1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 630  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۶/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138406210101  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۷:۴۶
    ۱۳۸۴/۰۶/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

آثار سينماگران 41 كشور جهان در جشنواره فيلم كودك روي پرده مي رود

206 اثر از سينماگران 41 كشور جهان در قالب آثار بلند، نيمه بلند، كوتاه و ويدئويي در اين رويداد به نمايش درمي آيد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «عليرضا رضاداد» دبير جشنواره بيستم فيلم كودك و نوجوان اصفهان، روز دوشنبه 21 شهريور ماه در نشست خبري اين جشنواره گفت: سينماي ايران با 65 اثر كوتاه و بلند در جشنواره امسال كودك حضور دارد. 59 فيلم بلند به همراه 7 اثر كوتاه و نيمه بلند و پويانمايي در ساير بخش هاي بيستمين جشنواره فيلم كودك به نمايش گذاشته مي شود.
     دبير جشنواره فيلم هاي كودكان و نوجوانان ادامه داد: 11 فيلم بلند در بخش رقابتي «سينماي آسيا» و سه اثر در بخش خارج از مسابقه حضور دارند و داوراني از كشورهاي فلسطين، لبنان، قزاقستان، چين و ايران آثار يادشده را ارزيابي مي كنند.
     برپايه اين خبر، رضاداد به بخش بين الملل جشنواره فيلم كودك اشاره كرد و افزود: 16 فيلم در بخش مسابقه و 8 اثر در بخش غيررقابتي حضور دارند و داوراني از دانمارك، تونس، كانادا، لهستان، بلغارستان و ايران ارزيابي فيلم هاي بخش فوق را به عهده دارند.
     وي يادآور شد: حضور 10 اثر در بخش مسابقه سينماي ايران قطعي شده و قرار است نسخه نهايي دو فيلم ديگر نيز در روزهاي آينده آماده و به دبيرخانه جشنواره ارسال شود.
     «مرضيه برومند»، «سيدرضا ميركريمي»، «كيومرث پوراحمد»، «هوشنگ مرادي كرماني» و «محمدمهدي عسگرپور» داوري بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره كودك را بر عهده دارند.
     مديرعامل بنياد سينمايي فارابي ادامه داد: در بخش مسابقه فيلم كوتاه بين الملل 22 اثر و در بخش خارج از مسابقه 5 فيلم نمايش داده مي شود. وي تصريح كرد كه امسال در بخش داوران كودك و نوجوان 25 داور از كودكان اصفهاني و 25 كودك از ديگر مناطق ايران به ارزيابي آثار مي پردازند.
     رضاداد، همچنين به برنامه هاي بخش هاي خارج از مسابقه و ويژه جشنواره بين المللي فيلم كودك اشاره كرد و گفت: برنامه بزرگداشت «هانس كريستين اندرسن» به همراه بزرگداشت «هوشنگ مرادي كرماني» و «مجيد مجيدي» به همراه نمايش آثار ويدئويي و مستند بين الملل از كشورهايي نظير ايران و مجارستان در بخش ويژه گنجانده شده است.
     دبير جشنواره بين المللي فيلم كودك، «تعامل ادبيات و سينما» را رويكرد قالب اين دوره از جشنواره برشمرد و افزود: براي اين بخش نمايش مجموعه آثار انيميشني به همراه برپايي كارگاه آموزش تدارك ديده شده است.
     وي برپايي نشست هاي تخصصي با موضوع «آسيب شناسي سينماي كودك» به همراه انتشار 15 عنوان كتاب و تدوين كتاب ـ مجموعه اي از آثار توليدي سينماي كودك در پس از انقلاب اسلامي را از ديگر برنامه هاي بخش جنبي جشنواره كودك عنوان كرد.
     رضاداد، همچنين از برپايي نمايشگاه پوستر فيلم كودكان و نوجوانان، انتخاب بهترين اثر توليدي 25 سال سينماي كودك از منظر نقد و برپايي نمايشگاه كتاب هاي ادبي و اقتباسي كودك در حاشيه جشنواره امسال خبر داد.
     دبير جشنواره فيلم كودك افزود: پنج سالن براي نمايش آثار، ويژه كودكان و بزرگسالان و يك سينما ويژه كودكان در ايام جشنواره اختصاص مي يابد. سينماهاي «ساحل»، «قدس»، «ايران»، «سپاهان»، «خانواده» و «فرهنگ» ميزبان آثار جشنواره فيلم كودك و نوجوان هستند.
     بيستمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان در قالب بخش هاي مسابقه «سينماي ايران»، «سينماي بين الملل» و بخش ويژه شامل آثار «سينماي آسيا» و خارج از مسابقه در اصفهان برگزار مي شود.
     گفتني است، جشنواره بيستم بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان با همكاري بنياد سينمايي فارابي، استانداري و شهرداري اصفهان از 7 لغايت 12 مهرماه در اصفهان برگزار مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com