1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 438  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706180102  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۶:۳۱
    ۱۳۸۷/۰۶/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

جمعي از تهيه‌كنندگان سينما:

شوراي مركزي فعلي اتحاديه غيرقانوني است

منيژه حكمت، علي واجدسميعي، غلامرضا آزادي و مهدي صباغ‌زاده در نشستي به انتخابات اخير اتحاديه تهيه‌كنندگان سينماي ايران اعتراض كردند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در ابتداي اين جلسه كه ساعاتي قبل برگزار شد، منيژه حكمت كارگردان سينما با بيان اين‌كه به نمايندگي از گروه معترض مجمع عمومي اتحاديه و انتخابات صورت‌گرفته در اين نشست حاضر شده‌اند، خاطرنشان كرد: پروسه‌اي كه اتحاديه طي چندسال گذشته طي كرده مشكلاتي را به وجود آورده و وقتي شعار فرهنگي مي‌دهيم و قصد فرهنگ‌سازي داريم، ابتدا بايد از خودمان شروع كنيم.
    او با اعتقاد بر اينكه، مشكلات ما با اتحاديه تنها به انتخابات اخير برنمي‌گردد اظهار داشت: اين مشكلاتي چندساله است و عده‌اي خود را پدرخوانده‌ي سينما مي‌دانند و با نظر ديكتاتورانه‌شان جايي براي كساني‌ كه نگاه مستقل‌تر و فرهنگي‌تري دارند، نگذاشتند كه اين طي اين سال‌ها باعث شده دو گروه از اتحاديه جدا و مستقل شود و همان هنگام بايد آسيب‌شناسي مي‌شد كه چرا ما نمي‌توانيم كنار هم بنشينيم.
    حكمت ادامه داد: آن‌ هنگام هم اعتراض كرديم و گفتيم اين ساختار را درست كنيد و انتقادات خود را مطرح كرديم اما متأسفانه گوش شنوايي نبود و اين نگاه مقتدر اجازه كاري را نداد و الآن با حدود 30 نفر به عنوان گروه معترض اعلام موجوديت مي‌كنيم و به انتخابات اعتراض داريم و اگر شوراي مركزي رفتارشان را اصلاح نكند بسياري از مسايل را افشا خواهيم كرد.
    اين كارگردان تصريح كرد: كساني كه به عنوان شوراي مركزي رأي مي‌آورند بايد براي صنف كار كنند، نه اين‌كه قدرت‌شان را از صنف بگيرند. به راحتي كساني‌ كه سرمايه‌گذار فيلم‌هايشان هستند عضو اتحاديه مي‌شوند و همين افراد هم در مجمع حاضر شدند و رأي دادند.
    وي با بيان اين‌كه سينماي ايران آن‌قدر بلوغ فكري دارد كه راهش را بشناسد اظهار داشت: سينما نيازي به پدرخوانده ندارد و ما به عنوان بخش مستقل اتحاديه كه وابسته به هيچ جناحي نيستيم، پاي استقلال اتحاديه مي‌ايستيم و جريان فرهنگي را گسترش مي‌دهيم و سينما را از زورگويي پاك خواهيم كرد و در واقع هر منافعي كه كل تهيه‌كنندگان دارند بايد براي همه باشد.
    علي واجد سميعي در ادامه با اعتقاد به تخلفات صورت‌گرفته در انتخابات اتحاديه تهيه‌كنندگان مدعي شد: برگزاري مجمع عمومي بايد 15 روز قبل از آن در يك نشريه كثيرالانتشار اطلاع‌رساني مي‌شد كه تنها براي نوبت اول مجمع يك روز قبل اطلاع‌رساني شد و اطلاعيه مجمع دوم در جايي منتشر نشد. در خود مجمع هم تنها افراد وابسته و پيوسته حق رأي داشتند كه چند نفر به صورت شخصي حضور داشته و رأي دادند.
    وي ادامه داد: با توجه به عدم وجود بازرس اصلي انجمن كه چندماهي در خارج از كشور به سر مي‌برد در مجمع شورا بايد از بازرس علي‌البدل دعوت به عمل مي‌آورد تا وظايف را انجام دهد كه وي اصلا در جريان امور نبوده و خبر از برپايي اين مجمع را هم نداشته است.
    واجد سميعي عدم ارايه بيلان كار توسط بازرس و عدم صلاحيت قانوني يكي از كانديداهاي پخش و عدم ارايه گزارش در اين مجمع را ديگر موارد تخلف برشمرد.
    وي افزود: هيئت نظارت حداكثر مي‌بايست تا سه روز بعد از اعلام نتايج نسبت به شكايات اقدام مي‌كرد كه با توجه به شكايت 30 نفر از اعضا ترتيب اثري داده نشد و احكام افراد انتخاب‌شده صادر گرديد.
