1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 627  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۵/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138505280207  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۱۸:۵۶
    ۱۳۸۵/۰۵/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

رئيس سوني «آفسايد» را براي اسکار مي‌خواهد

رئيس کمپاني سوني پيکچرز کلاسيک با ارسال نامه‌اي به مديران و مسئولان سينماي ايران از آنها خواست امکان حضور «آفسايد» جعفر پناهي را در اسکار 2007 فراهم کنند.

       به گزارش سايت سينمايي سوره، مايکل بارکر رئيس کمپاني سوني پيکچرز کلاسيک با ارسال نامه اي به محمدرضا جعفري جلوه معاون امور سينمايي وزير ارشاد، رضا ميرکريمي رئيس هيات مديره خانه سينما، عليرضا رئيسيان رئيس کانون کارگردانان و جعفر پناهي کارگردان «آفسايد»، تمايل خود را براي حضور «آفسايد» در اسکار و حمايت اين شرکت از اين حضور اعلام کرد.
      در بخشي از نامه بارکر آمده است: «من از طرف کمپاني سوني پيکچرز کلاسيک با شما تماس مي گيرم تا نهايت افتخار خود را از اين که پخش کننده آمريکائي فيلم بسيار تحسين شده «آفسايد» ساخته جعفر پناهي هستم به اطلاع برسانم. از آغاز موفقيت جهاني سينماي ايران در دهه 90 تاکنون ما از طرفداران سينماي ايران بوده و سعادت پخش فيلم هاي مهم ايران از جمله «رنگ خدا» را هم داشته ايم. کارنامه درخشان «آفسايد» در جشنواره هاي جهاني فيلم و برخوردهاي اشتياق آميز تماشاگران در نمايش هاي آزمايشي در امريکا به ما نويد مي دهد که منتقدان و مهمتر از آن تماشاگران آمريکايي هم به شدت از فيلم استقبال خواهند کرد.»
      بارکر در ادامه نامه ابراز اميدواري کرده که «آفسايد» از سوي مسئولان سينماي ايران به عنوان نماينده ايران در اسکار معرفي شود: ما در کمپاني سوني اميدواريم کميته انتخاب فيلم ايران «آفسايد» را به عنوان نماينده ايران براي اسکار بهترين فيلم خارجي زبان مورد اعتنا قرار دهد. نمايش عمومي فيلم در ايران چنين امکاني را براي فيلم فراهم خواهد کرد. ما به شما اطمينان مي دهيم که فيلم را چه در نمايش عمومي در امريکا و چه در راه دستيابي به جايزه اسکار حمايت خواهيم کرد.
      بارکر در پايان نامه اش «آفسايد» را معرف شايسته فرهنگ ايراني عنوان کرده است: ما عميقاً معتقديم «آفسايد» معرف شايسته اي براي فرهنگ ايران است. برخلاف بسياري از فيلم هاي ايراني که گرايش به نشان دادن جنبه هاي تاريک شرايط انساني دارند، اين فيلم داستان روحيه بخشي است در مورد زنان جواني با اراده هاي قوي که با وقار، انسانيت و طنز بازگويي مي شود. «آفسايد» به راستي تصويري از ايران و ايرانيان ارائه مي کند که ما کمتر در امريکا ديده ايم. اميدوارم اين فيلم باارزش را در تصميماتي که مي گيريد مورد اعتنا جدي قرار دهيد.
       فيلم هايي امکان حضور در اسکار را مي يابند که در کشور صاحب فيلم به نمايش عمومي درآمده باشند. از همين رو حضور «آفسايد» در اسکار نيازمند نمايش آن حتي به مدتي کوتاه در ايران است.«خيلي دور، خيلي نزديک» نماينده ايران در اسکار 2006 بود که البته نتوانست در ميان پنج فيلمي که نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي زبان هستند جاي بگيرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com