1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 493  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708180101  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۴۵:۴۷
    ۱۳۸۷/۰۸/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

برترين هاي جشنواره بين المللي فيلم رشد معرفي شدند

سي و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم رشد پس از يک هفته نمايش اثار برگزيده ، شب گذشته با اجراي مراسم اختتاميه و معرفي برگزيدگان در مرکز آفرينش هاي هنري تهران ، به کارخود پايان داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مراسم پاياني اين دوره جشنواره باحضور وزير آموزش وپرورش ، معاون سينمايي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي،معاون سازمان جهاني ايسسکو ، هنرمندان و فعالان حوزه فيلم هاي آموزشي در مرکز آفرينش هاي هنري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان برگزار شد. هيئت هاي داوري اين جشنواره پس از بررسي آثار، دراين مراسم آثار و نفرات برتر را در بخش هاي نماهنگ ، علمي، مستند، پويانمايي ، داستاني كوتاه و بلند ، فيلم هاي دانش آموزي و فيلم هاي معلّمان و فرهنگيان فيلم ساز معرفي کردند.
    برپايه اين خبر، در بخش داستاني بلند فيلم خاک سرد اثر رضا سبحان تنديس زرين سي و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم رشد را به خود اختصاص داد. تنديس هاي زرين بهترين بازيگري به ملتيسا اسپاسووتيچ از صربستان ، بهترين فيلمبرداري به محمد رضا سکوت براي فيلم استشهادي براي خدا و بهترين فيلم نامه به مسعود احمديان براي فيلم نامه جعبه موسيقي رسيد.
    در بخش فيلم کوتاه نيز، هيئت داوران فيلم مادرهاي برفي به کارگرداني پيمان نهان قدرتي را به عنوان اثر نخست انتخاب کرد . جايزه ويژه هيئت داوران نيز در اين بخش به فيلم سايه از کشور يونان اهداء شد .
    در بخش مستند آموزشي فيلم هاي "لطفا به من راي بدهيد" از کشور چين و "هکرهاي فضايي" اثر مشترک ايتاليا و فرانسه به ترتيب عنوان نخست و جايزه ويژه هيئت داوران را به خود اختصاص داد. فيلم مرد تنها پرنده است که قفس خود را حمل مي کند از کشور فرانسه ،تنديس زرين بهترين فيلم بخش فيلم هاي پويانمايي را از ان خود کرد. در اين بخش جايزه ويژه هيئت داوران به فيلم در خانه ما اثر مريم کشکولي رسيد. تنديس زرين بخش علمي جشنواره به فيلم سفربه قطب شمال از کشور فرانسه و جايزه ويژه هيئت داوران نيز به فيلم حيوانات نگهبان و هشدار آلودگي اب از همين کشور اهداء شد. فيلم شدونا به کارگرداني وحيد گلستان در بخش فرهنگيان فيلم ساز و فيلم کرش به کارگرداني مهدي حکمفرمايي در بخش دانش آموزان فيلم ساز تنديس سي وهشتمين جشنواره فيلم رشد را به خود اختصاص دادند . دفتر منطقه ايسسکو نيز بدون اولويت لوح سپاس خود را به فيلم هاي ژوژو از کشور چين ، رنگ ها از س,نگاپور و ماجراهاي زي ، مهتاب و من نه ما ( هرسه از ايران ) اهداء کرد.
    در بخش تجليل از استان هاي فعال در دوره گذشته جشنواره نيز تنديس زرين به استان بوشهر رسيد.
    در بخش جنبي جشنواره نيز لوح هاي سپاس آموزش پرورش استثنايي به فيلم آن مرد کيست و نسيم دوستي ، انجمن اوليا ومربيان به مادرهاي برفي و خاک سرد ، سازمان پدافند غير عامل به فيلم پدافند غيرعامل و بنياد شهيد به اشکي در صفر اهداء شد. در اين بخش همچنين لوح هاي سپاس وزارت بهداشت به خطي از روشني و به نام مهر ، مهندسي آب وفاضلاب به شن ، باد وآب و حيوانات خانگي (فرانسه ) ، ستاد مبارزه با مواد مخدر به تلخ وشيرين و مانا ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کتوني سفيد و نمايندگي صليب سرخ به اشکي در صفر و معلم فداکار رسيد. در اين مراسم وزير آموزش وپرورش با اهداي هدايائي به خانواده محمود واعظي نسب ، معلم فداکار نيشابوري که جان خود را براي نجات جان دانش آموزش فدا کرد ، از فداکاري و شجاعت آن معلم نمونه تقدير کرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com