1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 576  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309290001  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۵۲:۴۹
    ۱۳۸۳/۰۹/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

در نشست مطبوعاتي قائم مقام سازمان سوره و مدير سايت سينمايي سوره عنوان شد

محمدرضا محمدي: حوزه هنري امسال با 5 فيلم در جشنواره فيلم فجر حضور خواهد داشت

نخستين نشست معرفي سايت سينمايي سوره و آخرين وضعيت اكران، توليد و فعاليت هاي فرهنگي سازمان توسعه سينمايي سوره با حضور «محمدرضا محمدي» قائم مقام سازمان توسعه سينمايي سوره و «عليرضا غفاري» مديريت سايت سينمايي سوره، نخستين بانك اطلاعاتي سينماي ايران در محل سالن شماره 2 تالار انديشه حوزه هنري، روز شنبه 29 آذرماه ساعت 11 صبح با حضور اهالي اكثريت رسانه ها، صدا و سيما و خبرگزاري هاي رسمي كشور برگزار شد.

«عليرضا غفاري» مديريت سايت سينمايي سوره در ابتدا با اشاره به نقش مهم سايت سينمايي سوره در راستاي تشكيل دولت الكترونيك به عنوان نخستين بانك جامعه اطلاعات سينماي ايران افزود: ما بنا داريم كه راجع به كارهايي كه انجام شده است صحبت كنيم به همين دليل معرفي اين سايت با تأخير اعلام شد. غفاري افزود: «سايت سينمايي سوره به آدرس (www.sourehcinema.com) و نيز (www.irmdb.com) يك حركت جوان در سازمان توسعه سينمايي سوره با تعريف تحقق دولت الكترونيك است. طي برنامه چهارم توسعه يكي از تلاش هاي جدي و رسمي تحقق دولت الكترونيك است؛ با بكارگيري رسانه اي كه شتاب فزاينده اطلاع رساني آن، اين روزها ديگر بر هيچ كس پوشيده نيست يعني اينترنت.
     وي ادامه داد: ما در تحقق اهداف دولت الكترونيك در سازمان توسعه سينمايي سوره، همه اطلاعات مورد نظر شما (مخاطبان) را در اين سايت آورده ايم. تمامي اهالي مطبوعات و رسانه ها براي دريافت آخرين اخبار و اطلاعات در مورد همه فعاليت هاي سينمايي جاري كشور و علاقمندان به هنرمندان مي توانند به اين سايت مراجعه كنند. البته ما سعي مي كنيم تا انشاءالله نحوه پاسخگويي ما بر روي خود سايت باشد؛ با دريافت سئوالات شما. لازم است توضيحاتي در مورد اين سايت بگويم؛ همه اهالي سينما بدون استثنا ما را مي شناسند. زيرا براي همه اهالي سينما بدون هيچ استثنايي از سوي سايت، فرم هاي ارسال شده است كه از سوي ايشان تكميل شده و ما همه آن اطلاعات را بر روي سايت آورده ايم.
     مدير سايت سينمايي سوره، در ادامه خاطرنشان كرد: اين سايت محصول دو سال و چهار ماه فعاليت است كه يك سال به طراحي اوليه سايت گذشت و جمع آوري اطلاعات آن حدود دو سال طول كشيد. از اولين فيلم سينمايي ايران «آبي و رابي» تا كسي كه فردا صبح مقابل دوربين قرار مي گيرد اطلاعاتش بر روي سايت قرار دارد. جمع آوري اين اطلاعات كار ساده اي نبود. در شرايطي كه معمولاً برون ريز اطلاعات اهالي سينما كمي سخت است. دريافت اين اطلاعات با همت جمعي دوستان من صورت گرفت و الحمدلله مي توانيم ادعا كنيم كه بانك جامع اطلاعات سينماي ايران، سايت سينمايي سوره است.
