1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 371  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708070104  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۵:۴۶
    ۱۳۸۷/۰۸/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

هدف امسال جشنواره رشد، افزايش تعداد مخاطبان است

در دومين نشست مطبوعاتي سي و هشتمين جشنواره فيلم رشد عنوان شد كه برنامه‌ريزي امسال اين جشنواره، بر مبناي افزايش تعداد مخاطبان است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در ابتداي اين جلسه كفاش در مورد سابقه اين جشنواره گفت: جشنواره فيلم رشد از سال 42 مشغول به كار شده و قديمي‌ترين جشنواره فعال ايران است و تنها از زمان پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي تا سال 64 در برگزاري آن وقفه افتاد. در سي و هشتمين دوره اين جشنواره 50 كشور با آثار خود حضور دارند و اميدواريم امسال جشنواره قوي و متفاوتي نسبت به جشنواره‌هاي قبلي داشته باشيم.
    عالمي نيز در ابتداي سخنان خود با اشاره به اهميت مساله آموزش در جهان امروز گفت: نقش فيلم‌هاي آموزشي امروزه بسيار گسترده‌تر از سابق شده است و اهميت فيلم‌هاي آموزشي در شكوفايي ملت‌ها بر كسي پوشيده نيست.
    وي افزود:‌ مهم‌ترين بخش آموزش از خانواده‌ها آغاز مي‌شود كه فيلم‌هاي ‌آموزشي مخصوصا در اين پايگاه اجتماعي مي‌تواند نقش مهمي را ايفا كنند.
    عالمي تأثيرگذاري اين جشنواره در شهرستان‌ها را يكي از مهم‌ترين نقاط قوت آن دانست و گفت: بسيار خوشحاليم كه فيلم‌هاي ورك‌شاپ‌هاي آموزشي اين جشنواره قرار است به صورت يك بسته به تمام نقاط كشور برود تا همه استعدادهاي مختلف در سرتاسر كشور از آنها استفاده كنند و همه بدانند كه آموزش امروزه تنها مختص به درس و كلاس نيست و بايد هر كسي در هر سن و مقامي مساله آموزشي را در برنامه‌هاي خود لحاظ كند.
    در ادامه اين برنامه كفاش در مورد اهداف جشنواره رشد امسال، گفت: در جشنواره امسال ما سه هدف مهم را دنبال مي‌كنيم. شناسايي آثار، علمي آموزشي مناسب از سراسر دنيا ، انتخاب بهترين آثار با توجه به اهداف آموزش و پرورش كشورمان و معرفي آثار برگزيده به آموزش و پرورش براي استفاده از آنها كه اميدواريم امسال هم در اهداف خود حداكثر موفقيت را داشته باشيم. حضور 50 كشور كه در مرحله اول 1027 به دبيرخانه جشنواره فرستاده‌اند خود نشان‌دهنده اعتبار اين جشنواره و اهميت شناسيي اين آثار توسط ايران براي اين كشورها است. هيأت انتخاب در عرض 2دوماه بهترين آثار را انتخاب كرده و در نهايت 153 فيلم براي بخش مسابقه و 51 فيلم در بخش جنبي توسط اين هيأت انتخاب شده است كه پس از افتتاحيه در روز جمعه از روز شنبه نمايش فيلم‌ها در سينماها و سالن‌هاي منتخب جشنواره آغاز مي‌شود.
    وي افزود: البته ما دوست داريم اين فيلم‌ها در سطح گسترده در تمام مدارس ايران به نمايش دربيايد اما امكانات‌مان محدود است ولي اميدواريم امسال بتوانيم در بحث جشنواره‌هاي استاني پيشرفت چشمگيري داشته باشيم.
    كفاش در ادامه در مورد آمار فيلم‌ها و گروه‌بندي فيلم‌ها براي شركت در جشنواره گفت: 255 فيلم خارجي و 722 فيلم ايراني در 8 گروه نماهنگ ، علمي، مستند، انيميشن، داستاني كوتاه و داستاني بلند به همراه گروه‌هاي دانش‌آموزان فيلمساز و معلمان فيلمساز به نمايش درآمده مورد داوري قرار مي‌گيرند. سينماهاي فلسطين، سالن‌هاي فرهنگسراي بهمن و فرهنگسراي اشراق سالن‌هاي وزارت آموزش و پرورش در مناطق 5 و 15 و سالن‌هاي دانشگاه‌هاي شهيد رجايي و علامه طباطبايي نيز محل نمايش فيلم‌هاي شركت كننده در سي و هشتمين جشنواره فيلم رشد است.
    در ادامه اكبر عالمي رئيس هيأت داوران در مورد تركيب داوران و ورك‌شاپ‌هايي كه آنها برگزار خواهند كرد، گفت: ايان اوليوري از كشور كانادا با موضوع فيلم‌سازي خلاق در سينماي مستند، يوجين اولمن از كشور استراليا با موضوع فيلمسازان فراتر از تصور خود و ما، جيان لوييجي دو استفانو از ايتاليا با موضوع توليد مستند درباره فعاليت‌هاي گروه‌هاي تبهكار در جوامع امروز، وراولاجيك از صربستان با موضوع كاربرد نرم‌افزارهاي جديد در انيميشن، كريستف هاركورت فوربي از انگلستان با موضوع انيميشن جديد ، توماس مندل از سوئيس با موضوعات توليد آثار داستاني بلند و توليد فيلم‌هاي مردم‌شناسانه ، كارلوس فرانسيسكو از اسپانيا درباره چرخه توليد فيلم داستاني ، استفان والتر از آلمان با موضوع صدا و فيلمسازي، مانه توتويان ازارمنستان با موضوع فيلمسازي در دبيرستان و احداوف فيريز از آذربايجان با موضوع ساخت فيلم درمورد درسخوان‌هاي افراطي فهرست داوران و ورك‌شاپ‌هاي آنان را تشكيل مي‌دهند و از ايران كامران شيردل، علي اكبر صادقي، مجيد مجيدي، پوران درخشنده و بنده در هيأت داوران حضور داريم.
    كفاش در مورد ويژگي‌هاي جشنواره سي و هشتم فيلم رشد، گفت: در اين جشنواره با نمايش 30 فيلم از سه دهه جشنواره مروري بر اين جشنواره خواهيم داشت، وسعت و گستردگي ورك‌شاپ‌ها در اين جشنواره پيشرفت بسيار زيادي كرده و همچنين تشكيل كميته جوانان كه باعث جلب مشاركت‌هاي زيادي براي اين جشنواره شده از ويژگي‌هاي سي و هشتمين دوره جشنواره رشد است. ضمن اين‌كه امسال با برنامه‌ريزي اصولي كه از قبل انجام شده تعداد مخاطبان جشنواره افزايش بسيار زيادي پيدا خواهند كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com