1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 509  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508140203  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۴:۵۰
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

«رأي باز» نوربخش در جشنواره تورين رقابت مي‌کند

فيلم سينمايي «رأي باز» به کارگرداني مهدي نوربخش در بخش مسابقه بيست و چهارمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم تورين به نمايش درمي‌آيد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، جشنواره بين المللي تورين که يکي از جشنواره هاي مطرح در ايتالياست، از 10 نوامبر (جمعه 19 آبان) با نمايش فيلم «پرچم‌هاي پدران ما» ساخته کلينت ايستوود آغاز مي‌شود. در بخش مسابقه فيلم هاي اول و دوم جشنواره امسال 12 فيلم از ايران، الجزاير، لبنان، ايتاليا، آمريکا، اسپانيا، فيليپين، ژاپن، چين و قزاقستان به نمايش درمي آيد.
    در اين ميان چهار فيلم براي نخستين بار به نمايش درمي آيند، از جمله «معلم» به کارگرداني بريلنت مندوزا از فيليپين و «لذت هاي معمولي» ساخته زيا پنگ از چين. ضمن اينکه جايزه نقدي فيلم برگزيده بخش مسابقه جشنواره 26 هزار دلار است. در بخش خارج از مسابقه هم فيلم هاي Klimt رائول رويز، «هزارتوي پن» گيلرمو دل تورو و «فرياد مورچگان» محسن مخملباف نمايش داده خواهد شد.
    دو فيلمساز مطرح در حوزه سينماي وحشت نيز در تورين حضور خواهند داشت. داريو آرجنتو با فيلم Pelts و جان لنديس با فيلمي به نام «خانواده». امسال براي سه فيلمساز بخش مرور بر آثار در نظر گرفته شده که نخستين بخش به رابرت آلدريچ، فيلمساز آمريکايي اختصاص دارد. در اين بخش 30 فيلم از آلدريچ به نمايش درمي آيد که از آن جمله مي توان به «امپراتور قطب شمال» با بازي ارنست بورگناين و کيت کارادين اشاره کرد.
    در دومين بخش 60 فيلم از کلود شابرول نمايش داده خواهد شد و خود او نيز قرار است به تورين برود. در سومين بخش مروري بر آثار نيز 23 فيلم از خواکين خوردا فيلمساز کاتالانيايي پخش مي شود. جشنواره فيلم تورين تا 18 نوامبر ادامه خواهد داشت.
    «رأي باز» نخستين فيلم نوربخش است که با فيلمنامه اي از وي و رضا کيانيان با حضور بازيگران حرفه اي ساخته شده است. فيلم داستان جوان جنگزده جنوبي است که پس از 9 سال از زندان آزاد مي شود و قصد دارد در مرخصي 48 ساعته خود از شريف همکار سابقش انتقام بگيرد. اما ... در «راي باز» علاوه بر کيانيان بازيگراني چون مجيد مشيري، مهدي احمدي، نگين صدق گويا، جمشيد اسماعيل خاني، شهره سلطاني، رضا خندان و رزا آرايش بازي مي کنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com