1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 476  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۷/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138307242001  ساعت مخابره خبر: ۰۸:۵۲:۲۸
    ۱۳۸۳/۰۷/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

داريوش باباييان تهيه كننده:

امسال فيلم هاي ويدئويي به جشنواره راه يافتند

داريوش بابائيان يكي از تهيه كنندگان فعال سينماي ايران در گفتگو با خبرنگار سايت سوره گفت: جشنواره اين دوره با اينكه خلاصه تر و جمع و جور تر بود ولي نظم بهتري داشت و براي مخاطب عام و اهالي سينما بهترين بود و پراكندگي سال هاي گذشته را نداشت.

    او در پاسخ به سئوالي درمورد كيفيت نازل فيلم هاي اين دوره گفت: امسال چندين فيلم ويدئويي به جشنواره آمده اند و تعداد ديگري از فيلم ها مثل گل يخ (كيومرث پوراحمدسرود تولد (علي قوي تن) و فيلم چاي نت (حسين قناعت) به دلايلي وارد جشنواره نشدند. از سوي ديگر عدم اكران فيلم هاي توليد شده در سال هاي قبل و به دنبال آن عدم حمايت مالي توليدكنندگان باعث خارج شدن تعدادي از فيلمسازان حرفه اي از گردونه توليد شده است كه طبعاً افراد غيرحرفه اي و صرفاً علاقمند به سينما بجاي آنها فيلم مي سازند. در اين وضعيت با كيفيت نازل فيلم ها مواجه مي شويم و اين ها باعث تنزل سطح كيفي جشنواره مي شود. اگر مسئولين براي سال آينده برنامه ريزي درست نكنند جشنواره از لحاظ كيفيت، كميت توليد و بودجه گزاري بخش هاي خصوصي از طرف تهيه كنندگان حرفه اي دورتر خواهد شد.
    البته بايد توجه داشت كه تنها مديريت و برنامه ريزي مشكل جشنواره را حل نمي كند. بلكه برنامه ريزي و به دنبال آن توليد فيلم مكمل همديگر خواهد بود. عدم توليد فيلم هاي موفق جشنواره را تهديد مي كند و اين اتفاقي است كه در اين دوره رخ داده است.
    اگر مسئولين دو دوره هاي بعدي بطور جدي حمايت نكنند و فيلم هاي كودك را در هنگام اكران فيلم ها را پشتيباني نكرده و بدنبال آن بازگشت سرمايه وجود نداشته باشد، تهيه كنندگان حرفه اي از سينما دورتر شده و وضع فيلم از اين بدتر خواهد شد.
    كارگردان فيلم «جوان ايراني» توقع و انتظار اصلي خود را از سينماي كودك اينگونه بيان كرد:
    من خودم از سينماي كودك شروع كردم و به كودكان علاقه دارم. حضور من در جشنواره با فيلم و يا بدون فيلم نشانه علاقه من به كودكان است. ما در مقطعي موفق شديم فيلم هايي مثل اتل متل توتوله، كاكلي و چون باد را توليد كنيم. اين امكان توليد به تدريج و با مديريت هاي كوتاه مدت از بين رفت و خلاء برنامه ريزي بلند مدت 10 ساله در اين بخش وجود دارد. مديريت هاي كوتاه 6 ماهه يا 1 ساله و نيمه و تنها باعث حمايت از تعداد كمي فيلم آن هم بصورت رابطه اي مي شودو اين امر باعث تزلزل سينما مي شود.
    من پيشنهاد مي كنم تا برنامه هاي بلند مدت تدوين شود و در بخش سينماي كودك شورايي از افراد حرفه اي با مديريتي قوي تشكيل شود تا بتواند مخاطب خود را جذب كرده و به سينما رونق بدهد بابائيان تدوين فيلم سرود تولد ساخته علي قوي تن را در حال اتمام دارد و فيلم بازنده به تهيه كنندگي او و كارگرداني قاسم جعفري در مرحله قطع نگاتيو مي باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com