1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 531  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۴/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138304072005  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۴:۰۴
    ۱۳۸۳/۰۴/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

«درآستانه انتخاب مديرعامل خانه سينما»

بررسي عملكرد چند ساله‌ي خانه‌ي سينما، در گفت‌وگو با خسرو سينايي، ناصر شفق، پروانه معصومي و علي معلم

همزمان با انتخابات جديد در خانه‌ي سينما و در آستانه‌ي تعيين افراد جديد به عنوان مدير عامل، رييس هيات مديره و ...و پس از اعلام نظرات و انتقادهاي شديد ابراهيم مختاري، احمد نجفي و امير عابدي، روز گذشته نيز سينماگراني چون منيژه حكمت، محمدعلي كشاورز، حسن يكتاپناه، فرج‌الله سلحشور، پرويز شهبازي و ابوالقاسم طالبي ، نظرات و انتقادهاي خود را درباره‌ي عملكرد گذشته‌ي اين نهاد و هيات مديره‌ي قبلي، اعلام كردند و در همين حال به نظر مي‌رسد بسياري از اهالي سينماي ايران، به منظور روشن شدن عملكرد گذشته‌ي خانه‌ي سينما و رييس هيات مديره‌ آن، در حاليكه مدتها نيز، مدير عاملي وجود نداشته است و همچنين تعيين مشخصه‌هاي فرد يا افرادي كه قرار است از اين پس در راس خانه‌ي سينما قرار گيرند، مايل به اظهار نظر هستند.

امروز هم، سينماگراني چون خسرو سينايي، علي معلم، پروانه‌ معصومي و ناصر شفق به اظهار نظر دراينباره پرداختند.
خسرو سينايي، فيلمساز پيشكسوت سينماي ايران، به خبرنگار هنري ايسنا گفت: من با سينماي ايران ديگر كاري ندارم. اصلاً نه با خانه‌ي سينما، سينما و تمامي اين ماجراها كاري ندارم. من اصلاً نمي‌خواهم راجع به سينما حرف بزنم!
وي افزود: چگونگي عملكرد خانه‌ي سينما، شايد براي سينماگران مهم باشد ولي من كه ديگر سينماگر نيستم.
وي در اشاره به اينكه، وقتي مشكلي براي فيلم وي بوجود آمد بايد خانه‌ي سينما در جهت دفاع از حقوق او عمل مي‌كرد گفت: من نه با خانه سينما هيچ كاري ندارم و نه با ديگران. مي‌خواهم زندگي‌ام را بكنم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا اينقدر نااميد شده ‌است گفت: شما به راحتي‌ مي‌گوييد چرا به اين زودي نااميد شده‌ايد ولي وقتي آدم 37 سال به طور مرتب تجربه مي‌كند به خودش مي‌گويد از سوراخي كه يكبار مار گزيده شده، صد دفعه كه انگشتش در آن سوراخ نمي‌كند.
عضو هيأت موسس بنياد حمايت از سينماي ملي ايران،افزود: تنها اين مشكل هم نبود. اين مشكلي بود كه در تمام سالهاي گذشته وجود داشته و متأسفانه به روي خود نياورده‌ايم و چيزي نگفته‌ايم تا شايد به قول قديمي‌ها، معرفتي و نگاه سالمي وجود داشته باشد.
سينايي به ايسنا گفت: درباره‌ي اين‌كه در اين وضعيت نيز نهادي مثل خانه سينما، بايد از حقوق هنرمندان دفاع كند برويد از آنها بپرسيد. چرا از من مي‌پرسيد؟ آدم هميشه تا يك حدي صبر مي‌كند و اين حد برايم سي و چند سال بود.
علي معلم منتقد و تهيه كننده سينما نيز گفت: من بعد از استعفايم، خانه سينما را طلاق دادم و اميدي به بهبود آن ندارم.وي درباره‌ي عملكرد هيات مديره‌ي خانه‌ي سينما و ابوالحسن داوودي، ضمن بيان اين مطلب گفت: آدم از كسيكه طلاق گرفته نه اميدي به بازگشت دارد و نه اميدي به بهبودي!
وي كه مايل نيست چيزي راجع به خانه سينما بگويد درباره ساختار جديد خانه‌ي سينما با اشاره به يكي از ديالوگ‌هاي فيلم مرگ يزدگرد اظهار داشت: “آنهايي كه با پرچم سفيد آمدند چه كردند كه حالا اينها با پرچم سياه بكنند!”
ناصر شفق هم اظهار اميدواري كرد خانه سينما، هيچ كاه شكل سياسي به خودش نگيرد و بتواند به خواسته‌هاي حقيقي بدنه سينما توجه كافي بكند.
اين تهيه كننده سينما گفت: آرزو دارم شرايطي و حالتي براي سينماي ايران بوجود بيايد كه خانه سينما در شان و منزل واقعي خودش قرار بگيرد و بتواند در سرنوشت سينما موثر باشد و اميدوارم تمام تلاش دوستان در خانه سينما در اين خصوص بوده باشد.
شفق با اشاره به ويژگي‌هاي مديل عامل آينده‌ي خانه سينما اظهار داشت: به نظر من مدير عامل آينده‌ي خانه سينما در كنار وجه فرهنگي، بايد توان مديريتي هم داشته باشد كه اين دو لازم و ملزوم هم مي‌باشند.
پروانه معصومي، بازيگر پيشكسوت سينماي ايران نيز درباره‌ي عملكرد هيات مديره‌ي خانه‌ي سينما و ابوالحسن داوودي، با انتقاد از عملكرد چند ساله‌ي اين مديريت به خبرنگار هنري ايسنا گفت: مگر من بازيگر اين مملكت نيستم؟ مگر من از سال 51 به طور مداوم در سينماي ايران حضور ندارم؟ پس چرا نبايد باشم؟ و اين مساله‌اي بوده كه برايم روشن نمي‌شود و فقط مي‌دانم، جايي در خانه‌ي سينما ندارم!.
معصومي با بيان اينكه خانه سينما اگر درست چيده مي‌شد خيلي مي‌توانست موثر باشد تصريح كرد: من سر فيلمي بود و مي‌ديدم هر روز يكي از بازيگران را كه از پيشكسوتان هم بود از يك جايي مي‌آوردند كه بعد فهميدم صاحبخانه او را بيرون انداخته و هر روز يك جايي است. اي كاش خانه‌ي سينما سري اول واحدهاي مسكوني خود را به جاي اينكه به خانه‌دارها بدهد به اينها مي‌داد؟!

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com