1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 522  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۷/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138707020100  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۴۴:۴۹
    ۱۳۸۷/۰۷/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

در پي اعلام مقررات جشنواره‌ي فيلم فجر،

عليرضا رئيسيان: فرصت تماشاي فيلم‌هاي جديد سينماي ايران گرفته شد

عليرضا رئيسيان معتقد است: مديريت فعلي جشنواره‌ي فيلم فجر و بنياد سينمايي فارابي، طي دو سال اخير سعي در كم‌رنگ‌ كردن سينماي داخلي داشته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين كارگردان سينما در واكنش به اعلام مقررات بيست‌وهفتمين جشنواره فيلم فجر اظهار داشت: سال گذشته با دوپاره كردن جشنواره و اختصاص نيمي از آن به بخش بين‌الملل آمار مخاطبين جشنواره در 5 روز اول به شدت كاهش پيدا كرد و امسال هم در سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي شايسته نبود، اين‌گونه رابطه پرنشاط مردم با سينما و جشنواره را به كم‌رونقي تبديل كنيم.
    وي با اشاره به تعيين آخر مهرماه براي اعلام حضور فيلم‌سازان در جشنواره گفت: اصولا در طي سال‌هاي برپايي جشنواره بيش از نيمي از توليدات در همين شهريور و مهر ماه كليد زده مي‌شود و با هيجان ويژه‌اي اين فيلم‌ها براي حضور در جشنواره آماده مي‌شد و مردم هم منتظر ديدن فيلم‌هاي تازه هستند كه اين فرصت با مقررات جديد از سينماي ايران گرفته شد.
    رئيسيان ادامه داد: اگر قرار باشد در مهرماه فرم پر شود و در آذر فيلم‌ها تحويل داده شود، يعني عملا فيلم‌هايي كه از الآن به بعد توليد مي‌شوند به هيچ‌وجه به جشنواره نخواهند رسيد و ما پيشاپيش يك بخش توليدات را از حضور در جشنواره حذف كرديم.
    وي همچنين با اشاره به افزايش تعداد جوايز به 40 سيمرغ خاطرنشان كرد: طبق گفته مسوولين ارشاد، امسال 20 فيلم بيشتر به توليد نرسيده و اگر سخت‌گيري‌هاي سال گذشته جشنواره را مدنظر داشته باشيم، فكر مي‌كنم اگر همه فيلم‌ها هم آماده شوند 10 فيلم بيشتر براي جشنواره انتخاب نخواهند شد كه به طور متوسط به هر فيلم، 4 سيمرغ مي‌رسد.
    اين كارگردان تصريح كرد: پيشنهاد مي‌كنم با توجه به اين تورم سيمرغ، هر كه فرم شركت در جشنواره را پر كرده يك سيمرغ بگيرد و هر كه فيلم را به موقع به جشنواره رساند سيمرغ ديگري بگيرد و هركه هم به بخش مسابقه راه يافت دو سيمرغ بگيرد و در نهايت يك عدالت جمعي بين 10 فيلم برقرار خواهد شد.
    كارگردان «ريحانه» با بيان اينكه، اين مقررات با سياست‌هاي اداره كل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي همخواني ندارد آن را سياست‌هاي فردي و گروهي مديران فارابي و جشنواره دانست و اظهار داشت: اين آقايان به شدت به نظرات كارشناسي اهالي سينما بي‌توجه هستند و در بي‌رونق‌تر كردن سينما و از چرخه نشاط انداختن آن جديت دارند كه اين مقررات نمونه كامل اين ادعا است.
    رئيسيان اظهار اميدواري كرد: نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي كه درباره جشن خانه سينما اظهارنظر كردند، اين برنامه‌ها را هم بررسي كنند و همان‌گونه كه مردم از آن‌ها توقع دارند پرسش‌هاي جدي را مطرح كنند كه چگونه ممكن است چند نفر تصميم بگيرند و اين رونق و نشاط مردمي را از جشن‌هاي انقلاب دور كنند و با برنامه‌اي پر از ايراد و مشكل چه‌طور فكر مي‌كنند، اين جشنواره مي‌تواند پررونق باشد؟! مگر اين‌كه بخواهند خلأ موجود را با فيلم‌هاي آمريكايي و خارجي كه مورد علاقه مديريت و دوستان برگزاركننده جشنواره است پر كنند.!
    وي با تأكيد بر اين‌كه هيچ دليلي در تحكيم سينماي داخلي در اين برنامه نمي‌بيند به ايسنا گفت: حسين معززي‌نيا در مقاله‌ خوبي كه هفته گذشته منتشر كرد نكات مهمي را در اين خصوص مطرح كرد. غيرممكن است جشنواره‌اي پيدا شود كه 6 ماه قبل از بازشدنش به شما فرصت ثبت‌نام بدهد، در دوره‌هاي گذشته از آذرماه جشنواره فعال مي‌شد و در دي‌ماه پذيرش فيلم‌ها آغاز مي‌شد كه بعضي اوقات تا شب جشنواره هم ادامه داشت كه اين در دنيا بي‌سابقه نيست و همين روند ايجاد هيجان مي‌كند.
    اين كارگردان ادامه داد: اين هيجان‌ اگر مديريت مي‌شد به نفع سينما بود و چون نمي‌تواند مديريت شود و سطح توليدات بسيار پايين است، بنابراين بهتر ديدند بخش داخلي جشنواره را كم‌رنگ كنند.
    او گفت: اميدوارم معاونت محترم سينمايي كه قطعا با چنين برنامه‌اي موفق نيستند، اين قوانين را به جاي خودش برگردانند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com