1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 2093  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۷/۱۳۹۸  نوع : گزارش
 کد خبر : 139807070000  ساعت مخابره خبر: ۰۸:۳۷:۲۱
    ۱۳۹۸/۰۷/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

از نيروانا تا روز بلوا

نگاهي به بر برخي از فيلم‌هاي در حال توليد سينماي ايران در نيمه اول سال 98

در گزارش زير نگاهي خواهيم داشت به برخي از فيلم‌هاي در حال توليد سينماي ايران در نيمه اول سال 1398.

محمدعلي حيدري
1.آتاباي
آتاباي به تهيه‌کنندگي حسن مصطفوي، پنجمين فيلم بلند نيکي کريمي در مقام کارگردان بعد از فيلم‌هاي يک شب، چند روز بعد، سوت پايان و شيفت شب است. نويسنده‌ي اين فيلم، بازيگر پرکار و مطرح اين روزهاي سينما، هادي حجازي‌فر است که به همراه جواد عزتي و سحر دولت‌شاهي در فيلم به ايفاي نقش نيز مي‌پردازد. محل فيلم‌برداري اين فيلم شهرستان خوي است. بعضي از لوکشين‌هاي آن در مناطق تاريخي خوي مانند بارگاه شمس تبريزي، بازار و مرز رازي قرار دارد.

2.آلرژي
اين فيلم که در گروه هنر و تجربه به نمايش درمي‌آيد؛ داستان دو زوج است که براي مراسم عروسي دوستانشان راهي سفري مي‌شوند و در کوران حوادثي قرار مي‌گيرند که آنها را مجبور به فرار و تغيير مسير مي‌کند. آلرژي به کارگرداني محمد داوود عسگري توسط محمدکامبيز دارابي و احمد کاوري تهيه شده است. تعدادي از بازيگران جوان هم‌چون حسين سليماني، سهند جاهدي، بهار قاسمي، روناک پوريادگار و... در اين فيلم حضور دارند.

3.انفرادي
مسعود اطيابي که هم‌اکنون کمدي پرفروش تگزاس 2 را بر پرده‌ي سينما دارد؛ تازه‌ترين اثر خود را در همين ژانر با بازي رضا عطاران، احمد مهران‌فر و مهدي هاشمي مقابل دوربين برده است. پيش‌بيني مي‌شود انفرادي براي نمايش در جشنواره‌ي سي‌وهشتم فيلم فجر آماده شود. گروه سازنده‌ي اين فيلم براي يافتن بازيگري جوان جهت ايفاي نقش دوران جواني مهدي هاشمي فراخوان جذب بازيگر منتشر کردند. ابراهيم عامريان تهيه‌‌کننده و عبدالله اسکندري طراح گريم اين فيلم است.

4. بي‌سر
بي‌سر با حضور بازيگران تئاتر هم‌چون الهام کردا، مهدي کوشکي و کاظم سياحي به کارگرداني کاوه سجادي حسيني براي شرکت در جشنواره فيلم فجر 98 آماده مي‌شود و در حال طي کردن مراحل فني است. به گفته‌ي کارگردان فيلم، بي‌سر يک اثر مستقل است که در شرايط سختي ساخته شد. سجادي حسيني اين فيلم را نسبت به آثار گذشته‌ي خود بيشتر مبتني بر قصه‌پردازي ارزيابي مي‌کند.

5. بي‌صدا حلزون
بي‌صدا حلزون اولين فيلم بلند سينمايي بهرنگ دزفولي‌زاده است که در بيش از 30 لوکيشن فيلمبرداري شده است و يکي از پرلوکيشن‌ترين فيلم‌هاي اول محسوب مي‌شود. بهرنگ دزفولي‌زاده پيش از اين بيش از 80 فيلم سينمايي و سريال تلويزيوني را عکاسي کرده و سازنده‌ي 9 فيلم کوتاه مستند و داستاني بوده که در اکثر جشواره‌هاي خارجي و داخلي حضور داشته است. هانيه توسلي، مهران احمدي، پدرام شريفي و محسن کيايي با حضور عليرضا جلالي‌تبار، بهنوش بختياري، بيژن بافکار و شيرين ولي پور بازيگران اين فيلم هستند.

6. خروج
تازه‌ترين اثر ابراهيم حاتمي‌کيا با حضور جمعي از بازيگران سينما، اواسط شهريورماه 98 در شهرستان گچساران کليد خورد. داستان فيلم درباره‏‌ي تعدادي کشاورز است که زمين‏ هاي‏شان را در اثر سيل از دست داده‌اند. باتوجه به اخباري که درباره‌ي داستان فيلم منتشر شده است به نظر مي‌رسد که اين فيلم حاتمي‌کيا داراي مضموني با عدالت اجتماعي باشد. کاري شبيه به آژانس شيشه‌اي که نگاهي منتقدانه نسبت به وضعيت موجود اجتماعي و سياسي داشت. فرامرز قريبيان، پانته‌آ پناهي‌ها، جهانگير الماسي، گيتي قاسمي، محمدرضا شريفي نيا، مهدي فقيه، سام قريبيان، محمد فيلي، آتش تقي پور، اکبر رحمتي، فرزاد حسني، رامين پور ايمان و محسن صادقي نسب در اين فيلم سينمايي به ايفاي نقش خواهند پرداخت.

