1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 493  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708010105  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۰۴:۲۳
    ۱۳۸۷/۰۸/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

با اعلام شركت 50 كشورجهان در سي ‌و هشتمين جشنواره فيلم رشد؛

معاون وزير آموزش ‌و پرورش: سلطنت كتاب درسي محدود مي‌شود

رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي كشور با اشاره به برگزاري سي و هشتمين جشنواره بين‌المللي آموزشي و تربيتي فيلم رشد از 10 تا 17 آبان ماه، اعلام كرد: در برنامه توسعه پنج ساله پنجم به دنبال جامع كردن بسته آموزشي براي دانش‌آموزان شامل فيلم، نوار، سي دي و جزوات آموزشي هستيم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان در نشست خبري تشريح برنامه‌هاي سي و هشتمين جشنواره بين‌المللي آموزشي و تربيتي فيلم رشد، اين جشنواره را بازاري جديدي و وسيع براي توليد و عرضه كالاي فرهنگي و آموزشي فيلم در كشور توصيف كرد و گفت: متاسفانه در گذشته كمتر به نقش آموزش بصري در مدارس توجه كرده‌ايم، اما در حال حاضر به طور جدي پيگير توسعه آموزش بصري در مدارس هستيم.
    وي آموزش‌هاي بصري و وسايل ارتباط جمعي را در انتقال مفاهيم، موثر و به نوعي يك راه ميان‌بر براي انتقال دانش و فرايند ياددهي ـ يادگيري و همچنين عيني كردن مفاهيم انتزاعي براي دانش‌آموزان برشمرد و تصريح كرد: از طريق آموزش بصري، زمان فرايند ياددهي و يادگيري دانش‌آموزان را به ميزان مطلوب كوتاه مي‌كنيم.
    معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش رويكرد وزارتخانه متبوع را بصري كردن آموزش براي تسهيل يادگيري دانش‌آموزان دانست و تاكيد كرد: آموزش و پرورش از طريق توليد محتواي الكترونيكي اين رويكرد را دنبال مي‌كند.
    محمديان در ادامه كمبود اعتبارات را يكي از علل توسعه نيافتن آموزش بصري در آموزش و پرورش خواند و با بيان اين كه و در نظر داريم از تعداد كتاب‌هاي كاغذي درسي كشور كم كنيم، اظهار اميدواري كرد كه سلطنت كتاب درسي در كشور محدود شود و آموزش و پرورش از تك رسانه بودن به سمت سيستم‌هاي مجموعه‌اي حركت كند.
    وي در عين حال تاكيد كرد كه در عين گسترش وسايل ارتباط جمعي و سخت‌افزارهاي توسعه محتواي الكترونيكي در آموزش و پرورش، آموزش‌هاي لازم كاربران نيز بايد مورد توجه قرار گيرد تا ارتباطات بين معلم و دانش‌آموز راحت‌تر صورت گيرد و همه اين اقدامات نيز بايد با برنامه‌ صورت گيرد.

