1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 2994  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۵/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138805170100  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۷:۱۷
    ۱۳۸۸/۰۵/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

با معرفي برگزيدگان و اهداي جوايز در تالار ابن سيناي همدان

بيست و سومين جشنواره فيلم کودک و نوجوان همدان به كار خود پايان داد

مراسم اختتاميه بيست و سومين جشنواره فيلم کودک و نوجوان همدان پنجشنبه شب، 15 مرداد، در تالار ابن سينماي همدان با معرفي برگزيدگان، اهداي جوايزو حضور غلامحسين الهام، سخنگوي دولت، محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزير ارشاد، محمدحسين نيرومند، معاونت سينمايي حوزه هنري، محمد صوفي، معاون صدا، تعدادي از نمايندگان مجلس و هنرمندان در تالار ابن سيناي همدان برگزار شد.


    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين آئين پس از پخش سرود ملي و قرائت قرآن، تيزري با مضمون جشنواره پخش و سپس با پخش تيزر هيئت داوران فيلم‌هاي کوتاه، نيمه بلند و انيميشن، جوايز اين بخش ها اهدا شد. اين هيئت جوايز خود را به اين شرح اهدا کرد:
ديپلم افتخار به دليل نمايش دوستي‌ها و عنصر طنز به مصطفي کرمي براي بچه‌هاي اناران و ديپلم افتخار براي وجود پيام تربيتي باارزش به لبخند فرشتگان. هاشم عليايي‌مقدم کارگردان اين فيلم پس   از دريافت جايزه گفت: از تهيه‌کننده فيلم که با وجود مشکلات به ساخته شدن اثر کمک کرد تشکر مي‌کنم و همينطور از استاندار همدان و مدير اجرايي جشنواره که براي حفظ آن تلاش کردند.
ديپلم افتخار به دليل نمايش کودکانه براي مهر بخشيدن به دوستي‌ها به فيلم "هاروي" اهدا شد. ديپلم افتخار ديگر به فيلم خاتون اهدا شد. پروانه زرين اين بخش به دليل توجه و پرداخت خوب به ارتباط کودک با حيوانات به فيلم مادرهاي برفي اهدا شد.
در بخش پويانمايي از بين نامزدهاي پشت بوم، پنجره تنهايي، سيب سرخ، گرگ و ميش، مرد جوان و خياط حيله‌گر و همسايه‌ات را مخور دو ديپلم افتخار، يک جايزه ويژه و يک پروانه زرين اهدا شد. ديپلم افتخار به دليل بيان قصه‌اي پرتعليق به فيلم سيب سرخ و ديپلم افتخار ديگر به دليل وجود ساختار حرفه‌اي و تکنيک مناسب به فيلم گرگ و ميش داده شد.
جايزه ويژه اين بخش به خاطر خلق فضاي بومي و منسجم به صندوق شاهد اهدا گرديد. پروانه زرين اين بخش به دليل تلاش براي به کارگيري همه عناصر موجود در ژانر انيميشن به فيلم همسايه‌ات را مخور اهدا شد.
در بخش آثار ويدئويي نيمه بلند ضمن تقدير از فيلم هديه اي براي آسمان، لوح تقدير و پروانه زرين به دليل نگاه انساني به زندگي حساس کودکان و مادران بي سرپرست به فيلم يه روز قشنگ برفي ساخته مشترك ماهايا پطروسيان و امير توده روستا اهدا شد.
ماهايا پطروسيان پس ازدريافت جايزه خود گفت: ساخته شدن و به سرانجام رسيدن و اولين نمايش اين فيلم به صورت رسمي، اهميت فراواني در کارنامه حرفه‌اي من دارد. مخاطب اين فيلم کودک نيست اما محوريت آن کودک و داشتن حق سرپناه براي اوست و اميدوارم هيچ کودکي به خاطر شرايط اجتماعي و مسائل فرهنگي از داشتن خانه محروم نشود.
در ادامه جوايز بخش جنبي با حضور بهروز مرادي (استاندار همدان)، خجسته (رئيس بنياد شهيد همدان) و بهمن حبشي (مشاور معاون سينمايي و امور سمعي و بصري) اهدا شد. جايزه استانداري همدان به فيلم پرواز مرغابي‌ها ساخته علي شاه‌حاتمي اهدا شد.
همچنين جايزه ويژه امور ايثارگران و بيناد شهيدان به مسعود نقاش زاده براي فيلم کودک و فرشته اهدا گرديد. جايزه بخش اکو نيز به دو فيلم مومو از کشور ترکيه و نقش و نقاش ساخته مهدي جعفري داده شد.
در ادامه با دعوت از امير اسفندياري مدير امور بين‌الملل بخش بين‌الملل آغاز شد که به درخواست او ابتدا داوران کودک و نوجوان اين بخش به قرائت بيانيه خود پرداخت و سپس آثار منتخب خود را در چهار بخش اهدا کرد.
جايزه ويژه پويانمايي به خاطر پويانمايي نو آور و پيام تاثير گذار به کودکان که اشاره دارد نبايد از تکنولوژي هراسيد، به فيلم شورش موش‌ها از کشور اسپانيا به کارگرداني داويد آلخاندرو گن و تهيه کنندگي خوزه مانوئل آبليرا اهدا گرديد.
پروانه زرين بهترين اثر ويدئويي به خاطر مضمون جذاب و دلمشغول‌کننده‌اي که مي‌آموزد چگونه با حيوانات رفتار کنيم به فيلم «مادرهاي برفي» از کشور ايران به کارگرداني پيمان نهان قدرتي و تهيه‌کنندگي مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي اهدا شد.