7.خط استوا
اين فيلم کمدي داستان رئيس و نايب رئيس فدراسيون فوتبال را روايت مي‌کند که در آستانه‌ي اجلاس سالانه‌ي afc يک ناهماهنگي تمام برنامه‌هايشان را بر هم مي‌ريزد و دردسر بزرگي برايشان رقم مي‌زند. محمدرضا آريان فيلم‌نامه‌ي خط استوا را نوشته و اصغر نعيمي آن را کارگرداني کرده است. فرهاد اصلاني، سيامک انصاري و آزاده صمدي بازيگران اين اثر کمدي هستند. نعيمي هم‌اکنون فيلم هايلايت را در نوبت اکران دارد. پيش از اين هايلايت در سي‌وششمين جشنواره‌ي فيلم فجر به نمايش در آمد.

8. خورشيد
مجيد مجيدي که آخرين ساخته‌ي خود يعني آن سوي ابرها را در هندوستان مقابل دوربين برد، حالا فيلم‌نامه‌ي مشترکي با نيما جاويدي تحت عنوان خورشيد نوشته است. مجيدي بار ديگر براي اين فيلم نيز همچون رنگ خدا، پدر و بچه‌هاي آسمان، از نوجوانان براي ايفاي نقش اصلي بهره گرفته و نيز اقدام به انتشار فراخوان جذب بازيگر نوجوان کرده است. داستان فيلم درباره‌ي کودکان کار است و تا کنون حضور جواد عزتي در اين پروژه قطعي شده است.

9. دختر ايراني
جلال دهقاني اشکذري پس از ساخت دلبري و خانه‌اي کنار ابرها، دختر ايران را با بازي آفرين عبيسي، عليرضا استادي، بهنوش بختياري و هوشنگ توکلي در يزد جلوي دوربين برد. اين فيلم موضوعي در ارتباط با دفاع مقدس دارد و توسط حامد بامروت نژاد و جليل اشکذري تهيه شده است.

10. درخت بنفش
امين اصلاني اين فيلم را بر اساس داستاني از مادرش ـ‌سودابه فضايلي‌ـ نوشته و کارگرداني کرده است. در اين فيلم آناهيتا درگاهي، شادي کرم‌رودي، آرش اشاداد و آرش دوست‌محمدي (بازيگر خردسال) نقش‌آفريني کردند. همچنين صدرالدين زاهد و مهوش افشارپناه حضوري افتخاري داشتند. مديريت فيلمبرداري به عهده‌ي عباس حسين‌زاده بوده و امين اصلاني تدوين فيلم را خود انجام داده است.

11. درياچه‌ي ارواح
درياچه ارواح برگرفته از اشعار مولانا است و سرگذشت چند جوان را براي پيدا کردن راز درياچه ارواح روايت مي‌کند. آنها به جنگل ارواح سفر مي‌کنند و اتفاق‌هاي هولناکي براي آنها رخ مي‌دهد. رضا جعفري جوزاني نويسندگي و کارگرداني اين اثر را بر عهده دارد که به تازگي در شمال کشور و بين نوشهر و رويان فيلم‌برداري آن آغاز شده است. نازنين عليدوست، پگاه حميدي فر، رضاخياطي، مهرنوش اله دادزاده، اميرحسين کامجو، رضا زارعي بيدمشکي، پويا نيک پور، حسام بني اقبال، مريم اکبري، ايده ابوطالبي، رضا مازندراني، پگاه ساجدي و هادي ياسيني بازيگران اين فيلم هستند.

12. دوزيست
برزو نيک‌نژاد در دومين همکاري خود با سعيد خاني پس از فيلم لونه زنبور، دوزيست را به تهيه کنندگي او کارگرداني مي‌کند. جواد عزتي، هادي حجازي فر، ستاره پسياني، مجيد نوروزي، ليلي فرهادپوري، الهام اخوان، پژمان جمشيدي، ماني حقيقي و سعيد پورصميمي جمع بازيگران اين فيلم را تشکيل مي‌دهند. کارگردان دوزيست درباره زمان اکران فيلم گفت: «زمان اکران فيلم هنوز مشخص نيست. من هم مانند همه‌ي کارگردان‌ها از نمايش فيلم در جشنواره‌ي فيلم فجر خوشحال مي‌شوم، در نتيجه بر اساس مشورت‌هاي ميان من و سعيد خاني، به احتمال زياد فيلم درجشنواره‌ي فيلم فجر اکران خواهد شد.»

