1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 420  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۷/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138707020109  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۱:۱۹
    ۱۳۸۷/۰۷/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

ابوالفضل جليلي:

دين باوري در خلق اثر ديني حائزاهميت است

ابوالفضل جليلي گفت: به عقيده من بايد دست‌اندركاران فيلم يا هر هنر ديگري دين را باور داشته باشند چون دين باوري در خلق اثري ديني حائز اهميت است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري چهارمين جشنواره رويش، ابوالفضل جليلي گفت: به عقيده من در كشوري كه اساس و بنيان آن ديني است و دين در همه جاي آن از جمله مناسبات اجتماعي، فرهنگي ، سياسي و... زندگي روزمره وجود دارد، شايد بتوان گفت نفس كشيدن انسان‌ها هم در اين جامعه ديني است، پس تمام كارهاي روزمره به نوعي ديني محسوب مي‌شود و در اين شرايط نمي‌توان گفت سينما ديني نيست.
    وي افزود: متأسفانه چون در كشور ما خط‌ كشي‌ها و مرزبندي‌هاي متعددي وجود دارد، هنرمند اين شائبه برايش به وجود مي‌آيد كه اگر به ظواهر دين بپردازد، توانسته كار ديني ارايه دهد.
    وي تاكيد كرد: شاخصه سينماي ديني به خالق اثر مربوط مي‌شود به عقيده من بايد دست‌اندركاران فيلم يا هر هنر ديگري دين را باور داشته باشند. و نسبت به دين آگاهي و شناخت درستي پيدا كرده باشند چون دين باوري در خلق اثري ديني حايز اهميت است.
    جليلي كه قرار است برايش بزرگداشتي در جشنواره نانت برپا شود، گفت: برپايي جشنواره‌ها در ايران هيچ تاثيري در روند توليد آثار ندارند. اين جشنواره‌ها تنها مي‌تواند محلي براي عرضه و نمايش فيلم كوتاه در ايران باشد. اما در خارج از كشور مسئولين برپايي جشنواره تا به آينده جشنواره ، عملكرد و اهداف آن فكر نكرده باشند و به اين يقين نرسيده باشند كه به 80 درصد از اهداف خود با برپايي جشنواره خواهند رسيد، اقدامي صورت نمي‌دهند. اما در ايران ما بلافاصله دست به كار برگزاري جشنواره مي‌شويم!
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com