1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 533  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۵/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138405160005  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۹:۲۳
    ۱۳۸۴/۰۵/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

علي معلم، تهيه كننده و منتقد سينما:

عدم تكنيك بيان يكي از كمبودهاي سينماي ايران است

ما تمدني ديرينه و قوي ترين كتاب هاي ادبي دنيا را داريم. بنابراين طبيعي است كه بايد بهترين فيلم هاي دنيا را هم داشته باشيم.

     دكتر بنيانيان ـ رئيس حوزه هنري ـ ضمن بيان اين مطلب در اكران ويژه فيلم «بيد مجنون» ساخته «مجيد مجيدي» براي مسئولين و هنرمندان در تالار انديشه حوزه هنري افزود: در عرصه سينما در دو سال گذشته سعي كرديم كه سينماگران متعهد خودمان را به همكاري دعوت كنيم كه خوشبختانه در جشنواره سال گذشته فيلم فجر توانستيم 11 سيمرغ بلورين بگيريم.
     «بنيانيان» در ادامه خاطرنشان كرد: سازمان ها و نهادهاي فرهنگي كشور منتظرند كار خوبي شكل بگيرد تا به آن بپردازند و اين در صورتي است كه به ثمر رسيدن و به بار نشستن پروژه ها و جريانات فرهنگي همچون ساير عرصه ها در طولاني مدت صورت مي گيرد. بنابراين فراهم كردن محيطي كه در آن استعدادهاي نهفته رشد و شكوفايي پيدا كنند تا بتوانند حرفشان را بزنند رسالتي است كه همه نهادها و سازمان هاي فرهنگي بايد به آن بپردازند.
     رئيس حوزه هنري در ادامه، حوزه هنري را يكي از معدود نهادهايي كه به اين انجام رسالت مي پردازد عنوان كرد و سپس به فعاليت هايي كه حوزه هنري انجام داده است اشاره كرد و گفت: در 3، 4 سال اخير در 30 مركز استاني حوزه هنري، سعي كرده ايم كه با افزايش معلومات و اطلاعات هنرمندان جوان مستعد نسبت به ارزش هاي ديني و انساني و فرهنگي و با بالا بردن سطح تكنيك و توانايي هاي هنري آنان بستري براي توليد آثار فاخر و ارزشمند پديد بياوريم.
     در ادامه اين اكران ويژه، علي معلم ـ تهيه كننده و منتقد سينما ـ نيز قبل از نمايش فيلم برگزاري اكران هاي ويژه را بستري براي پرداخت به فيلم هاي جدي و ارزشمند سينماي ايران دانست و سپس ضمن انتقاد از توليد فيلم هاي عقب مانده، ضعيف و بي محتوا در سينماي چند ساله اخير ايران خاطرنشان كرد: در اين فضا توليد فيلم هاي ارزشمندي مثل «بيد مجنون» و «خيلي دور، خيلي نزديك» نشان دهنده ظرفيت بالاي سينماي ايران براي توليد آثار استاندارد از نظر تكنيكي و آثار با معنا از نظر هنري است.
     «علي معلم» در ادامه نداشتن تكنيك بيان و زحمت نكشيدن براي يافتن اين تكنيك را يكي از كمبودهاي سينماي ايران دانست و گفت: وجود فيلمسازاني مثل «مجيد مجيدي» و فيلم هايي مثل «بيد مجنون»، علي رغم پذيرش در سطح هاي جهاني، به تفكر و عشقي كه «مجيدي» به كارشان دارد برمي گردد. به همين دليل دقت كافي را در كارش به كار مي برد.
     گفتني است، كه در اين اكران ويژه كه جمعه شب 14 مردادماه در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد، تعداد كثيري از هنرمندان و مسئولان فرهنگي كشور حضور يافته بودند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com