1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 436  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402170102  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۰:۱۴
    ۱۳۸۴/۰۲/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

مستندي درباره جريانات اصلي سينماي ايران

عباس كيارستمي، داريوش مهرجويي، بهرام بيضايي، ناصر تقوايي، رخشان بني‌اعتماد و امير نادري

نادر تكميل همايون، 10 روز آينده فيلمبرداري پروژه مستند بلندي را درباره «بررسي جريانان اصلي سينماي ايران»، را ‌در بعد از انقلاب آغاز مي كند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، به گفته «تكميل همايون» اين پروژه كه به صورت توليد مشترك ايران و فرانسه ساخته مي شود، به بررسي جامعه شناسانه سينماي ايران از جمله سينماي جشنواره اي، سينماي دفاع مقدس خواهد پرداخت و به تحولات اجتماعي ايران كه منجر به شكل گيري بعضي از اين نوع هاي سينمايي شده است مي پردازد.
     فيلمبرداري اين پروژه علاوه بر تهران در شهرهاي اصفهان، سنندج، خوزستان، كردستان، گيلان و مازندران نيز انجام خواهد شد و در اين فيلم مستند با 24 نفر از سينماگراني كه در رشد و ترقي سينماي ايران نقش مهمي داشته اند صحبت مي شود از جمله:«داريوش مهرجويي»، «عباس كيارستمي»،‌ «بهرام بيضايي»، «ناصر تقوايي»، «رخشان بني‌اعتماد»، «جعفر پناهي»، «بهمن قبادي» و حتي با «امير نادري» در خارج از كشور گفتگو مي شود.
     وي، درباره فيلمبرداري در بعضي از نقاط مختلف ايران گفت: فيلمبرداري در هر منطقه اي بستگي به رابطي كه فيلمساز و فيلمش يا خودش با آن منطقه دارد برمي‌گردد، مثلا با بهمن قبادي در كردستان صحبت خواهيم كرد.
     نادر تكميل همايون، سازنده هفت، هشت فيلم كوتاه است و آخرين ساخته او «در آينده اي نه چندان دور» در بخش مسابقه جشنواره ونيز به نمايش درآمد. وي، قرار بود اولين فيلم بلند سينمايي‌اش را با نام موقت «سپيد و سياه» بسازد كه به دليل تأخير در صدور پرواز ساخت از سوي وزارت ارشاد اين كار انجام نشده است اما اميدوار است تا اواخر تابستان اين فيلم جلوي دوربين برود. تهيه كننده اين فيلم كه «جهانگير كوثري» است قرار بود پيش از اين در نيمه دوم اسفند ماه سال جاري فيلمبرداري را شروع كنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com