13. روز بلوا
عماد استاد دانشگاهي خوشنام و يک چهره‌ي تلويزيوني مورد توجه است، او ناگهان توسط پليس با اتهام‌هايي جدي مواجه مي‌شود که خود و خانواده‌اش را در موقعيت پيچيده‌اي قرار مي‌دهد. اين داستان فيلم روز بلوا به نويسندگي مهران کاشاني و کارگرداني بهروز شعيبي است. بابک حميديان، ليلا زارع، محمد عليمحمدي، مسعود دلخواه، زکيه بهبهاني، ساغر قناعت، پاشا جمالي و داريوش ارجمند بازيگران اصلي تازه‌ترين اثر بهروز شعيبي به تهيه‌کنندگي محمدرضا تخت کشيان است.

14. روزي دو ميليون
روزي دو ميليون دومين فيلم بلند مجيد توکلي پس از متولد 65 است. اين فيلم نخستين تجربه‌ي علي اوجي در مقام مجري طرح است. علي سرتيپي تهيه‌ي آن را بر عهده دارد و بازيگراني چون نازنين بياتي، زهرا داوود نژاد و احترام برومند در آن ايفاي نقش مي‌کنند. جميله دارالشفايي نويسنده‌ي فيلم‌نامه و عبدالله اسکندري طراح گريم اين پروژه است.

15. زنبور کارگر
بيوک که سال‌ها پيش زنش را به دليل اهمال پزشکي از دست داده است، در نزاعي کشته مي‌شود. حالا دختر او درصدد قصاص قاتل است. اين داستان فيلمي به نويسندگي سعيد نعمت‌الله و کارگرداني و تهيه‌کنندگي افشين صادقي است. در اين فيلم حميد فرخ نژاد، شبنم مقدمي، عليرضا آرا و سعيد آقاخاني به عنوان بازيگر حضور دارند. اين فيلم براي نمايش در جشنواره‌ي فيلم سي‌وهشتم فجر مهيا مي‌شود.
16. سگ‌ها ديشب نخوابيدند
فيلم سينمايي سگ ها ديشب نخوابيدند دومين همکاري مشترک رامين رسولي کارگردان افغانستاني تبعه هلند و سياوش حقيقي بعد از فيلم سينمايي لينا و محصول مشترک سينماي ايران و افغانستان است. زندگي در روستايي دور افتاده و فراموش شده در افغانستان که در تصرف طالبان است با ورود يک سرباز آمريکايي که هليکوپترش در نزديکي آن روستا سقوط کرده است، دچار تغيير مي‌شود. عاطفه اميني، فهيم ابراهيمي، اميرحسين صادقي، فاطمه خدادادي، قاسم عليزاده، صغري بيات، اردلان برسي، يارمحمد نصير محمدي، پارسا حسيني و امين ميري بازيگران اين فيلم هستند.

17. شاهين
شاهين به کارگرداني سالار طهراني و تهيه‌کنندگي آرش سجادي‌حسيني و علي گلبهاران با بازي عليرضا کمالي، گلاره عباسي، مهران رنج بر، بهار نوحيان، احسان اماني و فرزين محدث در تهران کليد خورد. اين فيلم محصول سازمان سينمايي داريوش و اولين فيلم سينمايي سالار طهراني با سابقه‌ي ساخت چندين فيلم کوتاه و مستند است. اين فيلم به نويسندگي مهران رنجبر در ژانر وحشت قرار دارد.

18. گواهي امضا
اين فيلم به کارگرداني و نويسندگي شهرام اسدزاده روايت متقاطع و پيچيده‌ي يک شبانه روز از زندگي فريبرز و محبوبه است که تصادف دختر بچه 5 ساله‌شان (تينا) با اتومبيل گروه فاسدان، آنها را سر راه زوج ديگري به نام‌هاي اشکان و ندا قرار مي‌دهد. در ميان اين هياهو و درگيري‌ها هر کس به فکر نجات زندگي خودش از يک چند ضلعي تعقيب و گريز است تا گواهي براي تار و پود افکارش بدست آورد. امير آقايي، نسيم ادبي، نادر فلاح و هامون سيدي از بازيگران فيلم هستند. اين دومين همکاري نسيم ادبي و شهرام اسدزاده بعد از فيلم طاقباز است.

