعود نقاش‌زاده» براي كارگرداني «كودك و فرشته»،«ابوالحسن داوودي»براي كارگرداني«زادبوم»،«انسيه شاه‌حسيني» براي كارگرداني «پنالتي» اهدا شد و همچنين لوح تقدير به همراه 15 سكه بهار آزادي را به ابراهيم فروزش براي كارگرداني«زماني براي دوست داشتن» تعلق گرفت.

* جوايز وزارت دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نيز دو جايزه را به «جواد اردكاني» براي كارگرداني «به كبودي ياس» و فخرالدين صديق شريف براي ايفاي باورپذير نقشش روحاني در فيلم «اخراجي‌ها‌?» اهدا كرد.

* جوايز جمعيت هلال احمر
جمعيت هلال احمر نيز جوايز خود را به اين شرح اهدا كرد: ابراهيم فروزش كارگردان "زماني براي دوست داشتن " و علي شادمان بازيگر "زماني براي دوست داشتن ".

* جايزه بنياد توسعه راهبردي ايرانيان
بنياد توسعه راهبردي ايرانيان سومين نهادي بود كه جايزه خود اهدا كرد و «ابوالحسن داوودي» براي كارگرداني و تهيه‌كنندگي«زادبوم» از سوي اين بيناد تقدير شد.

* جوايز بنياد شهيد و امور ايثارگران
در ادامه اين مراسم، بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز سه جايزه را به برگزيدگان خود اهدا كرد كه بر اين اساس از «جواد اردكاني» براي كارگرداني «به كبودي ياس»، «مسعود نقاش‌زاده» براي «كارگرداني «كودك و فرشته» و«انسيه شاه‌حسيني» براي كارگرداني «پنالتي» با اهداي جوايزي تقديم كرد.

* جايزه دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي
همچنين دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي نيز جايزه خود را به «مسعود نقاش‌زاده» براي كارگرداني «كودك و فرشته» اهدا كرد.

* جايزه شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت

شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت نيز جايزه خود را به «انسيه شاه‌حسيني» براي كارگرداني «پنالتي»اهدا كردند.

* جوايز جشنواره روستا
جشنواره روستا جايزه خود را شامل لوح تقدير، تنديس و 15 سكه بهار آزادي به «علي لدني» تهيه‌‌كننده «پاي پياده» و سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز جايزه خود را به «حسن كلامي» براي تهيه‌كنندگي«كودك و فرشته» اهدا كردند و جمعيت هلال احمر نيز «ابراهيم فروزش»كارگردان «زماني براي دوست داشتن» و«علي شادمان» بازيگر«زماني براي دوست داشتن» را شايسته تقدير دانست.

* جوايز سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري

اما اوج مراسم زماني بود كه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نيز سه جايزه به آتوسا قلمفرسايي براي طراحي صحنه و لباس«صداها»،حسن فتحي براي كارگرداني «پستچي سه بار در نمي‌زند» و «حسين ليالستاني» براي نگارش فيلمنامه«مي‌زاك» اهدا كرد.
حسن فتحي براي گرفتن جايزه خود كارگردان با آرامش تمام پشت ميكروفون رفت و بدون توجه به حضور نماينده اين سازمان در روي سن گفت:آقايان، خانم‌ها سلام. من حسن فتحي هستم. 20 سال است دارم كار مي‌كنم. بيشتر تلويزيون و كمتر سينما. مجموعه‌هاي تلويزيوني «شب دهم»،«مدار صفر درجه»،«روشن‌تر از خاموشي» و «ميوه ممنوعه»و فيلم‌هاي سينمايي«ازدواج به سبك ايراني» و اخيرا «پستچي سه بار در نمي‌زند» را ساخته‌ام.
كارگردان «پستچي سه بار در نمي‌زند» تصريح كرد: فيلم من امسال نامزد دريافت هشت جايزه از جشنواره شد، اما جايزه‌اي نگرفت. آنچه من را تسلي مي‌دهد اين است كه از تاريخ سينما ياد گرفته‌ايم درباره يك فيلم فقط در عرض زمان قضاوت نمي‌شود و طول زمان هم درباره آن قضاوت مي‌كند. در طول زمان درباره كساني هم كه درباره فيلم‌ها قضاوت كرده‌اند، قضاوت مي‌شود.
وي در ادامه جايزه خود را به كودكان فلسطيني اهدا نمود و اظهارداشت: در ماه‌هاي اخير ??? كودك فلسطيني در غزه شهيد شده‌اند و من اين جايزه را به تمام كودكان فلسطيني اهدا مي‌كنم.
وقتي كه نماينده ميراث فرهنگي از حاضران اجازه خواست هديه اين سازمان را به جعفري جلوه تقديم كند و او را روي صحنه دعوت كرد، و در اين لحظه معاونت سينمايي در اقدامي دلجويانه جايزه‌اش به حسن فتحي تقديم نمود و گفت: اين هديه را در واقع متعلق به سينماگراني مي‌دانم كه كار آنها ملاك ارزيابي عملكرد يك مدير در مدت تصدي پست معاونت سينمايي مي‌شود.
جعفري جلوه با اشاره به بيست سال حضور فتحي در عرصه هنرهاي نمايشي تاكيد كرد: او گرچه در هنرهاي نمايشي پيشكسوت است، اما در دو اثر سينمايي قد كشيده و در «پستچي سه بار در نمي‌زند» به واقع درخشيده است و سپس از فتحي خواست براي گرفتن اين هديه روي صحنه بيايد كه حسن فتحي پس از اينكه اين جايزه را از دستان معاونت سينمايي گرفت باز هم آنرا به كودكان فلسطيني تقديم نمود و گفت: با آرزوي اين كه به همت كودكان فلسطيني يك كشور آزاد در فلسطين تشكيل شود، جايزه را به كودكان فلسطيني تقديم مي‌كنم.

