1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 460  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706240103  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۶:۴۷
    ۱۳۸۷/۰۶/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

كفاش:

امسال جشنواره فيلم رشد با محوريت «نوآوري و شكوفايي» برگزار مي‌شود

حميدرضا كفاش دبير جشنواره رشد گفت: امسال جشنواره فيلم رشد با محوريت «نوآوري و شكوفايي» برگزار مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، صبح امروز نشست خبري سي‌وهشتمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم رشد برگزار شد و حميدرضا كفاش به عنوان دبير جشنواره و معاون فناوري ارتباطات و اطلاعات آموزشي سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش، به توضيح اهداف و برنامه‌هاي اين جشنواره پرداخت.
    بنا بر اين گزارش، كفاش در اين نشست گفت: جشنواره رشد يكي از قديمي‌ترين جشنواره‌هاي ايران است كه از سال 42 فعاليت مي‌كند و در سال‌هاي بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي نيز -به جز دو سال- در تمام سال‌ها به طور منظم برگزار شده و امسال سي و هشتمين دوره آن از دهم تا 17 آبان ماه در تهران برگزار مي‌شود.
    وي در مورد محورهاي جشنواره امسال گفت: محور اصلي جشنواره رشد به بررسي آثار علمي آموزشي با نگاه به امور درسي اختصاص دارد اما هر سال با توجه به وضعيت روز كشور محورهاي جديدي را انتخاب مي‌كنيم كه مهمترين محور ما به عنوان جريان قالب در اين جشنواره بحث نوآوري و شكوفايي است.
    وي از ديگر محورهاي جشنواره‌ امسال رشد، به آموزش فرهنگ و معارف اسلامي ، آموزش قرآن و نماز، آموزش به كودكان استثنايي، ‌آموزش مهارت‌هاي زندگي و توجه به سلامت محيط زيست اشاره كرد و افزود: امسال همچنين 4 محور مبارزه با حوادث رانندگي ، مقابله با حوادث طبيعي، كارآفريني و بحث مهم صرفه‌جويي در مصرف انرژي را به عنوان محورهاي مورد توجه در جشنواره در نظر گرفته‌ايم.
    كفاش در مورد بخش‌هاي مختلف جشنواره رشد سال جاري گفت: 6 گروه فيلم در جشنواره فيلم رشد حضور دارند. اولين گروه، گروه نماهنگ و فيلم كوتاه (مرتبط با موضوع فناوري و نوآوري) است و در ادامه، گروه فيلم‌هاي علمي ، گروه فيلم‌هاي مستند، گروه فيلم‌هاي انيميشن، فيلم‌هاي تربيتي و داستاني كوتاه و فيلم‌هاي تربيتي داستاني بلند ساير گروه‌هاي آثار شركت كننده در جشنواره فيلم رشد را تشكيل مي‌دهند.
    وي در مورد جوايز سي‌وهشتمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم رشد، گفت: به 3 اثر برگزيده در هر كدام از 6 گروه ياد شده، به ترتيب تنديس‌هاي زرين، سيمين و ديپلم افتخار به همراه سكه بهار آزادي دريافت خواهند كرد و 4جايزه ويژه به بهترين كارگرداني ، بهترين فيلمنامه ، بهترين فيلمبرداري و بهترين فيلم اهدا خواهد شد.
    كفاش در مورد هيئت داوران جشنواره فيلم رشد گفت: بين 11 تا 13 نفر داور از كشورهاي مختلف داريم كه تاكنون حضور 11 داور خارجي از كشورهاي آلمان، آذربايجان ، اتريش، استراليا، كانادا، اسپانيا، ارمنستان، ايتاليا، انگلستان، سوئيس و صربستان در جشنواره قطعي شده است و تعدادي 5 داور ايراني هم به اين گروه داوران اضافه مي‌شود كه اسامي اين داورها تا 10 روز ديگر مشخص مي شود.
    وي افزود: هم اكنون هيأت انتخاب متشكل از نماينده معاونت سينمايي ، وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي ، نماينده كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، نماينده معاونت پرورشي وزارت آموزش و فرورش و دو كارشناس مسائل كودكان در حال ديدن فيلم‌هايي هستند كه به دبيرخانه جشنواره رسيده است.
    كفاش در پاسخ به سؤالي در مورد تعداد فيلم‌هاي رسيده به دبيرخانه جشنواره رشد، گفت: تاكنون 762 فيلم ايراني و 255 فيلم خارجي از 50 كشور جهان به دبيرخانه جشنواره رسيده و هيأت انتخاب مشغول انتخاب آنها هستند.براي جشنواره‌هاي استاني رشد نيز پس از پايان جشنواره تهران هيئت‌هايي از هر استان از ميان برگزيدگان جشنواره آثار متناسب با نمايش در آن استان را انتخاب مي كنند تا پس از پايان جشنواره تهران در آبان ماه تا پايان اسفند ماه در جشنواره هاي استاني فيلم‌هاي برگزيده جشن نمايش داده شود.
    وي تصريح كرد: كار انتخاب آثار تا ابتداي مهر ماه به پايان مي‌رسد و تاكنون از ميان فيلم‌هاي ايراني 53 فيلم در بخش مسابقه و 18 فيلم در بخش جنبي و از ميان فيلم‌هاي خارجي 40 فيلم در بخش مسابقه و 12 فيلم در بخش جنبي پذيرفته شده‌اند كه هم اكنون در حال برنامه‌ريزي براي نمايش اين آثار در سينماهاي محل برگزاري اين جشنواره‌هاي هستيم.
    وي در مورد نحوه نمايش آثار حاضر در جشنواره در سينماها گفت: فيلم‌ها هر روز در 5 سانس به نمايش در مي‌آيند. سينماي اصلي ما سينما فلسطين است و براي ساير سالن‌ها، هم‌اكنون در حال گفت‌وگو با حوزه‌هنري سازمان هنري و سازمان تبليغات اسلامي و ساير نهادها هستيم تا سالن‌هاي مناسبي را براي جشنواره تهيه كند.
    وي همچنين در مورد جوايز بخش‌هاي جنبي نيز گفت: بسياري از وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها آمادگي خود را براي اهداي جوايز جنبي در اين جشنواره اعلام كرده‌اند كه از آن ميان مي‌توان به وزارت نيرو، سازمان پدافند غيرعامل، يونيسف، يونسكو، آيسسكو و شركت گاز اشاره كرد.
    وي همچنين در پايان جلسه در مورد بودجه اين جشنواره گفت: بودجه اين جشنواره 350 ميليون تومان است كه 170ميليون تومان آن از منابع دولتي تامين مي‌شود و بقيه بودجه را از راه كمك‌هاي سازمان‌ها و نهادها تامين مي‌كنيم اما سازمان‌هايي مانند صدا و سيما، شهرداري تهران و سازمان زيباسازي شهر تهران كمك‌هاي غيرنقدي به صورت‌هاي مختلف به دبيرخانه‌ جشنواره مي‌كنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com