1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 435  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711120100  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۰۱:۳۱
    ۱۳۸۷/۱۱/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

صفارهرندي:

آثار اميدواركننده‌ رشد و جهش دوباره سينما قابل ‌مشاهده است

«محمدحسين صفارهرندي» در آغاز بيست‌وهفتمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، در پيامي متذكر شد: بحمدالله علي‌رغم سختي، پيچيدگي و ظرافت كار در سينما به ويژه فرآيند خلق يك اثر فاخر، امروزه آثار و علائم اميدواركننده‌اي از رشد و جهش دوباره سينماي ايران قابل مشاهده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به جشنواره فيلم فجر گفت: در سالگشت خاطره‌انگيز پيروزي انقلاب اسلامي با درود به روان بنياد گذار جمهوري اسلامي ايران عيد انقلاب را كه به شكرانه مجاهدت‌هاي آحاد ملت، فر و شكوه مضاعفي يافته است تبريك گفته و برخورد مي‌باليم كه اوج فعاليت‌هاي خلاقه هنرمندان كشور را هم زمان با سي امين سال انقلاب اسلامي شاهد و ناظر هستيم.
    در ادامه اين پيام آمده است: درك اين واقعيت كه سينماي ايران در پرتو انقلاب و از رهگذر تلاش‌هاي خستگي ناپذير سي‌ساله اهالي شريف سينما و دست‌اندركاران محترم نسبت به گذشته غيرقابل مباهات، به جايگاه و منزلتي در خور رسيده است، چندان دشوار نيست.
    سينماي ايران امروزه بر محمل انديشه و تفكر ايراني مسلمان، ضمن برقراري ارتباط سالم و متعامل با انبوه مخاطبان علي رغم همه فرازونشيب‌ها، جلوه‌اي ديگر از توانايي‌هاي بي‌شمار ملت بزرگ ايران را به نمايش گذاشته است و در عين حال دارنده رتبه و تراز مطلوبي در بين كشورهاي داراي سينماي مستقل در جهان است.
    در ادامه مي‌خوانيم: حق اين بوده است كه شعار عدالت و مهرورزي و بازگشت به هويت اصيل ايراني و اسلامي كه همانا برگرفته از اصول اوليه انقلاب است، در تار و پود سياست‌ها، برنامه و به ويژه توليدات سينمايي اين سال‌ها نمود و بروز و ظهور لازم را داشته باشد كه بحمدالله علي‌رغم سختي، پيچيدگي و ظرافت كار در سينما به ويژه فرآيند خلق يك اثر فاخر، امروزه آثار و علائم اميدواركننده‌اي از رشد و جهش دوباره سينماي ايران قابل مشاهده است. البته شايد قالب‌هاي متعارف سينمايي به ظرفيت‌هاي بيشتري براي ترجمان تصويري فرهنگ غني ايران اسلامي و حماسه‌هاي پرشمار ملت نستوه ايران در سه دهه گذشته نيازمند است تا بتواند بيان رسا و شايسته‌تري براي نقل بسياري از سرگذشت‌ها و روايت‌هاي تلخ و شيرين باشد.
    در اين پيام وزير ارشاد تأكيد كرده است: قطعا" سينماي ايران در آغاز دهه چهارم انقلاب محتاج آن است كه رويكرد و راهبرد تازه اي را براي نفوذ در قلوب مخاطبان و توده‌هاي مردم در اقصي نقاط جهان اتخاذ كند و قبل از آن با تحكيم و تقويت زيرساخت‌هاي فني و صنعتي، زمينه خلق آثار با ساختاري هوشمندانه و خلاقه را پديد آورد.
وزير ارشاد در ادامه پيام خود آورده است: البته در كارنامه سينماي ايران خوشبختانه آثار قابل توجهي يافته مي‌شوند كه به مدد ذوق سليم، درك درست و عمق انديشه‌هاي فيلمساز ايراني در ذهن و ضمير مخاطب ماندگار شده اند و ياد و نام آنها از حافظه ملت هيچ گاه پاك نخواهد شد. اما بلنداي اهداف كه همانا منبعث از آموزه هاي قرآني و وصاياي اولياي الهي و ائمه هدي (ع) هستند، عزم و اراده‌هايي به مراتب قوي‌تر و با پشتوانه‌اي را براي اعتلاي كاركرد فرهنگي، اجتماعي و سياسي سينماي ايران گوشزد مي‌كند.
    در پايان اين پيام آمده است: اميد آن كه جشنواره بين‌المللي فيلم فجر كه اينك بيست و هفتمين دوره خود را با افقي روشن در پيش روي دارد، نزد ملت‌ها و همه علاقمندان در سراسر عالم به درجه‌اي از اعتبار برسد كه انتخاب و جهت‌گيري‌هاي آن دريچه‌هاي تازه‌تري را به روي سينما بگشايد و گفتمان غالب در بسياري از مجامع و جشنواره‌هاي سينمايي خارجي را كه متاثر از يكجانبه‌گرايي نظام سلطه است، به چالش جدي كشد و آشكاركننده حقايق انكار شده توسط آنان در پيشگاه وجدان بيدار ملت‌هاي جهان باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com