sourehcinema.com پس از اين به عنوان روابط عمومي سازمان توسعه سينمايي سوره عمل مي كند يعني شما هر كاري كه با ما داريد روي سايت بيايد. در حال حاضر 2635 عنوان فيلم و 27000 نفز از دست اندركاران عرصه سينما در هر شكل اطلاعاتشان در سايت سينمايي سوره، موجود است. يعني اگر در تيتراژ فيلم نام يك عزيزي تحت عنوان تشكر قيد شده باشد ما در سايت به آن اشاره كرده ايم. همچنين قريب به 14000 عكس از سينماي ايران، اهالي سينما، عكس فيلم و پشت صحنه فيلم ها روي سايت وجود دارد كه دوستان حرفه اي من در مطبوعات يعني دوستاني كه كمي زودتر از اين جلسه اطلاع رساني ما با سايت آشنا بودند هم اكنون هم دارند از اين اطلاعات و عكس ها استفاده مي كنند و اين براي ما يك افتخار است. البته لازم به توضيح است كه ممكن است در بعضي افراد اطلاعات ما كافي نباشد به چند دليل اين امكان هست: اول اينكه آن عزيز به رحمت خدا رفته باشد، دوم، ايران را ترك كرده باشد. سوم كم لطفي كرده باشد و اطلاعاتش را در اختيار ما قرار نداده باشد كه اين مورد آخر خيلي كم اتفاق افتاده و همه اهالي سينما به سايت لطف داشته اند و دارند. به همين دليل ممكن است برخي اطلاعات فعلاً كامل نباشد.
     وي ادامه داد: علاوه بر «اطلاع رساني در مورد سينماي ايران» بخش ديگري به نام بخش جشنواره ها در سايت موجود است. همه جشنواره هاي سينماي ايران و حتي جشن ها، پرونده اش از نخستين جشنواره بين المللي فيلم فجر تا آخرين آنها كه جشنواره فيلم پليس بود، اطلاعاتشان در سايت طبقه بندي شده است. در بخش بين المللي همه جشنواره هاي بين المللي جهان كه در سال 2005 ميلادي به ثبت رسيده است و برگزار خواهد شد، اطلاعاتش در سايت ما وجود دارد، و دوستان مي توانند از طريق سايت به آخرين اطلاعات مربوط به اين جشنواره ها دستيابي پيدا كنند. همچنين آخرين فيلم روز ترجيحاً فيلمي كه مربوط به حوزه باشد يا حوزه هنري سرمايه گذارش باشد تبليغاتش در سايت ما هست، اگر هم نباشد در باكس هاي تبليغاتي ما موجود است.
     غفاري با اشاره به مهمترين بخش سايت يعني «بخش خبرها» گفت: بخش اخبار سينمايي ما تقريباً آن لاين (
online) است و تمامي اخبار سينمايي كشور بلافاصله به روي سايت مي رود. به عنوان مثال حتي تا چند دقيقه ديگر متن اين مصاحبه هم روي سايت خواهد بود. تقريباً يعني ما آخرين اخبار سايت را با دقت و ظرافت روي سايت داريم و من از شما خواهش مي كنم كه به عنوان يك همكار ديرينه در اين بخش با ما همكاري كنيد. گلايه اي هم دارم. در برخي از نشريات در مسائل سياسي اگر منبع سايت خاص باشد به منبع اشاره مي كنند؛ اما در بخش اخبار سينمايي كم لطفي مي كنند و نمي گويند به گزارش سايت سينمايي سوره، توقع داريم دوستان در اين بخش هم به ما كمك كنند.
     عليرضا غفاري مديريت سايت سينمايي سوره، درباره اينترنت و نقش آن در جامعه امروز گفت: اينترنت در عصر انفجار اطلاعات حرف اول و آخر را در زمينه اطلاع رساني مي زند. نزديك به 11 سايت سينمايي ديگر هم در ايران در بخش خصوصي و دولتي شناسايي كرده ايم. اما تفاوت ما با اين سايت ها اين است كه سايت سينمايي سوره همه اطلاعات سينمايي ايران را در خود دارد. آخرين آمار ما در ماه گذشته حاكي است كه (يك ميليون و دويست هزار) 1200000 نفر مراجعه كننده به سايت داشته ايم و اين در حالي است كه سايت ما هنوز به شهرت موردنظر خودش نرسيده و تبليغات و معرفي سايت هم شروع نشده است. اكنون با استفاده از پتانسيل مطبوعات و لطف شما مي خواهيم اين كار را بكنيم. غفاري در پايان افزود: بخش هاي ديگر سايت ما؛ آلبوم عكس هنرمندان، فيلم ها، تيزر فيلم، آنونس و بخش تازه اي كه انشاءالله اگر خداوند بخواهد همزمان با دهه مبارك فجر در سايت افتتاح مي كنيم كه «بخش ثبت نام علاقمندان به سينماست». در اين بخش همه كساني كه دوست دارند در عرصه سينما فعاليت كنند با ثبت نام در سايت ما اين امكان را براي تمامي تهيه كنندگان و كارگردان هاي سينما مهيا مي كنند كه ايشان بر اساس اطلاعاتي كه از اين فرد علاقمند وجود دارد او را براي فيلم بعدي خود انتخاب كنند.