پروانه زرين بهترين فيلم کوتاه نيز به خاطر پيام الهام بخشي که خاطرنشان مي‌کند سينما چگونه ما را سرگرم مي‌سازد و درس هايي بزرگ در زندگي مي‌آموزد به فيلم «نوبت منه» از کشور آلمان به کارگرداني عصمت ارگون و تهيه‌کنندگي کاته کاسپار اهدا شد.
پروانه زرين بهترين فيلم بلند به خاطر داستان خوب و ارائه تصويري از زندگي دانش‌آموزي که تاکيد دارد هيچ تفاوتي ميان کودکان دارا و ندار وجود ندارد، به فيلم رنگين‌کماني‌ها از کشور اندونزي به کارگرداني ريري ريزا و تهيه‌کنندگي ميرا لسمانا اهدا شد.
سپس داوران بزرگسال منتخبان خود را در بخش‌هاي مختلف بدين شرح اعلام کردند:
بهترين فيلم آسيايي: کودک و فرشته از کشور ايران به کارگرداني مسعود نقاش زاده
بهترين فيلم نيمه بلند: ورزشکار آماتور از کشور انگلستان به کارگرداني مارک کراست.
بهترين فيلم ويدئويي بلند: بال‌هاي خوشبختي از کشور ايران به کارگرداني بهروز شعيبي
بهترين فيلم پويا نمايي: گرگ و ميش از کشور ايران به کارگرداني مريم خليلي‌زاده
بهترين بازيگر نوجوان به مهرشاد اسفندياري به خاطر فيلم «وي کسي در راه است»
بهترين فيلمنامه به پيانوي جنگل از کشور ژاپن به کارگرداني ماسايوکي کوجي‌ما
بهترين کارگردان به آتالاي تاسديکن از کشور ترکيه به خاطر فيلم «مومو»
جايزه ويژه به فيلم پسر کيهاني
بهترين فيلم بلند به پيانوي جنگل از کشور ژاپن
در ادامه غلامحسين الهام (سخنگوي دولت) به سخنراني پرداخت.
    حضور داوران کودک و نوجوان، آغازگر بخش مسابقه سينماي ايران بود که پس قرائت بيانيه از بين فيلم‌هاي پرواز مرغابي‌ها، کودک و فرشته، يک وجب از آسمان و نخودي، پروانه زرين خود را به يک وجب از آسمان به کارگرداني علي وزيريان اهدا کرد که معاون سينمايي حوزه هنري، جايزه وي را دريافت کرد. سپس هيات داوران بزرگسال روي سن رفتند که جوايز خود را بدين شرح اعلام کردند.
    در بخش بهترين اثر ويدئويي بلند از بين آثار کانديد شامل 12 روز، بالهاي خوشبختي، نقش و نقاش و «و کسي در راه است»، جايزه ويژه خود را به مصطفي قربانپور، کارگردان فيلم 12 روز اهدا کرد.
قربان پور پس از دريافت جايزه گفت: اين فيلم را به بازيگران فيلم که همه بخاطر سرطان در هنگام نمايش فيلم و پس از آن، مردند تقديم مي‌کنم. پروانه زرين بهترين اثر ويدئويي بلند به فيلم بال‌هاي خوشبختي به کارگرداني بهروز شعيبي اهدا شد.
در بخش بهترين بازيگر کودک و نوجوان از بين مونا احمدي (کودک و فرشته)، متين حيدري‌نيا (مسير عشق) مريم کاظمي و مليسا دولتخواهي (مسير عشق)، پارسا نصيريان (بال‌هاي خوشبختي)، محمدجواد جعفرپور (12 روز)، سوگل نصرتي (افسانه خورشيد)، پريا مردانيان (شهر فرشتگان)، پارسا پورقبادي (همبازي) و حسين قاسمي‌هنر (پرواز مرغابي‌ها)
ديپلم افتخار به پارسا نصيريان (بال‌هاي خوشبختي) و ديپلم افتخار به سوگل نصرتي (افسانه خورشيد) براي بازيگران کودک اهدا شد. همچنين در بخش بازيگران نوجوان، ضمن تقدير از متين حيدري‌نيا به خاطر بازي در فيلم مسير عشق ديپلم افتخار به مونا احمدي (کودک و فرشته) شد.
پروانه زرين بهترين بازيگر نوجوان را محمدجواد جعفرپور به خاطر فيلم «12 روز» دريافت کرد. قربان پور، کارگردان فيلم که به جاي جعفرپور جايزه را دريافت کرد گفت: اين فيلم با اقتباسي از اسکار و خانم صورتي ساخته شده و مربوط به کودکان مبتلا به سرطان است که به همين دليل شاهد پر پر شدن گل‌ها بوديم که برخي از آنها با 3 سال سن در حالي که کلمات اوليه کودکان را بلد نبودند اصطلاحات مربوط به بيماري خود را به کار مي‌بردند.
مسعود کرامتي نيز در توضيح اهداي جايزه به اين فيلم گفت: فيلم با يک مقوله تلخ به نام مرگ طرف است اما طوري برخورد مي‌کند که تلخي برخي از فيلم‌هاي معمولي را هم ندارد. بايد به سازندگان فيلم تبريک بگويم که با چنين مضموني، فيلم فوق را تصوير کردند.
پروانه زرين فيلمنامه به محمدرضا گوهري و مسعود نقاش زاده براي کودک و فرشته، پروانه زرين بهترين کارگرداني به غلامرضا رمضاني براي همبازي، پروانه زرين بهترين فيلم بلند به کودک و فرشته مسعود نقاش‌زاده و جايزه ويژه هيئت داوران به پرواز مرغابي‌ها اهدا شد. شاه‌حاتمي پس از دريافت جايزه آن را به دخترش که فيلمنامه‌نويس اثر بود اهدا کرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com