1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 640  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309142000  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۳۴:۵۰
    ۱۳۸۳/۰۹/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

با اعلام برگزيدگان نخستين جشنواره فيلم پليس:

«سايه به سايه» و «جمشيد هاشم پور» برفراز دست هاي پليس

مراسم اختتاميه نخستين جشنواره پليس، جمعه، 13 آذرماه رأس ساعت 19 در محل تالار وحدت تهران با حضور «مسجدجامعي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، «سردار دكتر قاليباف» فرمانده نيروي انتظامي، هنرمندان، مديران شبكه هاي تلويزيوني و رسانه هاي گروهي در فضايي صميمي و باشكوه برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، از ويژگي هاي اختتاميه پرهزينه، بزرگداشت مرحوم «ابراهيم اصغرزاده» با حضور همسر ايشان و گرامي داشت زنده ياد «مهرزاد مينويي» تدوينگر و تجليل از «رسول احدي» مدير فيلمبرداري سريال ها و فيلم هاي متعدد سينماي ايران بود.
    «حبيب الله كاسه ساز» دبير نخستين جشنواره پليس با قدرداني از همه دست اندركاران و هنرمندان گفت: آرزوي ما رسيدن به فيلم هايي با موضوع پليس با كيفيت تر است.
    «سردار دكتر قاليباف» نيز گفت: هر فيلمي كه بتواند در حوزه هاي اجتماعي، نظم و انضباط را در جامعه نهادينه كند، قابل ارزش و قدرداني و حمايت ماست؛ چراكه هدف ما ايجاد نظم است. همچنان كه بهداشت مقدم بر درمان است، پيش گيري، آموزش و بالابردن مهارت ها در برخورد، كنترل و اقدامات امنيتي، انتظامي بر تنبيه و توبيخ، مقدم است.
    نكته جذاب مراسم همدلي حضار با «احمد نجفي» مجري اختتاميه بر لزوم مقابله با زمزمه ايده تغيير نام «خليج فارس» به «خليج عربي» كه در محافل عربي مطرح شده است، صورت گرفت كه با تشويق هاي بي امان حضار تأكيد و تأييد شد.
    همچنين وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تحليلي نسبتاً جامع و قابل توجه به ريشه شناسي معنايي واژه پليس پرداخت و گفت: «استخر» پايتخت حكومت هخامنشيان اساساً به معني پايتخت بوده و يونانيان از اين شهر به نام «پرسپوليس» ياد مي كرده اند. پليس نامي است كه در «شارستان» يا شهرها كه التزام نظم و مدنيت و فرهنگ مداري در آن مستتر است، حضور جدي دارد. كار پليس دو وجه دارد؛ نخست جلوگيري از تخلف، سپس برخورد با آن. كار پليسي كار فرهنگي است چرا كه در جوامع داراي فرهنگ پليس ايجاد شده است. پس فيلم پليسي نمي تواند فيلم خشني باشد. چهره پليس هم نمي تواند يك تيپ ثابت باشد؛ البته فيلم پليسي محدوديت هايي هم دارد.
    وي افزود «مقابله با بعضي جرائم دشوار و پيچيده است؛ پس حتماً كار پليسي امروز و خود پليس هم بايد داراي كيفيت سواد و تخصص باشد.»
    همچنين در بخش فيلم هاي 110 ثانيه اي؛ 10 اثر، بدون برتري مقام و جايگاه به اين شرح معرفي شدند:
ايستگاه متروك (كاميار خسروي)، سنگ و شيشه (مهدي فيوضي)، تك تيرانداز قرن بيست ويك (سعدي سعدي پور)، دستبند (علي اميدوار)، خط پهن سفيد (عباس حسيني)، روياي كودكي (پيمان دهقاني)، آسوده در هياهو (محمدحسن ساكي خالص)، پشت چراغ (سعيد تارازي)، سفر (حسين قناعت) و چرخ (فريد قنبرزاده) كه به هر اثر 5 سكه بهار آزادي هديه شد.
اما پنج اثر برگزيده بخش 110 ثانيه اي به ترتيب به اين شرح اعلام شدند:
    مقام نخست، تنديس جشنواره و 20000000 ريال وجه نقد را فيلم «ترافيك جهنمي» اثر «آرزو شعبانيان»، دريافت كرد تا جامعه بانوان هنرمند بر تارك جشنواره بدرخشند.
    مقام دوم، ديپلم افتخار و 1750000 ريال وجه نقد را «عليرضا فرد» با فيلم «فرياد سكوت» دريافت كرد تا «كيارش زندي» كارگردان «المپيك و ترافيك» مقام سوم، ديپلم افتخار و 1500000 ريال وجه نقد را تصاحب كند. رتبه چهارم، ديپلم افتخار و 1250000 ريال را «سروش خادمي» براي فيلم «پل عابر پياده» به دست آورد تا رتبه ي پنجم، ديپلم افتخار و 10000000 ريال وجه نقد را «جواد مزدآبادي» براي «دويدم و دويدم» به چنگ آورد.
    همچنين در بخش سينماي ايران، باحضور وزير فرهنگ، فرماندهي نيروي انتظامي و «حبيب الله كاسه ساز» دبير جشنواره برگزيدگان به شرح ذيل معرفي شدند:
    در بخش بازيگري برتر؛ تنديس جشنواره و 25 سكه بهار آزادي را «جمشيد هاشم پور» براي بازي در فيلم «جنايت» به چنگ آورد؛ تا «ميكائيل شهرستاني» ديپلم افتخار، 15 سكه بهار آزادي و مقام دوم را براي بازي در فيلم «سايه به سايه» به دست آورد.
    در بخش برترين كارگرداني؛ تنديس جشنواره، 25 سكه بهار آزادي و مقام نخست را «خسرو معصومي» براي كارگرداني فيلم «رسم عاشق كشي» ربود تا «محمدعلي سجادي» ديپلم افتخار، 15 سكه بهار آزادي و مقام دوم را براي كارگرداني فيلم «جنايت» تصاحب كند.
    در بخش بهترين فيلمنامه؛ تنديس جشنواره 25 سكه بهار آزادي و مقام نخست بهترين فيلمنامه را «علي ژكان» به خاطر فيلمنامه «سايه به سايه» به چنگ آورد تا «محمد رضايي راد» به خاطر فيلمنامه «كودك و سرباز» ديپلم افتخار، 15 سكه بهار آزادي و مقام دوم جشنواره را به دست آورد.
    و اما مهمترين بخش جشنواره كه انتخاب برترين فيلم جشنواره بود را «سايه به سايه» به چنگ آورد تا پاياني خوش براي «علي ژكان» به ارمغان آورد.
    لازم به ذكر است برگزيدگان بخش هاي ديگر جشنواره شنبه 16 آذرماه در شهرستان «رشت» اعلام خواهند شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com