1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 486  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۲/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138802290101  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۵:۳۳
    ۱۳۸۸/۰۲/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينمايي را دوست دارم که مورد تاييد تماشاگران و منتقدان باشد

کارگردان فيلم سينمايي «حريم» با اشاره به تلاش براي توليد آثاري که همزمان مورد تاييد منتقدان و تماشاگران باشد، حمايت منتقدان از فيلم‌هايش را حرکتي موثر در ادامه روند فيلمسازي خود دانست.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ رضا خطيبي که اين روزها «حريم» را روي پرده سينماهاي تهران دارد، در گفتگويي افزود: روي طرح و فيلمنامه اين فيلم از مدتي قبل کار کردم تا زماني که شرايط ساخت آن فراهم شد. «حريم» مانند "در شهر خبري نيست، هست" به علايق سينمايي من نزديک است و گرچه در نگاه اول هر دو فيلم متفاوت هستند، اما ريشه آن در سينمايي است که به آن علاقمندم.
    وي در ادامه افزود: قصه‌گويي براي من مهم است و در هر گونه‌اي فيلم بسازم به اين موضوع اهميت مي‌دهم که روايتي کم‌ايراد داشته باشم و قصه بتواند مخاطب را جذب کند. مي‌شود شيوه‌هاي مختلف قصه‌گويي را در هر فيلم تجربه کرد، اما به سينمايي تعلق خاطر دارم که قصه در آن حرف اول را مي‌زند و البته در ساختارآن هم جذابيت، انسجام و يکدستي وجود دارد.
    نويسنده و کارگردان «حريم» ادامه داد: زمان نوشتن فيلمنامه و ساختن فيلم به اين فکر نمي‌کنم که فيلمي متفاوت بسازم. دو فيلم من در ايران محصول نگاه و تجربه‌هايم براي رسيدن به سينماي محبوبم است. هنوز گام‌هاي اول را برمي‌دارم و به نتيجه دلخواهم نرسيده‌ام، اما مسيري که طي مي‌کنم ريشه در ناخودآگاهم دارد و از قبل براي متفاوت بودن تصميم نمي‌گيرم. ممکن است "در شهر خبري نيست، هست" و «حريم» متفاوت به نظر برسند‌، اما مهمترين دغدغه من ساختن فيلم خوب است.
    خطيبي با اشاره به حمايت منتقدان از فيلم‌هايش گفت: خوشبختانه نقدهايي که بر فيلم‌هايم نوشته شده مثبت بوده و منتقدان و مطبوعاتي‌ها نظر مثبت درباره اين دو فيلم داشته‌اند. حمايت مطبوعات و منتقدان پس از "در شهر خبري نيست، هست" مسير فيلمسازي من را هموار کرد و توجه و لطف آنها باعث شد فيلم بعدي را راحت‌تر بسازم.
    اين کارگردان افزود: درباره «حريم» هم واکنش مثبت و همراهي منتقدان و مطبوعات قابل توجه و دلگرم‌کننده است. اين حمايت در من و فليمسازاني مانند من که هنوز گام‌هاي اول را در حرفه‌مان برمي‌داريم، انگيزه حرکت و رشد به وجود مي‌آورد. هدف من جلب نظر مردم و منتقدان است. اين اتفاق به سختي مي‌افتد اما تلاش مي‌کنم سينمايي را تجربه کنم که هم مخاطب داشته باشد و هم منتقدان تائيدش کنند. نمونه موفق اين جريان اصغر فرهادي است که هم اقبال مخاطب را دارد و هم مردم آثارش را دوست دارند.
    وي درباره انتخاب حميد فرخ‌نژاد براي بازي در نقش اصلي فيلم «حريم» گفت: خارج از ايران بازي فرخ‌نژاد را در فيلم سينمايي "عروس آتش" ديده بودم. زماني که محمد احمدي "حقيقت گمشده" را کارگرداني مي‌کرد، بيشتر با فرخ‌نژاد آشنا شدم و بين ما دوستي به وجود آمد.
    خطيبي افزود: اين دوستي در «حريم» بيشتر شد. زمان نوشتن فيلمنامه او را براي اين نقش در نظر داشتم و خوشبختانه شرايط همکاري فراهم شد. فرخ‌نژاد بازيگري باهوش، مستعد و خلاق است که براي بهتر شدن فيلم هر تلاشي مي‌کند. از اين همکاري راضي هستم و اميدوارم درفيلم‌هاي بعدي هم اين اتفاق بيفتد.
    کارگردان "در شهر خبري نيست، هست" ادامه داد: در فيلم قبلي با محمدرضا شريفي‌نيا، فرهاد آئيش و افسانه بايگان تمرين مي‌کرديم. اما «حريم» فضايي متفاوت داشت و اتفاق‌هاي زيادي سر صحنه افتاد. تغييرهاي زيادي در فيلمنامه و ديالوگ‌ها دادم. «حريم» فضايي تخيلي دارد و همين فضا نوع بازي و جنس کار را از تجربه قبلي متمايز مي‌کرد.
    خطيبي درباره شرايط کار در سينماي ايران گفت: محدوديت‌هايي در زمينه امکانات و بودجه وجود دارد اما اين محدوديت‌ها بيشتر از دهه 50 اروپا نيست. سينماي ايران بايد به پيش حرکت کند و ما نبايد پشت مشکلات پنهان شويم. تجربه نشان داده مي‌شود در دل اين سينما تجربه‌هاي متفاوتي داشت که براي مخاطب داخلي، خارجي و منتقدان جذاب باشد.
    کارگردان «حريم» با ابراز رضايت از شرايط اکران فيلمش گفت: خوشبختانه فيلم در شرايط و زمان مناسب روي پرده رفته و استقبال از آن قابل قبول است. اميدوارم تهيه‌کننده هم مانند من از اکران فيلم راضي باشد. من و محمد احمدي سليقه سينمايي مشابه و فيلم‌هاي محبوب مشترک داريم. اين نگاه مشترک به ساخت «حريم» کمک کرد.
    خطيبي در پايان درباره فيلم بعدي خود گفت: قصد دارم يک فيلم اکشن پليسي جاسوسي با نام "37 ثانيه براي زندگي" بسازم. با توجه به شرايط فکر مي‌کنم ساختن فيلم را دو ماه ديگر شروع کنم.
    «حريم» به کارگرداني سيدرضا خطيبي درباره چند قتل مشکوک در جنگل‌هاي شمال است که سروان محبي مامور رسيدگي به آن مي‌شود. حميد فرخ‌نژاد، شيرين بينا، چکامه چمن‌ماه، عنايت شفيعي، محمدعلي فرمند، عادل عليزاد و محمد حاج‌حسيني بازيگران اين فيلم هستند.
    ديگر عوامل توليد عبارتند از نويسندگان: خطيبي و مهدي حسيني‌نژاد، تهيه‌کننده و فيلمبردار: محمد احمدي، مدير توليد: سعيد هاشمي، طراح گريم: بابک شعاعي، طراح صحنه و لباس: مهدي ديلمي، عکاس: عبدالله عبدي‌نسب و برنامه‌ريز: يعقوب غفاري.
    گفتني است، «حريم» از نهم ارديبهشت‌ماه در گروه سينمايي آفريقا به نمايش درآمده است. اين فيلم دومين ساخته خطيبي بعد از "در شهر خبري نيست، هست" است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com