     سپس «محمدرضا محمدي» قائم مقام سازمان توسعه سينمايي سوره در مورد طراحي سايت افزود:
طراحي اين سايت توسط نيروهاي جوان و خوش فكر صورت گرفته و جا دارد كه من از آقاي مهندس «اكبري» كه از جمع دوستان به جهت ادامه تحصيلات خداحافظي كردند و دوستانشان نيز اين وظيفه را متقبل شدند تشكر كنم.
     در گذشته به ما اين انتقاد بود كه چرا در حوزه هنري كار نمي شود و اطلاعات كافي نيست. پايه كار ما اين است كه ابتدا به دنبال سياست گذاري برويم بعد اجرا. ما در معدل هر سال تا 10 اثر سينمايي توليد كرده ايم و ما امسال 9 اثر آماده داريم كه 5 اثر در جشنواره فجر حضور خواهد داشت و خبرهايش را در زمان حضور اعلام خواهيم كرد.
     همچنين «توليدات فيلم هاي كوتاه و اكران حرفه اي» كار ديگر حوزه است و سعي داريم علمي پيگيري شود. زماني كه قرار بود آثار ارزشمند اين بخش ارائه بشود، هميشه بلاتكليفي داشتيم يا در آرشيوها بايد حبس مي شد يا يك بار عرضه مي شد به رسانه ملي، پخش مي كردند و اين حق مطلب را ادا نمي كرد. براي اين كار سينماي مستقل طراحي شد و ما در حال ساخت سالن هاي كوچك هستيم براي اينكه توليدات فيلم كوتاه با شكل حرفه اي سامان دهي شود و جوانان خوش فكر ما هم بتوانند استفاده حرفه اي و لازم را از اين جريان ببرند.
      محمدرضا محمدي قائم مقام سازمان سينمايي سوره با اشاره به توليدات حوزه هنري در سال جاري، فيلم هاي ساخته شده با معاونت سازمان به نام هاي: غروب شد بيا (انسيه شاه حسينيراهي به روشنايي (رضا اعظميانبازگشت (مجيد مجيديخيلي دور خيلي نزديك (رضا ميركريمي)، تولد (محمودرضا ثاني)، پسر زشت (محرم زينال زادهزمستان است (رفيع پيتز)، دلقك (بدرلو) و آخرين ملكه زمين (محمدرضا عرب) هستند. دو كار ديگر هم در مرحله مقدماتي توليد را طي مي كند كه انشاءالله پس از تأمين منابع مورد لزوم شروع خواهد شد.
     قائم مقام سازمان توسعه سينمايي سوره افزود: بحث راه اندازي «خانه فيلم» مطرح است كه ما با دو سالن كوچك در حوزه داريم و محملي براي ارتباط پيش كسوتان خانه هنر و جوانان هنرمند و دست اندركاران و نخبگان حوزه هنر است و اين در حوزه هنري شكل گرفته و ما با برنامه ريزي هايي كه در حوزه هاي هنري مديران استان هاي مربوطه كرده ايم به سمتي مي رود كه بتوانيم پايگاهي بشود براي جذب و شناسايي جوانان خوب و آشنايي ايشان با آثار برتر روز دنيا.
     وي ادامه داد: مسأله بسيار مهمي كه فكر مي كنم دوستان به آن خواهند پرداخت صنعت انيميشن است. مدعي هستيم كه با فضاي جديد كار پيگيري خواهد شد و اين بخش را با برنامه ريزي دقيق و با حمايت خوب بخش هاي ذيربط شروع كرده ايم، امكانات سخت افزاري تأمين خواهد شد و 21 گروه شناخته شده كشور كه بلاتكليف هستند را ساماندهي خواهيم كرد؛ البته برخي هم با سرمايه شخصي آثار ارزشمندي هم توليد كرده اند. بايد به اين جوانان باليد. قصد داريم اين جريان را درست شروع كنيم و اين كار، با حمايت مطبوعات كشور سريع تر به نتيجه مي رسد. محمدي در پايان به جذب جوانان سينماگر و حمايت از آنها در كنار به كارگيري و پيشكسوتان و راه اندازي و نشست هاي تخصصي ماهانه شب فيلمنامه، رايزني؛ وزارت كشور جهت راه اندازي سالن هاي بلاتكليفي كه در سراسر كشور در اختيار ارگان ها و نهادهاي دولتي هستند و ساخت سالن هاي كوچك جهت نمايش فيلم هاي كوتاه را از فعاليت هاي آينده اين سازمان عنوان كرد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com