1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 402  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705140101  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۷:۴۳
    ۱۳۸۷/۰۵/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

در قالب يك كتاب

سينما و شخصيت «كيارستمي» روانكاوي مي‌شود

«محمد صنعتي» در كتابي كه اين روزها مشغول نگارش آن است،سينما و شخصيت «عباس كيارستمي» را روانكاوي مي‌كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمد صنعتي» روانپزشك و پژوهشگربا اشاره به نگارش كتابي درباره «عباس كيارستمي» گفت:اين كتاب در رابطه با سينماي عباس كيارستمي است و همينطور كيارستمي به عنوان يك انسان در زندگي روزمره غيرسينمايي خودش. با اين نگاه كه چقدر ممكن است شخصيت و همينطور رويدادهاي زندگي يك مولف در كار هنري‌اش بازتاب داشته باشد.
    نويسنده كتاب «تحليل هاي روانشناختي در هنر و ادبيات» ادامه داد:به عبارت ديگر در اين كتاب رابطه مولف را با اثر هنري‌اش بررسي مي‌كنم و اين مسئله كه آيا مي‌توانيم مولف را حذف كنيم ؟و يا چقدر شناخت مولف براي تحليل اثرش مي‌تواند مفيد باشد؟
    صنعتي دلايل خود را براي نگارش اين كتاب بيان داشت و گفت: به دلايل مختلفي اين كتاب را بدست گرفتم،يكي به اين دليل كه كيارستمي مطرح‌ترين سينماگر در تمام طول تاريخ سينماي ايران بوده است،چه سينمايش را دوست داشته باشيم، چه نداشته باشيم.
    اين روانكاو افزود: شايد بتوان گفت كه عباس كيارستمي مهمترين مولف ايراني است كه بعد از صادق هدايت توانسته با جهان بيرون از ايران ارتباط پيدا كند و آثارش آن گونه باشد كه مهمترين منتقدان و سينماگران دنيا نه تنها او را و سينمايش را بپذيرند بلكه فارغ از مسائل ديگر به دليل اعتقاد خودشان او را ستايش ‌كنند.
    صنعتي گفت: وقتي نگارش اين كتاب را شروع كردم، انگيزه ديگري هم داشتم و آن اين بود كه نگاه كيارستمي برخلاف بسياري از هنرمندان و نويسندگان ايران نگاهي معطوف به زندگي است و اين نوع نگاه هماهنگ با كارهايي است كه در چند سال گذشته منتشر كردم و مغاير با نگاه غالب معطوف به مرگ است. اين مسئله بسيار مهمي است كه انگيزه اصلي من بود براي پرداختن به سينماي كيارستمي.
    براين اساس،اين كتاب كه هنوز نامي برايش انتخاب نشده است،همراه گفتگويي با عباس كيارستمي به چاپ خواهد رسيد.
 محمد صنعتي تحصيلات عالي خود را در رشته پزشكي دانشكده پزشكي دانشگاه تهران آغاز كرد و در سال 1362 موفق به اخذ درجة تخصصي در رشته روانپزشكي از دانشكده روانپزشكان دانشگاه انگلستان گرديد. سپس تحصيلات فوق‌تخصص خود را در رشتة روان درماني دانشگاه روانپزشكي لندن در سال 1362 به پايان رساند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com