1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 405  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706030105  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۷:۱۴
    ۱۳۸۷/۰۶/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

«شكرستان» بهترين انيميشن كوتاه جشن خانه سينما شد

فيلم انيميشن كوتاه «شكرستان» محصول مركز مطالعات و توليدات انيميشن حوزه هنري با كسب اكثريت آراي هيأت داوران، بهترين فيلم كوتاه انيميشن جشن انيميشن خانه سينما شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از واحد خبر حوزه هنري، در اين مراسم كه جمعه اول شهريور ماه در مجتمع آسمان برگزار شد، بابك نظري و سيدمسعود صفوي به ترتيب با احراز مقام هاي بهترين كارگردان و بهترين تهيه كننده تنديس و نشان طلايي خانه سينما را دريافت كردند.
    شكرستان كه براساس قصه ها و ضرب المثل هاي ايراني ساخته شده، پيش از اين در كشورهاي ژاپن، فرانسه، ايتاليا و بلژيك و كره جنوبي به نمايش درآمده است. گفتني است، بابك نظري كارگردان سريال تلويزيوني شكرستان متولد 1353، دانش آموخته الكترونيك در مقطع ليسانس است. كار او در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با طراحي يك گراند براي انيميشن «قوي ترين كلاغ دنيا» آغاز شد. پس از آن دو فيلم با نام هاي «قطار» و «ماه بود و رويا» ساخت كه در جشنواره هاي داخلي و خارجي خوش درخشيد. از سال 1386 توليد مجموعه شكرستان را در مركز مطالعات و توليدات انيميشن حوزه هنري آغاز كرد.

بنيانيان: موفقيت شكرستان نتيجه كار بلند و برنامه ريزي است
رئيس حوزه هنري درباره انتخاب انيميشن شكرستان به عنوان بهترين اثر در جشن خانه سينما گفت:‌ اين موفقيت نتيجه سالها برنامه ريزي براي كشف استعدادهاي جوان در استان هاي كشور است. حسن بنيانيان، رئيس حوزه هنري پس از موفقيت انيميشن شكرستان در جشن خانه سينما، با بيان اين مطلب تأكيد كرد:‌ اين موفقيت يك اتفاق نيست و ضمن تأثير استفاده از فرهنگ و هنر غني بومي خودمان، تلاش و برنامه ريزي شبانه روزي را نيز به دنبال داشته است.
وي با تأكيد بر اينكه نتيجه توجه ويژه به جوانان و استعدادهاي هنري جوانان استان هاي كشور، موفقيت هايي از اين دست است، ادامه داد:‌ برنامه ريزي براي اين موضوع از سه سال پيش شروع و امروز موفقيت هايي از اين دست در تمامي مراكز حوزه هنري شهرستان ها با روند رو به رشدي مواجه است.
حسن بنيانيان ادامه داد:‌ با اين هدف گذاري، و در اين مورد؛ براي رسيدن به انيميشن خوب، با كيفيت و توليد مناسب، ما اين جوانان را به مراكز توليدات و مطالعات انيميشن حوزه هنري فرا خوانديم و آنها را به اين سمت هدايت كرديم.
رئيس حوزه هنري همچنين گفت:‌ انيميشن حرف هاي گفتني زياد دارد و با توجه به تأخير حضور ما در اين صنعت توجه كمي به آن صورت گرفته است كه اميدواريم حوزه هنري با توليدات كيفي همچون شكرستان بخشي از اين بي توجهي را جبران كرده باشد.
اين فيلم كه بيشترين آراء شمارش شده به وسيله كامپيوتر را به دست آورد بهترين و شادترين فيلم امسال جشن خانه سينما بود كه براي طراحي شخصيت و كارگرداني نمره كامل گرفت. نورالدين زرين كلك، انيماتور و عضو هيأت داوران بخش انيميشن جشن خانه سينما در مورد برگزيدگان بخش انيميشن اين برنامه گفت: ما در انتخاب فيلمهاي انيميشن يك سري طبقه بندي داشتيم كه اين داوري به 10 حرفه و فعاليت مختلف فيلمهاي انيميشن قابل ارزيابي بود و نمرات مختلف به مواردي مثل سناريو، كارگرداني، طراحي شخصيت، انيميشن يا حركت دادن و موزيك و مونتاژ و... اختصاص داديم.
وي تأكيد كرد: در بين آثاري كه ارزيابي شد شكرستان بهترين بود و فيلمهاي ديگر كه با اندكي فاصله خوب بودند امتياز آوردند و جوايزي كه تقسيم شد براي من معتبر است.

اسماعيل شرعي، شكرستان كار ايراني زيبايي است كه در دنيا كسب افتخار مي كند
عضو هيأت داوران انيميشن خانه سينما درباره فيلم كوتاه انيميشن شكرستان عنوان كرد: اين فيلم از بهترين فيلمهاي اين دوره بود و 10 آيتم مورد نظر هيأت داوران شامل: كارگرداني، طراحي شخصيت، حركت تصوير، صحنه پردازي به صورت فني، چيدمان و كادربندي و... را به بهترين وجه دارا بود.
وي در مورد فيلمهاي انتخابي گفت: داوري جشن خانه سينما مانند اسكار است يك گروه آمد و فيلمها را مي بينند و نظرشان را داده و مجموعه اين آرا نظر هيأت داوران را تشكيل مي دهد و گروه ديگر در سرپرستي اسكار اين رأي و نظرسنجي را جمع كرده و آنها اين ارزيابي را اعلام مي كنند.

عضو هيأت داوري انيميشن خانه سينما، بالاترين نمره را به بابك نظري كارگردان شكرستان دادم
پروين تجويدي، عضو هيأت داوران انيميشن خانه سينما گفت:‌ شكرستان نسبت به كارهاي قبلي نظري بسيار متفاوت بود و ما به حوزه هنري و بابك نظري به دليل اين همكاري موفق و توليد اين اثر تبريك مي گوييم.
وي درباره جوايز داده شده به فيلمهاي انيميشن اظهار كرد: جوايز داده شده محدود بود و حق كساني كه اين جوايز را دريافت كردند اداء نشد به دليل اينكه جوايز كم بود و دست هيأت داوران در اين مورد بسته بود و در حقيقت به گروه انيميشن عملاً جايزه اي داده نشد.
وي ادامه داد: بايد طبق اساس نامه خانه سينما ما به بهترين فيلم كوتاه و بلند جوايزي بدهيم البته تا حدودي ديپلم افتخار جبران كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com