    اين تهيه‌كننده عدم رأي‌گيري به صورت مخفي را از ديگر موارد برشمرد و مدعي شد: در هنگام انتخابات آقايان بر سر افراد حضور پيدا مي‌كردند و مي‌گفتند نام چه كسي را بنويسند كه همه اين‌ها كتبا با امضاي 30 نفر به اطلاع بازرس رسيده شده و ايشان درحال پيگيري براي تجديد انتخابات هستند.
    غلامرضا آزادي ديگر معترض حاضر در اين نشست با بيان اين‌كه جزو اولين اعضا اتحاديه بوده است گفت: هميشه در بي‌خبري از مسايل، اخبار و امتيازات بوده‌ايم و همه‌چيز براي خود آقايان بوده است. نمونه‌اش امتياز خريد مجدد آثار سينمايي پس از پنج سال توسط تلويزيون، هواپيمايي، رسانه‌ها و باشگاه‌ها بوده كه به اطلاع شوراي مركزي رسيده شده اما به اعضا خبر داده نشد و از آن به نفع خودشان استفاده كردند.
    وي افزود: همين عدم اطلاع باعث شد خود من چند فيلم‌ام را به دلايلي كه عضو شوراي مركزي است با قيمت پايين بفروشم و بعدها متوجه شدم اين فرد فيلم من را با قيمت بسيار بالاتر به تلويزيون و جاهاي ديگر فروخته كه در واقع يك نوع كلاهبرداري انجام داده است.
    آزادي ادامه داد: در گذشته هر فيلمي كه ساخته مي‌شد در جدول وزارت ارشاد زمان نمايش آن تعيين مي‌گرديد اما اكنون حق انتخاب فيلم با سينماست و اعضاي شوراي مركزي فيلم‌شان را يك‌ماه پس از ساخت در بهترين شرايط اكران مي‌كنند.
    وي با بيان اين‌كه اين درددل‌ها را بعد از 15 سال فيلم‌سازي بيان مي‌كند، ادامه داد: اين شورا ساليان درازي است كه رياست اعضايش ثابت مانده‌اند و هيچ سودي به ساير اعضا نمي‌رسانند و من كه با اين همه سابقه جايگاه خودم را ارزيابي مي‌كنم خجالت مي‌كشم.
    مهدي صباغ‌زاده هم با بيان اين‌كه سال‌هاست گرفتار اين مسايل شده‌ايم گفت: در اين سال‌ها بسياري از تهيه‌كنندگان خوشنام كه مي‌توانستند مفيد باشند، به خاطر انحصار‌طلبي تعدادي از افراد از اتحاديه خارج شدند و امروز صنف تهيه‌كنندگان با سه بازو فعاليت خود را ادامه مي‌دهد.
    وي افزود: اجازه داده نمي‌شود بچه‌ها به حقوق خود دست پيدا كنند و اين‌ها مسايلي است كه يكي پس از ديگري مشكلات را زياد مي‌كند. اين افراد فكر مي‌كنند ما هم مثل دوستان ديگر خسته مي‌شويم و مي‌رويم اما تا آخرش ايستاده‌ايم.
    صباغ‌زاده اظهار داشت: خود من حدود 30 سال است كه فعاليت فيلم‌سازي دارم و در سه شوراي مركزي عضويت داشته‌ام و شاهد اين بي‌عدالتي‌ها بوده‌ام اما امروز نمي‌خواهيم بگذاريم ادامه پيدا كند و اين جمع با تمام وجودش پيگير اين قضيه است تا اتحاديه از فردگرايي خارج شود و نخواهيم گذاشت آقايان اتحاديه را به يغما ببرند.
    وي افزود: اميدواريم با مداركي كه به بازرس ارايه داده‌ايم پيگيري كند و بتوانيم انتخابات آزادي را برگزار كنيم تا به چيزي كه همه اعضا مي‌خواهند برسيم و اگر نتوانستيم پيروز شويم برنامه‌هاي ديگري داريم كه آن را اجرا خواهيم كرد.
    اين فيلم‌ساز تصريح كرد: تنها راهش اين است كه آقايان تفكرشان را عوض كنند و بيايند آزادانه در انتخابات شركت كنند بدون آن‌كه شب سراغ كسي بروند و يا ظهر به كسي نهار بدهند.
    منيژه حكمت هم با تأكيد بر اينكه پاي استقلال اتحاديه مي‌ايستيم اظهار داشت: اين شوراي مركزي غيرقانوني است و اگر اعتراض ما به نتيجه نرسد به عنوان فراكسيوني در اتحاديه اعلام موجوديت خواهيم كرد.
    وي افزود: آقايان در شوراي مركزي مدام ناله مي‌كنند كه اين كار را با فداكاري قبول كردند درحالي‌كه بايد پرسيد شما چه منافعي داريد كه اجازه ورود هيچ فردي را به شورا نمي‌دهيد و اگر منافعي نداريد كنار برويد و بگذاريد آدم‌هاي خوش‌فكرتر بيايند.
    واجد سميعي هم در پايان با اشاره به حضور برخي افردا در ساليان متمادي گفت:اين شورا با اين انتخابات غيرقانوني است و با آن برخورد قانوني خواهيم كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com