1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 535  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۲/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138802130102  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۳:۴۷
    ۱۳۸۸/۰۲/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

«شب واقعه» اثري ملي است

شهرام اسدي گفت: «شب واقعه» يك اثر ملي است كه به خوبي مي تواند فرهنگ ، بينش و ديدگاه هاي سينماي ملي را براي ما ترسيم كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، شهرام اسدي در گفت‌وگويي گفت: موضوع «شهرام اسدي» عزيمت يك آدم از نقطه‌اي به نقطه ديگر است و اين كه در آن نقطه ديگر دچار تغيير و تحولاتي شگرف مي‌شود، برايم جذاب بود. شخصيت درياقلي - قهرمان فيلمنامه - در قصه همين روند را طي مي‌كند و حس كردم كه اين تغيير و دگرگوني بستر خوبي است براي اين كه سير تحول انسان در معبرها و گذرگاه‌هاي زندگي به تصوير كشيده شود. اصولا من به سمت فيلم‌هايي مي‌روم كه با مختصات ذهني من تطبيق داشته باشد و در اين مدت هم فيلمنامه‌هاي زيادي خواندم كه ارتباط چنداني با آنها برقرار نكردم، اما فيلمنامه «شب واقعه» مرا جذب كرد و مجاب شدم كه به ساخت آن بپردازم. موضوع اين فيلم عزيمت يك آدم از نقطه‌اي به نقطه ديگر است و اين كه در آن نقطه ديگر دچار تغيير و تحولاتي شگرف مي‌شود، برايم جذاب بود. شخصيت درياقلي -قهرمان فيلمنامه- در قصه همين روند را طي مي‌كند و حس كردم كه اين تغيير و دگرگوني بستر خوبي است براي اين كه سير تحول انسان در معبرها و گذرگاه‌هاي زندگي به تصوير كشيده شود.
    اسدي افزود: «شب واقعه» يك اثر ملي است كه به‌خوبي مي‌تواند فرهنگ، بينش و ديدگاه‌هاي سينماي ملي را براي ما ترسيم كند. چرا كه از كليشه‌هاي رايج فيلم‌هاي جنگي در آن خبري نيست و بيشتر يك فيلم انساني و ارزشي است كه به حضور حماسه‌سازاني از جنس مردم در جنگ پرداخته و نه به بعد حادثه محور سينماي جنگ.
    اسدي درخصوص ويژگي‌هاي لوكيشن‌ها و فضاي بكر اين فيلم گفت: موضوع لوكيشن براي من بسيار مهم و قابل توجه است و همچون بازيگر نقش اول فيلم به آن اهميت مي‌دهم. قبل ازشروع فيلمبرداري، بسيار براي انتخاب لوكيشن وقت مي‌گذارم تا فضاي دلخواهم را بيابم. در اين فيلم نگاه ما به نخل، رود، و فضاها به گونه‌اي است كه در راستاي بيان و تكميل ابعادي از شخصيت‌هاي فيلم نقش مي‌گيرند.
    «شهرام اسدي» سازنده فيلم به «روز واقعه»، بعد از مدتي دوري از عرصه فيلم‌سازي بار ديگر با ساخت فيلم «شب واقعه» به سينما بازگشته است. «شب واقعه» را سيداحمد ميرعلايي در مؤسسه فرهنگي هنري شاهد تهيه مي‌كند. اين فيلم كه بر اساس داستاني واقعي و با محوريت يكي از حماسه‌هاي مردمي دوران دفاع مقدس ساخته مي‌شود، در منطقه آبادان در حال فيلمبرداري است و بنا به گفته اسدي تاكنون حدود هشتاد و پنج درصد اين فيلم فيلمبرداري شده است و كار فيلمبرداري تا پايان ارديبهشت به پايان مي‌رسد و گروه براي ضبط سكانس‌هاي پاياني به تهران خواهند آمد.
    در خلاصه داستان «شب واقعه» آمده است: چهلمين روز بعد از آغاز جنگ تحميلي، درياقلي سوراني پس از آن كه خانواده‌اش را از شهر آبادان راهي مي‌كند، به اوراق فروشي خود در حاشيه بهمن شير بر مي گردد و با ماجراهايي روبرو مي‌شود...
    عوامل اصلي فيلم سينمايي «شب واقعه»عبارتند از: بازنويسي فيلمنامه و كارگردان: شهرام اسدي،نويسنده فيلمنامه : همايون شهنواز،مدير فيلمبرداري : امير كريمي ،طراح چهره پردازي : جلال الدين معيريان،طراح صحنه و لباس : عباس بلوندي،صدابردار : يدالله نجفي ،تدوين : حسين غضنفري،جلوه هاي ويژه : محسن روزبهاني ،مدير توليد : سيدابوالقاسم حسيني،ناظر پروژه : منوچهر فضلي، عكاس : حسام خلوصي، مشاور رسانه‌اي: جعفر گودرزي. حميد فرخ‌نژاد، لادن مستوفي،باران كوثري،حبيب دهقان نسب،آتش تقي پور،آرا اصلانيان،آرتويت زهرابيان و علي كمالي نژاد با حضور گروهي از هنرمندان آبادان نيز بازيگران «شب واقعه»هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com