1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 449  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۲/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138612140200  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۳:۵۰
    ۱۳۸۶/۱۲/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

نخستين همايش ملي انيميشن ايران

دكتر گل محمدي: «همايش ملي انيميشن ايران» باعث پيشرفت هنر انيميشن در كشور خواهد شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، عضو هيأت علمي نخستين همايش ملي انيميشن ايران در گفت و گويي، هدف از برگزاري اين همايش را ارتقاي مباني علمي و پژوهشي و ايجاد بستر تعامل در جامعه انيميشن ايران عنوان و خاطرنشان ساخت كه اين رويداد، باعث پيشرفت هنر انيميشن در كشور خواهد شد.
    دكتر ناصر گل محمدي در گفتگو با روابط عمومي همايش ملي انيميشن ايران، ضمن بيان اهداف برپايي همايش مذكور به معضل اكران فيلمهاي انيميشن اشاره كرد و افزود: توجه مديران سينماهاي كشور،‌ به مخاطب عام است و هنرمندان عرصه سينماي انيميشن نمي توانند توقعي از آنها داشته باشند. لذا اين مديران فرهنگي هستند كه مي بايست مكان مناسبي را براي اكران دائمي فيلمهاي انيميشن كه مخاطبان خاص خود را هم دارند، اختصاص دهند.
    رئيس گروه انيميشن دانشكده صدا و سيما با اشاره به اين مهم كه امروزه، همه مسئولان متوجه شده اند كه هنر انيميشن براي جامعه ما، يك نياز فرهنگي محسوب مي شود، عنوان ساخت: فرآيند توسعه در سينماي انيميشن ـــ محور دارد كه از جمله مي توان به آموزش تئوري و عملي، آگاهي و معرفت، توليد و... اشاره كرد. لذا با تأكيد بر مباحث نظري در قالب يكي از بازوهاي توسعه انيميشن، ما اقدام به برپايي نخستين همايش ملي انيميشن ايران خواهيم كرد تا به توليداتي با كيفيت بالاتر، دست پيدا كنيم.
    وي با بيان اينكه به اين «همايش» نبايد نگاه جشنواره اي داشت، تصريح كرد: در كشورهاي مختلف جهان هم وقتي همايشي برپا مي گردد، با تكيه بر مخاطبان خاص،‌ فرايندي علمي پيگيري مي شود تا به فرجامي علمي و كاربردي منتهي گردد.
    دكتر گل محمدي در پايان گفت: با توجه به اينكه «همايش ملي انيميشن ايران» براي اولين بار است كه در كشور شكل مي گيرد، اميدواريم تا رسانه هاي جمعي هم با پوشش اين رويداد علمي ـ فرهنگي‌ ـ هنري به برگزاري و اثرگذاري مطلوب تر اين همايش كمك نمايند. چراكه اين رويداد، موجب پيشرفت هنر انيميشن در ايران خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com