1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 651  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۹/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138409270202  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۴۳:۳۹
    ۱۳۸۴/۰۹/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

ضرورت تأسيس دبيرخانه دائمي جشنواره فيلم 100

هيأت داوران «سومين جشنواره سراسري فيلم 100» حوزه هنري در بيانيه پاياني خود بر لزوم تأسيس دبيرخانه دائمي اين جشنواره تأكيد كرد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري اين جشنواره، در اين بيانيه اي كه به امضاي مجتبي راعي (كارگردان)، حسن نجفي (كارگردان)، دكتر مسعود كوثري (جامعه شناس) رسيده همچنين بر اضافه شدن يك بخش به عنوان بخش آثار اجتماعي در جشنواره تأكيد شده است.
     هيأت داوران در بيانيه خود همچنين خرسندي خود را از روبه رشد شدن فيلم هاي انيميشن ابراز داشته و آورده است: فيلم 100، فيلم نكته است و هر نكته براي رويت و روايت به ساختاري سنجيده نياز دارد كه متأسفانه در برخي از آثار اين جشنواره، روايت داستان به سرانجام نمي رسد.
     بر اساس رأي هيأت داوران، محمدحسين پروين از تهران با فيلم «قرار» جايزه فيلم برگزيده جشنواره را شامل تنديس، ديپلم افتخار و 10 سكه بهار آزادي دريافت كرد.
     همچنين، «هانيه صادقي» از كرج با فيلم «نقاشي پسر بد»، محمد عباس زاده از اردبيل با فيلم «تنها» و امير آذين از شاهرود با فيلم «وايت» به عنوان 3 فيلم برگزيده از ديدگاه تماشاگران انتخاب شدند و هر كدام لوح سپاس و يك سكه بهار آزادي دريافت كردند.
     در بخش «خلاقيت و نوآوري» جايزه رتبه هاي اول و دوم به ترتيب به مهدي شاد از همدان و بهزاد رسول زاده از تالش براي فيلم هاي «هديه باد» و «ماهي ها در دريا مي ميرند» رسيد. در اين بخش هيأت داوران فيلمي را شايسته كسب رتبه سوم ندانست.
     در بخش «فرهنگ بومي» نيز فقط جايزه رتبه دوم اهدا شد كه اين جايزه به فيلم «بدرقه» ساخته امير خشايار قاسمي تعلق گرفت.
     بخش هاي «دفاع مقدس» و «تكنولوژي و صنعت» هم فقط رتبه هاي دوم داشتند كه رحيم ذبيحي با فيلم «استرس» از بانه و مهيار دواني از كرج با فيلم «پنجره» شايسته دريافت آن جايزه دانسته شدند.
     و اما در بخش «كرامت انساني» جايزه هاي اول و سوم به ترتيب شامل 5، 3 و 2 سكه بهار آزادي به زهرا ضم نو (تبريز)، پژمان علي پور (مهاباد) و نيوشا ناطقي و نسرين بهمن پور (كرج) اهدا شد.
     هيأت داوران همچنين بر اساس اولويت دادن به آثار با مضمون اجتماعي، 3 فيلم «روز داوري 2» سعيد شاهوردي، «زاويه» نورالله كياني و «شام 3 نفره» رامين پروين را به ترتيب شايسته كسب رتبه هاي اول، دوم و سوم اين بخش دانست و به هر كدام به ترتيب 5، 3 و 2 سكه بهار آزادي اهدا كرد.
     در ادامه از فيلم هاي «نور ديده» (بهفر كريمي ـ آبادان)، «از كنار هم مي گذريم انگار» (عثمان محمدي ـ سنندج)، «تنها» (محمد عباس زاده ـ اردبيل)، «روبرو» (سياوش نقش بندي ـ تهران)، «دپوي آخر» (احسان فاضلي ـ اردبيل) تقدير شد و به هر كدام يك سكه بهار آزادي اهدا شد.
     همچنين، در مراسم اختتاميه «بهنام بهادري» دبير اين جشنواره، گزارشي از فعاليت دبيرخانه جشنواره ارائه كرد.
     وي، از همكاري شبكه 3 سيما با اين جشنواره خبر داد و گفت: ان شاءالله فيلم هاي برگزيده جشنواره هم از اين شبكه پخش خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com