1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 449  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138701260103  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۰۲:۴۰
    ۱۳۸۷/۰۱/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

«ريسمان باز» تابستان اكران مي شود

فيلم سينمايي «ريسمان باز» ساخته مهرشاد كارخاني تابستان اكران مي شود.

مهرشاد كارخاني در گفتگو با خبرنگار سايت سينمايي سوره گفت: «ريسمان باز» در نوبت اكران تابستان قرار دارد و در گروه سينمايي عصرجديد اكران مي شود.
كارخاني در زمينه استقبال مخاطبين از اين فيلم گفت: من ايمان دارم اين فيلم با توجه به سوژه بكر و موضوع تازه اي كه دارد مخاطبين خود را جذب مي كند و با استقبال خوبي روبرو خواهد شد.
برپايه اين خبر، «ريسمان باز» گرچه در جشنواره بيست و ششم فيلم فجر اكران محدودي داشت اما توانست نظر بسياري از مخاطباني كه در همين نمايش هاي محدود موفق به تماشاي آن شدند را جلب كند و حتي آن را يكي از پديده هاي جشنواره امسال قلمداد كنند. مهرشاد كارخاني در اين فيلم به روايت داستان دو دوست مي پردازد كه 24 ساعت مهلت دارند كه يك رأس گاو را از پايين شهر به مقصدي در بالاي شهر برسانند.
او اين داستان را از يك ماجراي واقعي كه پدرش برايش تعريف كرده، برداشت كرده است: «ماجراي اين فيلم به سال هاي پيش از انقلاب برمي گردد به زماني كه كشتارگاه در ميدان بهمن، يعني همين مكان فرهنگسراي فعلي قرار داشت. آن زمان اين محل، مكاني براي مال فروش ها و سلاخ ها بود كه در آنجا گاوها و گوسفندها را سلاخي مي كردند. يكبار يكي از اين گاوها از زير دست سلاخ فرار مي كند و در حالي كه خون از گردنش جاري است، از كشتارگاه تا راه آهن مي دود و سلاخ ها دنبالش مي كنند تا اينكه موفق مي شوند او را بگيرند. پدرم كه در همان حوالي مغازه اي داشت اين اتفاق را از نزديك مي بيند. روايت واقعه اي است كه پدرم برايم تعريف كرده از دوران نوجواني همراهم بود تا اينكه شرايطي پيش آمد بر مبناي آن و با به روز كردن حوادث فيلمنامه اي بنويسم كه ماحصل آن شد «ريسمان باز».»
همچنين كارخاني در ادامه افزود: «ريسمان باز» به فستيوال كن نيز فرستاده شده كه در دو بخش رد شد و در بخش هفته منتقدين در قسمت رزرو است. اين فيلم در بازار فيلم كن نيز حضور دارد.
«ريسمان باز» دومين ساخته مهرشاد كارخاني است او پيش از اين گناه من را ساخته است كه در نوبت اكران نيمه دوم سال قرار دارد و توسط گويا فيلم اكران مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com