سي و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد با حضور 50 كشور جهان و نمايش 204 فيلم داخلي و خارجي برگزار مي‌شود
    برپايه اين خبر، رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي كشور در ادامه با اشاره به آغاز به كار اين جشنواره از سال 1342 به عنوان نخستين جشنواره فيلم در ايران تحت عنوان «فستيوال بين‌المللي فيلم‌هاي آموزنده»، افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي و چند دوره وقفه در برگزاري همايش، در سال 1364 نخستين جشنواره يا به عبارتي پانزدهمين دوره جشنواره با شكلي جديد و انقلابي برگزار شد كه امسال نيز پس از برگزاري سه دوره جشنواره در مراكز استان‌هاي كرمان، يزد و خراسان رضوي، سي و هشتمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم رشد در تهران برگزار مي‌شود.
    وي ارتباط و تبادل فرهنگي و هنري بين ايران و ساير كشورها و آشناسازي سازندگان فيلم‌هاي علمي و آموزشي كشورمان با توليدات خارجي، بهره‌گيري از توانايي‌هاي بالقوه موجود در آموزش و پرورش، توجه به فيلم آموزشي و نقش آن در فرايند ياددهي ـ يادگيري دانش‌آموزان، ترغيب هنرمندان به ساخت فيلم‌هاي آموزشي و تربيتي، ارتقاي كمي و كيفي فيلم‌هاي آموزشي و تربيتي، آگاهي از تحولات و نوآوري‌هاي علمي، آموزشي و تربيتي كشورهاي جهان و ايجاد ارتباط بين توليدكنندگان فيلم‌هاي علمي، آموزشي و تربيتي با خواستاران امتياز فرهنگي اين آثار را از اهداف جشنواره برشمرد.
    محمديان نوآوري و شكوفايي، علوم و فنون و نقش فناوري‌هاي نوين در آموزش و پرورش، فرهنگ ملل، فرهنگ و معارف اسلامي، مسايل تربيتي و آموزشي دانش‌آموزان، دانش‌آموزان استثنايي، ورزش و تربيت بدني، سلامت و راه‌هاي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي، آموزش مهارت‌هاي زندگي، سلامت محيط زيست، كاهش حوادث رانندگي و مقابله با بلاياي طبيعي را نيز از اهم موضوعات جشنواره ذكر و اعلام كرد: در مجموع، 772 فيلم ايراني و 255 فيلم خارجي يعني يك هزار و 27 فيلم به دبيرخانه جشنواره ارسال شده‌ است.
    وي افزود: از مجموع 153 فيلم شركت‌كننده در بخش مسابقه، 84 فيلم در بخش مسابقه ايراني، 47 فيلم در بخش مسابقه خارجي، 100 فيلم در بخش مسابقه فرهنگيان فيلمساز و 12 فيلم در بخش مسابقه دانش‌آموزي و از مجموع 51 فيلم شركت كننده در بخش خارج از مسابقه نيز، 26 فيلم در بخش ايراني، 18 فيلم در بخش خارجي، پنج فيلم در بخش فرهنگيان و دو فيلم در بخش دانش‌آموزان هستند كه از اين تعداد در مجموع، 106 فيلم ايراني در بخش مسابقه و 33 فيلم ايراني در بخش جنبي و 47 فيلم خارجي در بخش مسابقه و 18 فيلم خارجي در بخش جنبي برگزيده شده‌اند.
    معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش از شركت 50 كشور خارجي در جشنواره بين‌المللي فيلم رشد نيز خبر داد و افزود: از اين بين، فيلم‌هاي فيلمسازان 28 كشور اعم از اسپانيا، استراليا، ايتاليا، هلند، فرانسه، مكزيك، آمريكا، اتريش، پرتغال، آلمان، يونان، انگلستان، دانمارك، ژاپن و بلژيك به جشنواره راه پيدا كرده است.
    وي مجيد مجيدي، دكتر اكبر عالمي، علي اكبر صادقي، كامران شيران، محمود اماني تهراني، پوران درخشنده و نگار جعفر بيك را داوران ايراني جشنواره فيلم رشد ذكر كرد و گفت: 10 داور خارجي نيز در كنار داوران ايراني، ارزيابي و داوري فيلم‌هاي جشنواره بين‌المللي فيلم رشد را بر عهده خواهند داشت.
    محمديان در پايان سينما فلسطين، فرهنگسراهاي اشراق و بهمن، كانون‌هاي امام علي (ع) منطقه 15 و منطقه پنج آموزش و پرورش و سالن دانشگاه‌هاي علامه طباطبايي و شهيد رجايي را مكان عرضه فيلم‌هاي جشنواره عنوان كرد و گفت: فيلم‌هاي جشنواره به گروه‌هاي نماهنگ يا فيلم كوتاه با محوريت نوآوري و شكوفايي، گروه فيلم‌هاي علمي، مستند، انيميشن، داستاني كوتاه كودك و نوجوان و اوليا و مربيان، تربيتي داستاني كوتاه و بلند كودك و نوجوان و اوليا و مربيان ، فيلم‌هاي آموزشي و فيلم‌هاي معلمان و فرهنگيان فيلمساز تقسيم شده‌اند.
    گفتني است، مراسم افتتاحيه جشنواره بين‌المللي فيلم رشد، 10 آبان ماه در سينما فلسطين و مراسم اختتاميه، 17 آبان ماه در سالن حجاب كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com