1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 466  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۲/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138802140100  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۷:۳۶
    ۱۳۸۸/۰۲/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

نمي‌خواستم تماشاگر را بترسانم

سيدرضا خطيبي گفت: در «حريم» نمي‌خواستم تماشاگر را بترسانم، مي‌خواستم فضا به‌گونه‌اي باشد تا مدام در برزخ باشد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين كارگردان سينما كه بعد از نمايش «حريم» شامگاه گذشته ـ 13 ارديبهشت ماه ـ‌در باشگاه فيلم تهران سخن مي‌گفت، درباره‌ي ساخت دومين فيلم بلندش اظهار داشت: روزي تصميم گرفتيم كار جنايي و ترسناكي بنويسيم و باتوجه به علاقه‌اي كه به اين ژانر داشتم، تصميم گرفتم آن را بسازم.
    او درباره‌ي استفاده مداوم از موسيقي براي ترساندن تماشاگر خاطرنشان كرد: اين‌گونه فيلم‌ها در تمام دنيا از ابتدا تا پايان موزيك است، اما من نمي‌خواستم در طول فيلم تماشاگر را آرام كنم و بترسانم، سعي كردم پيغام‌هايي به تماشاگر داده شود كه با تصوير متفاوت باشد.
    خطيبي برلزوم تنوع فيلم‌ها در ژانر‌هاي مختلف تاكيد كرد و افزود: اگر بنا باشد سينما فقط مختص به مسائل مردم در اجتماع باشد در آن بسته ‌شود، بهتر است. سينما تكنيك و صنعت است و تنها هنر نيست و بايد همه نوع فيلمي در آن ساخته شود تا نگاه باز شود.
    محمد احمدي تهيه‌كننده اين فيلم هم درباره‌ي ساخت اين فيلم گفت: وقتي اين سناريو به دستم رسيد، باتوجه به علاقه‌اي كه به تجربه‌هاي جديد دارم ريسك ساخت آنرا پذيرفتم و بعد از حدود سه‌سال كه صدور پروانه ساختش طول كشيد آنرا ساختيم و الان از نتيجه كار راضي هستم.
    او اظهار اميدواري كرد: اين ژانر در سينماي ايران پا بگيرد و اگر اين فيلم سرمايه‌اش را برگرداند تهيه‌كنندگان ديگر هم سراغ اين ژانر خواهند رفت و اگر در جشنواره فجر سال گذشته سه فيلم دراين حوزه داشتيم سال بعد 10 فيلم خواهيم داشت.
    احمدي كه مديريت فيلمبرداري اين كار را نيز عهده‌دار بوده است تصريح كرد: فيلمبرداري اين كار لذت خاصي داشت و كارهاي زيادي مي‌شد انجام داد، شايد خودم به‌عنوان كارگردان دوست نداشتم اين فيلم را بسازم، اما به‌عنوان فيلمبردار و تهيه‌كننده علاقه‌ي زيادي به حضور در آن داشتم و دوست دارم وارد ماجراهايي شوم كه از آن بي‌خبر هستم.
    رضا درستكار هم كه به‌عنوان منتقد دراين جلسه حاضر بود با اشاره به تاريخچه ساخت فيلم‌هاي وحشت در ايران و جهان گفت: اولين جريان رسمي در سينماي ايران مربوط به فيلم‌هاي وحشت است كه در دهه 30 توسط مرحوم ساموئل خاچكيان به راه افتاد. اما بيش از 10 سال عمر آن ادامه نداشت و در بعد از انقلاب اسلامي هم به لحاظ شرايط آثار زيادي در اين ژانر ساخته نشد و «شب بيست‌ونهم» از معدود آثار اين سال‌ها است.
    وي افزود: از سال گذشته با رويكرد دوباره‌اي در اين ژانر مواجه هستيم و اين موج پديدار شد. عليرضا علويان صدا‌گذار اين فيلم از ديگر حاضران دراين نشست كه در فرهنگسراي هنر برگزار شد، بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com