1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 501  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138701250105  ساعت مخابره خبر: ۱۹:۲۰:۱۷
    ۱۳۸۷/۰۱/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

نمايش «سهم گمشده» در كنگره بين‌المللي طرح Kmc سوئد

فيلم سينمايي سهم گمشده ساخته حسن نجفي و محصول سازمان توسعه سينمايي سوره براي جمعي از دست اندركاران و پزشكان پژوهشگر طرح kmc (مراقبت مادرانه آغوشي از نوزاد نارس) به نمايش در مي‌آيد.

به گزارش سايت سينمايي سوره، ماشاء‌الله ارشادمنش، مجري طرح kmc ضمن اعلام اين خبر افزود: اين فيلم به خاطر پرداخت سينمايي به مسئله مراقبت مادرانه آغوشي از نوزاد نارس (مراقبت كانگورويي) به معاونت سلامت وزارت بهداشت ارائه شد و سپس صبح امروز طي اكراني خصوصي براي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و جمعي از پزشكان پژوهشگر مرتبط با اين طرح به نمايش گذاشته ‌شد.
ارشاد منش اين فيلم را شايسته دريافت جايزه جنبي بهترين فيلم جشنواره فيلم فجر سال جاري از معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دانست و اضافه كرد: زمينه حضور «سهم گمشده» بازيرنويس انگليسي به كنگره بين‌المللي مراقبت از نوزاد نارس كه در شهر آبسالاي سوئد برگزار خواهد شد را فراهم كرده‌ايم تا اكران آن در اين كنگره بيانگر پرداخت سينماي ايران به چنين پديده‌اي علمي و انساني باشد.
مجري طرح پژوهشي Kmc از اكران هفتگي اين فيلم در مركز درماني الزهراي تبريز براي مادراني كه نوزاد نارس دارند خبرداد و خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح از سال گذشته براي نخستين بار در ايران، در مركز درماني الزهراي تبريز آغاز شده و طي اين مدت توانسته‌ايم كه تعداد نوزادان نارس را از شاخص سي در هزار نوزاد به يازده در هزار نوزاد كاهش دهيم و اميدواريم كه هر چه سريعتر بتوانيم به شاخص اروپايي آن كه دو در هزار است برسيم. دكتر ارشادمنش در ادامه به مزاياي اين طرح پرداخت و گفت: اين طرح كه بيست كشور اروپايي آن را طرح ملي اعلام كرده‌اند در بردارنده مزايايي چون، كاهش مرگ و مير نوزادان نارس، افزايش پنج برابري بقاي نوزاد، ايجاد دلبستگي ميان مادر و نوزاد و افزايش دهنده‌ي رشد و سلامتي بسيار چشمگير نوزاد است
محري طرح kmc در ايران در پايان يادآور شد: فيلم سهم گمشده به گونه‌اي موفق به طرح چنين مسائلي پرداخته و به همين خاطر مي‌تواند اتفاق قابل تحسين و تاملي در سينماي ايران باشد. در ضمن علاقه مندان براي دريافت اطلاعات بيشتر درباره اين طرح مي‌توانند به نشاني اينترنتي www.irankmc.com مراجعه كنند.
اين فيلم فردا دوشنبه، 26 فروردين به نمايش در‌مي‌آيد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com