* جوايز مركز ملي فرش ايران
در ادامه اين مراسم مركز ملي فرش ايران ،جوايز خود را به «حسن فتحي» كارگردان «پستچي سه بار در نمي‌زند» و «واروژ كريم‌مسيحي» كارگردان «ترديد» براي استفاده مناسب از فرش ايراني در اين دو فيلم اهدا كرد.
فتحي كه سالن را ترك كرده بود با مشايعت حبيب ايل بيگي دوباره به سالن آمد تا جايزه مركز ملي فرش را دريافت كند كه اين‌بار قضيه چند دقيقه قبل به شكل عكس اتفاق افتاد و فتحي جايزه خود را به پاس تلاش هاي جعفري جلوه در سينماي ايران از روي سن به معاونت سينمايي تقديم نمود.
بر اساس اين گزارش،جعفري جلوه هم لحظاتي بعد فرش را به ايل‌بيگي مدير روابط عمومي جشنواره سپرد تا آن را به فتحي برساند و فتحي اين بار تا آخر مراسم در حالي كه يك تخته فرش در صندلي بغلي‌اش قرار داشت در سالن باقي‌ ماند كه در اين ميان واكنش چند تن از حاضران كه با صداي بلند براي فتحي ابراز احساسات مي‌كردند جالب توجه بود.

* جايزه مؤسسه ناجي هنر
مؤسسه ناجي هنر نيز جايزه خود به «عبدالرضا كاهاني» براي كارگرداني «بيست» اهدا كرد.

* جايزه مجمع كانون‌هاي فيلم وعكس دانشگاه‌هاي كشور
مجمع كانون‌هاي فيلم وعكس دانشگاه‌هاي كشور از «پرويز شهبازي» براي كارگرداني «عيار??» تقدير كرد.

* جايزه نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور
نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور نيز از «آرش سجادي حسيني» براي كارگرداني «موج سوم» تجليل كرد.

* جوايز نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران
نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز جايزه خود را به «جواد شريفي‌راد» مسئول جلوه‌هاي ويژه فيلم‌هاي «كودك و فرشته» و «موش» اهدا كرد و جايزه سازمان ورزش شهرداري تهران به «سيدسعيد سيدزاده» تهيه‌كننده «پنالتي»تعلق گرفت.

* جايزه مؤسسه آيين مهرورزي
مؤسسه آيين مهرورزي نيز با حضور حسين كلاني پيشكسوت فوتبال ايران و مدير موسسه جايزه رفت و برگشت به كشور ونزوئلا را به «محمدهادي كريمي» كارگردان «امشب شب مهتابه» اهدا كرد.

* جوايز انجمن مديران توليد
در ادامه اين مراسم نيز انجمن مديران توليد ضمن تقدير از «محمدصادق آذين» براي مديريت توليد «درباره الي» جوايز خود را به «بيتا منصوري» مديرتوليد «زادبوم» و «رحمت عبدالله‌زاده» مدير توليد فيلم‌هاي «كودك و فرشته» و «دلخون» اهدا كرد.

* جوايز بخش سالن‌هاي نمايش
در پايان مراسم نيز با حضور معاونت سينمايي بر روي صحنه در بخش سالن‌هاي نمايش، لوح تقدير و جايزه به «حميد سهيلي مقدم» متصدي نمايش سالن سينما جوان يك و همچنين «علي حاتمي» متصدي نمايش سالن سينما جوان دو اهدا شد.

* جوايز بخش بهترين مديريت سينما و پرسنل جشنواره
همچنين در بخش بهترين مديريت سينما و پرسنل جشنواره، «فرجام آژير» از سينما سپيده و «سيد رضا سعيدي پور» از سينما تجليل شدند.

* جايزه بهترين مديريت سينماهاي جشنواره
جايزه بهترين مديريت سينماهاي جشنواره نيز به «سيد موسي هاشمي مقدم» مديريت سينما اريكه ايرانيان رسيد.
پس از پايان مراسم قرار شد فيلم سينمايي «به كبودي ياس» به كارگرداني «جواد اردكاني» به نمايش بيايد اما به دليل وقت كم براي نمايش آن بسياري از حاضران سالن را ترك كرده بودند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com