1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 491  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507040013  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۴:۰۱
    ۱۳۸۵/۰۷/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

نظرات غير كارشناسانه مانع از رشد سينماي ديني است

نظرات غيركارشناسانه و غير فني عده اي از نظريه پردازان و دست اندركاران سينما در ارتباط با سينماي ديني مانع از رسد و بالندگي سينماي ديني در كشور شده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي و امور رسانه هاي دومين جشنواره سراسري فلم ديني «رويش»، مجيد مجيدي كارگردان شهير كشور با بيان اين مطلب اظهار داشت: هرگاه هنرمند بر اساس قالب فكري و فطرت خويش عمل نموده، ‌توانسته اثر هنري در خور تأملي از خود بر جاي بگذارد، اما اگر بر اساس قالب هاي فكري سفارشي و دستوري از پيش تعيين شده با عناوين مختلف، اثري را توليد نموده، تجربه نشان داده در اين راه چندان موفق نبوده است.
    كارگردان فيلم هايي چون «رنگ خدا»، «بچه هاي آسمان» و «بيد مجنون» در ادامه سخنان خود متذكر شد: متأسفانه در اثر توجه بيش از حد به ظواهر ديني در برخي آثار سينمايي، شاهد نوعي تربيت گلخانه اي بوده ايم كه منجر به تهيه و توليد آثاري گرديده است كه بر اساس فكر و معرفت عميق نبوده و تنها بر اساس ظواهر شكل گرفته است.
    رئيس هيأت داوران نخستين جشنواره‌ي «رويش» با اشاره به برگزاري دومين دوره ي جشنواره اظهار داشت: نبايد در دوره هاي نخستين انتظار داشت كه به نتيجه مطلوب و مورد نظر در سينماي ديني برسيم، وليكن برگزاري مستمر و مداوم جشنواره «رويش» مي تواند نقطه عطفي در سينماي ديني كشور باشد، به شرط آنكه با نگاه عميق پژوهشگري و تحقيقي خود، دستاوردهاي حوزه سينماي دني را به بحث و بررسي جدي بكشاند. دست اندركاران برگزاري جشنواره نيز بايد با مدنظر قرار دادن وجهه هاي معرفتي و فطري، سعي نمايند تا در قالب و كليشه خاصي قرار نگرفته و بتوانند با حمايت همه جانبه از فيلمسازان و ايجاد پل ارتباطي ميان كارشناسان و منتقدان در حوزه هاي دين و سينما، بستر لازم جهت دست يابي به يك اجماع كلي در ارتباط با سينماي ديني را فراهم سازند.
    مجيدي در پايان با اشاره به پتانسيل هاي بالقوه نهفته در نسل جوان و پيشروي سينماي كشور تصريح كرد: نبايد نشاط و روحيه جواني نهفته در فيلمسازان جوان علاقمند به فعاليت در حوزه سينماي ديني و ملي را با سياست گذاري و اظهارنظرهاي نادرست فرهنگي، به بيراهه كشاند و نيروي فيلمسازان جوان را هدر داد.
    شايان ذكر است دومين جشنواره سراسري فيلم كوتاه ديني «رويش» به همت حوزه هنري و با مشاركت شبكه اول سيما از تاريخ 8 الي 12 آبان ماه در شهر مقدس مشهد برگزار مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com