1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 494  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۱۰/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138710100102  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۷:۲۵
    ۱۳۸۷/۱۰/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

«آتش سبز» همه را حيرت‌زده كرد

رضا درستكار گفت: محمدرضا اصلاني در سال‌هاي ابتذال سينماي ايران دهه50 فيلم «شطرنج باد» را ساخت و همه را حيرت زده كرد و حالا پس از 30 سال با «آتش سبز» باز هم چنين كاري كرده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، رضا درستكار درباره موضوع فيلم «آتش سبز» گفت: در ميان فيلم‌هاي روي پرده «آتش سبز» دومين اثر محمدرضا اصلاني را از همه بيشتر پسنديدم، زيرا اثري فاخر است و مروري بر تاريخ و تمدن ايران و فيلمساز فضايي را ترسيم كرده كه گريزي به امروز دارد و ستاره بي چون و چراي فيلم محمدرضا اصلاني است كه پس از سال‌ها فيلمي را مي‌سازد كه قشر فرهيخته به ديدن آن مي‌روند.
    وي با تاكيد بر اين كه «آتش سبز» فيلمي وزين است، افزود: فيلم ‌قاب‌هاي عالي دارد و موسيقي بي‌نظيري كه همراه فيلم است آن را در قياس با فيلم‌هاي جلف و سبك، در سطحي بالا قرار مي‌دهد.
    اين منتقد در مورد علت عدم استقبال عمومي از «آتش سبز» اظهار داشت: چون فيلم در تلويزيون تبليغ نمي‌شود و هيچ جا بيلبوردي نمي‌بينيم و مخاطبان سينما رو به ديگران توصيه نمي‌كنند و فيلم براي همه نيست، طبيعتا از آن استقبال نمي‌شود و چنين فيلمي بعدها در ذهن مردم رشد مي‌كند. «آتش سبز» جزو آثاري است كه بعدها از آن خيلي‌ها سخن مي‌گويند و قلم مي‌زنند، مثل آثار گذشته محسن مخملباف است كه بعدها عينيت پيدا كرده و مردم از آن‌ها سخن مي‌گويند.
    درستكار تصريح كرد: فيلم‌هاي زرد مي‌آيند و ذائقه‌ها را عوض مي‌كنند و فيلم‌هاي ماندگاري نيستند. آن نوع فيلم‌ها فقط خوب مي‌فروشند و زودگذر هستند، ولي «آتش سبز» فيلمي است كه سال‌ها در ذهن مخاطبان مي‌ماند.
    وي در ادامه گفت: محمدرضا اصلاني در سال‌هاي ابتذال سينماي ايران دهه50 فيلم «شطرنج باد» را ساخت و همه را حيرت زده كرد و حالا پس از 30 سال با «آتش سبز» باز هم او همه راحيرت زده كرد و ذهن فرهيختگان سينما را درگير كرده است.
    رضا درستكار در پايان افزود: نظير اين نوع فيلم‌ها را در سينماي ايران خيلي كم داريم. در سينماي مبتذل امروز كه حرف از خواستگاري‌ها و عشق‌هاي زود گذر و دلدادگي‌ها و حركت‌هاي مبتذل و جملاتي كه بدآموزي دارد و مردم را اين گونه جذب مي‌كنند و چارچنگولي نشان‌مان مي‌دهند و در تلويزيون هم مجموعه‌هاي نود قسمتي صرفا خنده‌دار، «آتش سبز» چون گوهر ناب مي‌درخشد گرچه معتقدم در عين حال «آتش سبز» ضعف‌هايي هم دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com