1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 550  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱۰/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138410240212  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۹:۳۰
    ۱۳۸۴/۱۰/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

بخش بين الملل سينماي ايران نتوانسته در بازاريابي به درستي وظيفه خودش را انجام بدهد

در جشنواره فيلم فجر انديشه ‌ها و تفكرات دور هم جمع مي ‌شوند و آثار آنها ديده و نقد مي ‌شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «سامان سالور» فيلمساز با بيان اينكه در عرصه سينما سياست گذاران فرهنگي به سمت و سويي واژه ‌هايي پيش مي ‌روند كه كلي هستند، اظهار داشت: اگر از سينماي ملي معناگرا و ارزشي قرار است حمايت كنيم بايد بتوانيم آن را تعريف و تعبير كنيم و عدم تعريف و تعبير درست از اين اسامي باعث مي شود مشكلاتي در اين عرصه به وجود آيد كه به نفع هيچكس نيست.
     وي به اين مطلب اشاره كرد كه هر فيلمي كه در حيطه كشور ايران داستاني داشته باشد و از فضاي اجتماعي و عوامل آن استفاده كند، در تعريف سينماي كشور، به عنوان سينماي ملي شناخته مي‌ شود و به همين دليل تمام آثار سينمايي تعريف ملي خواهند داشت.
     اين فيلمساز نقش برگزاري جشنواره فيلم فجر را در شرايط فعلي بسيار تأثيرگذار دانست و درباره بازتاب جشنواره در خارج از كشور تصريح كرد: سينماي ايران در دنيا معروف به سينمايي شريف، متفكر و باهويت است و تلاش شده در فستيوال‌هاي جهاني اين سينما معرفي شود.
     سامان سالور با اشاره به اين مطلب كه بايد كشورهايي را پيدا كنيم كه بتوانيم به بازارهاي آنها راه پيدا كنيم، گفت: با توجه به اينكه كشورمان سالي 60 الي 65 فيلم توليد مي كند و حرف اول را در منطقه مي زند، ولي بخش بين المللي سينماي ايران نتوانسته در بازاريابي به درستي وظيفه خودش را انجام بدهد.
     وي، در توضيح بيشتر مطلب بالا افزود: با توجه به اينكه در منطقه سينماي ايران رتبه اول را در توليد مي ‌زند و همچنين برخي از كشورهاي همسايه حتي سينما هم ندارند، سينماي ما مي ‌تواند خودش را در جهان مطرح كند.
     اين فيلمساز در ادامه، جشنواره فيلم فجر را محلي براي معرفي فيلمسازان جوان و همچنين نشان دادن آثار فيلمسازان نسل قديم سينما دانست و يادآور شد: با توجه به حضور دو نسل از فيلمسازان كشورمان در جشنواره فجر بايد سياست گذاري هايي كه انجام مي شود، هنرمندانه تر باشد و در 10 روز برگزاري جشنواره فقط به فكر پركردن وقت نباشيم. در همه جاي دنيا جشنواره ها به فكر حمايت از ايده‌ هاي جديد هستند.
     وي در پايان، به ورود سينماي ايران به بازارهاي جهاني اشاره كرد و گفت: ورود به عرصه جهاني سينما كه غولي مثل هاليوود و همچنين سينماي كشورهاي اروپايي را در خود جاي داده، رقابتي مشكل است و تا چند پخش كننده خصوصي نداشته باشيم، هيچ اتفاقي نمي افتد. البته گاهي جرقه‌ هايي زده مي‌ شود ولي آن جرقه ها زود خاموش مي ‌شوند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com