1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 518  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۵/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138405170117  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۴:۰۷
    ۱۳۸۴/۰۵/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

حسن فتحي، نويسنده و كارگردان تئاتر، سينما و تلويزيون:

«بيد مجنون» در شرايط كنوني سينماي ايران غنيمت است

فيلم هاي «مجيد مجيدي» مثل مجموعه كتاب هايي از يك نويسنده است كه براي فهم بهتر و دريافت عميق تر بن مايه اين كتابها، بايد تمام آنها را مرور كرد. يعني «مجيد مجيدي» يك منظومه اي دارد كه هر كدام از فيلم هايش بخشي از اين منظومه را تشكيل مي دهند؛ به فيلم هاي «مجيدي» بايد نگاهي فرآيندگونه داشت زيرا در آثارش جرياني جاري است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، حسن فتحي نويسنده و كارگردان سينما، تئاتر و تلويزيون ضمن بيان اين مطلب در اكران ويژه فيلم «بيد مجنون» در تالار انديشه حوزه هنري، به تأثير فيلمسازاني چون «مجيد مجيدي» بر نسل معاصر خود و نسل متأخر فيلمسازان ايراني اشاره كرد و گفت: سينماي ما بايد به فيلمسازاني چون مجيدي ببالد.
     حسن فتحي در ادامه، توليد آثاري چون «بيد مجنون» و «خيلي دور، خيلي نزديك» را در شرايطي كه سينماي ايران به سمت يك ناكجاآباد مي رود، بسيار مغتنم دانست و خاطرنشان كرد: ساخت فيلم هاي سرگرم كننده در سينماي ايران دارد باب مي شود و به راحتي مجوز ساخت و نمايش هم مي گيرند و اين در صورتي است كه اين قبيل فيلم ها جز پايين آوردن ذائقه، سلايق و علايق نمايشي تماشاگران سينماي ايران، تأثير ديگري نمي گذارند. در چنين شرايطي توليد فيلم هاي معناگرا مي تواند باعث ارتقاي سطح شعور دراماتيك و سينمايي مخاطبان سينمايمان بشود. مسلم است كه كساني مثل «مجيدي» و «ميركريمي» قدم هاي بزرگي برداشته اند و به همين خاطر مي توانند الگوي مناسبي براي نسل معاصر خودشان و نسل جوانتر باشند.
     كارگردان سريال تلويزيوني «شب دهم» در ادامه نقش و عملكرد حوزه هنري را در توليد آثار معناگرا و ارزشمند و ارتقاي سطح كيفي سينماي ايران بسيار مثبت ارزيابي كرد و خاطرنشان كرد: در يكي، دو ساله اخير، كارهاي بسيار خوبي در حوزه هنري توليد شده است و اميدوارم كه اين كارها، اتفاق، تصادف و يا جرقه نباشند و اين جريان بتواند تداوم داشته باشد؛ يعني اگر سال گذشته فيلم هاي «مجيدي» و «ميركريمي» را داريم كه جزو بهترين فيلم هاي جشنواره بودند، امسال هم بتوانيم شاهد آثار خوب ديگري در حوزه هنري باشيم.
     حسن فتحي، در پايان ضمن ابراز اميدواري به تداوم اين فرآيند معناگرا در آثار سينمايي حوزه هنري يادآور شد: اين حمايت حوزه هنري را خيلي مثبت مي بينم و اميدوارم كه نهادهاي ديگري هم در سطح فرهنگ و هنر كشور، هم پاي حوزه هنري پيش قدم شوند و از اين جريان معناگرا در سينماي ما حمايت كنند تا باعث ارتقا، بالندگي و رشد كيفي تر آثار سينمايمان در سال هاي آينده باشيم.
     فيلم «بيد مجنون» چهارشنبه 19 مردادماه جاري در سينماها به اكران عمومي در خواهد آمد.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com