1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 484  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۰/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138710230108  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۱:۴۷
    ۱۳۸۷/۱۰/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم فجر جايگاه مناسبي در عرصه بين المللي دارد

جهانگير کوثري تهيه کننده سينما گفت : جشنواره فيلم فجر يکي از مهم ترين پديده هاي فرهنگي کشور به شمار مي رود که توانسته طي سال هاي برگزاري، روند تکاملي خود را طي کرده و جايگاه محترمي در عرصه بين الملل کسب کند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، وي اظهار داشت : جشنواره فيلم فجر اعتبار خود را از حضور ستارگان سينماي جهان و رزق و برق هاي کاذب کسب نگرفته، بلکه حضور موثر نمايندگان جشنواره هاي مختلف و کارشناسان سينما باعث اهميت روز افزون اين رويداد شده است.
    کوثري با اشاره به موفقيت هاي سينماي ايران در مجامع جهاني ادامه داد : در سي سال اخير سينماي نوين ايران منشا آغاز و شکل گيري حرکتي موسوم به نهضت سينماي ملي بود که اين سينما توانست در اغلب جشنواره هاي مهم جهاني جايگاه تثبيت شده اي به دست آورد . طبيعي است که اين جايگاه با بهره گيري از امکانات و ابزارهاي پيشرفته سينما به دست نيامده ، بلکه مضمون و محتواي نجيب و شريف سينماي ايران به دليل نو و جذاب بودن ، جهانيان را تحت تاثير قرار داد که هم اکنون نيز با حضور سينماگران متفکر و متعهد ايراني، اين حرکت ادامه دارد.
    تهيه کننده فيلم خون بازي افزود : جشنواره فيلم فجر و سينماي ملي دو قطب مهم و تاثير گذار سينماي ايران هستند که يکديگر را تکميل مي کنند. جشنواره فيلم فجر هم اکنون به جايگاهي براي حضور دست اندرکاران جدي سينما از سراسر جهان شده است و يک ويترين فرهنگي موفق به شمار مي رود که در طول سال هاي گذشته همواره سکوي معرفي سينماگران ايراني به جشنواره هاي متعبر دنيا بوده است .
    وي درباره تلاقي بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر با سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اضافه کرد: جشنواره فيلم فجر با انقلاب اسلامي نهادينه شده است و توجه به ابعاد و جنبه هاي مختلف انقلاب اسلامي در جشنواره فيلم فجر مي تواند، راهگشاي فيلمسازان براي شناخت موضوعات تازه و ارزشمند در توليد آثار باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com