19. لامينور
خبر آغاز ساخت فيلمي به کارگرداني داريوش مهرجويي پس از 6 سال دوري او از سينما در رديف مهم‌ترين اخبار سينمايي سال 98 قرار گرفت. از نکات ويژه اين فيلم همکاري دوباره‌ي داريوش مهرجويي با علي نصيريان و عزت الله رمضاني فر پس از 40 سال است. رضا درميشيان تهيه کنندگي اين فيلم را بر عهده دارد. نويسندگي اين فيلم را مهرجويي به همراه همسرش وحيده محمدي فر بر عهده داشته‌اند. عبدالله اسکندري به عنوان طراح گريم باز هم در اين فيلم حضور خواهد داشت تا اين فيلم ششمين همکاري او با مهرجويي پس از فيلم هاي «هامون»، «بانو»، «پري»، «درخت گلابي» و «دختر دايي گمشده» باشد. علي نصريان، عزت الله رمضاني، سيامک انصاري، پرديس احمديه، مهرداد صديقيان و کاوه آفاق از جمله بازيگران اين فيلم هستند.

20. لباس شخصي
اين فيلم تازه ترين محصول مرکز فيلم و سريال سازمان اوج به کارگرداني امير عباس ربيعي و تهيه‌کنندگي امير بنان است. لباس شخصي نخستين تجربه‌ي ربيعي در مقام کارگردان است که فيلم‌نامه‌ي آن را نيز خود به رشته تحرير درآورده است.

21. مرده خور
اين فيلم به کارگرداني صادق صادق دقيقي و تهيه‌کنندگي پروانه مرزبان در لوکيشن‌هايي در تهران و بوشهر فيلم‌برداري شد. سام درخشاني، احمد مهرانفر، لادن مستوفي، ليندا کياني، سيمون سيمونيان، فرهانه سبحاني، پرهام دلدار، ونوس کانلي، جواد فولادي و جمشيد هاشم پور بازيگران اين اثر هستند. همچنين موسيقي اين فيلم توسط محسن شريفيان نوازنده و آهنگساز جنوبي ساخته مي‌شود.

22. مغز استخوان
فيلمي به کارگرداني حميدرضا قرباني و نويسندگي علي زرنگار با بازي پريناز ايزديار، جواد عزتي و نويد پورفرج. قرباني پيش از اين مستند همسفران درباره الي و فيلم‌هاي سه ماهي و خانه‌اي در خيابان چهل و يکم را ساخته است.

23. نيروانا
يک مأمور پليس بنگلادشي براي نجات جان تعدادي از هموطنانش که در دست يک باند انتقال مواد مخدر از افغانستان به ترکيه و اروپا گرفتار آمده‌اند، به دو کشور مذکور و ايران سفر مي‌کند تا بتواند با کمک پليس اينترپل و پليس ايران، مأموريت خود را به سرانجام برساند. اين داستان فيلمي به کارگرداني و تهيه‌کنندگي مرتضي آتش‌زمزم است و مراحل توليد خود را به عنوان نخستين پروژه مشترک سينمايي ايران و بنگلادش سپري مي‌کند. اين روزها فيلم‌برداري بخش ايران در حال انجام است و تاکنون نيمي از فيلم جلوي دوربين رفته است. پيش از اين فيلم‌برداري بخش‌هاي مربوط به بنگلادش و افغانستان انجام شده بود. بازيگران بنگلادشي، ايراني و لبناني در اين فيلم بازي دارند و بزودي تعدادي بازيگر ايراني و خارجي ديگر نيز به گروه افزوده مي شوند. آنانتا جليل، برشا خديجه، شومون فاروق از بنگلادش و مجدي مشموشي از لبنان بازيگران شناخته شده خارجي کار هستند و امير حسين صديق، کاوه خداشناس، حسن اکليلي، بهراد خرازي، مرتضي خانجاني، جواد ولاتخافى، محسن احمدي نيک، حسن حسن زاده و مريم نقيب و محمدرضا هدايتي و محمد فيلي نيز گروه بازيگران ايراني فيلم را تشکيل مي‌دهند.

24. سه کام حبس
فيلمي به نويسندگي و كارگرداني سامان سالور و تهيه كنندگي ساسان سالور كه از اواخر تيرماه در تهران آغاز شد. محسن تنابنده و پري ناز ايزديار، سميرا حسن پور، متين ستوده، امين ميري، مريم بوباني، محمود نظرعليان، يدالله شادماني، محمد اشكان فر، عليرضا مهران گروه بازيگران فيلم را تشكيل مي دهند.
25. پسركشي
پسركشي، ششمين ساخته محمدهادي کريمي است كه داستاني ‌معمايي از پيچيدگي‌هاي روابط خانواده‌اي است که به خاطر يک باور غلط، دهه‌ها دچار بحران هستند. در پسرکشي ژاله صامتي، آرمان درويش، بهاره کيان افشار، نسيم ادبي، فرخ نعمتي، گلوريا هاردي، صحرا اسداللهي، زينب قادري، ليلااوتادي، ليلا زارع، شهناز نصرتي و سهيل قاصدي بازي مي‌کنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com