1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 400  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۱۲/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138612040100  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۴:۴۰
    ۱۳۸۶/۱۲/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

بنيانيان:

جشنواره 100 تمرين سخت هنرمندان براي رساندن پيام در صد ثانيه

حسن بنيانيان گفت: وقتي كليت ايران اسلامي در برابر استكبار قد برافراشته، از هنرمندان انتظار مي‌رود كه خود را در خدمت بيداري بشر قرار دهند.

به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از فارس، پنجمين جشنواره فيلم 100، ديشب با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان داد.
در اين مراسم كه در تالار انديشه حوزه هنري سازمان فرهنگ و تبليغات اسلامي برگزار شد هنرمنداني چون فريدون حسن‌پور، رضا كيانيان، ابوالفضل جليلي، رسول نجفيان و مسعود ده‌نمكي حضور داشتند.
در اين مراسم فاضل نظري رئيس حوزه هنري استان تهران و دبير اين جشنواره در سخناني گفت: در سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي، براي پنجمين بار با لحظه‌هايي از نگاه هنرمندان همراه بوديم كه در بخش‌هاي كرامت انساني‌و ارزش‌هاي ديني، دفاع مقدس، طنز (سينماي تذكر) و بخش ويژه اتحاد ملي و انسجام اسلامي آثار خود را براي ما فرستادند و آثاري هم كه به نمايش درآمد، همگي نويد‌بخش آينده‌اي روشن هستند.
حسن بنيانيان رئيس حوزه هنري سازمان فرهنگ و تبليغات اسلامي نيز در سخناني در اين مراسم گفت: امروز بخش اعظم هنرمندان جهان ناخواسته به استخدام تفكرات سرمايه‌‌اندوزانه درآمده‌اند تا با اشاعه مصرف‌گرايي فرصت تفكر را از مردم بگيرند. تنها بخش محدودي از هنرمندان در اين دام نيفتاده‌اند كه با ساخت آثار بيدار كننده عليه اين جريان اعتراض مي‌كنند. وقتي كليت ايران اسلامي در برابر استكبار قد برافراشته، از هنرمندان انتظار مي‌رود كه خود را در خدمت بيداري بشر قرار دهند.
وي در ادامه افزود: اين جشنواره ، تمرين سختي براي هنرمنداني است كه مي‌خواهند پيامي را در صد ثانيه به مخاطب برسانند. تجربه نشان مي‌دهد كه بايد بر برپايي جشنواره‌هايي اين چنيني پافشاري كرد، چون هنرمند فكر كردن مي‌خواهد و اين جشنواره‌ها راه تفكر را هموار مي‌كند. اميدوارم فرآيندي پايه‌گذاري شود كه در طول سال جشنواره فعال باشد و روز برگزاري، قله‌اي براي ديدارها و ميوه چيني از انديشه‌هاي بارور شده باشد.
رضا كيانيان هم ضمن تشكر از دست‌اندركاران اين جشنواره و گلايه از برگزاري مراسم با تاخير گفت: از اين جشنواره‌ پيامي براي جشنواره‌هاي بزرگ‌تر دارم. عده‌اي وقتي جشنواره برگزار مي‌كنند فكر مي‌كنند كه رئيس ما هستند و به ما امر و نهي مي‌كنند. اميدوارم همه بدانند اصالت با هنر و هنرمند است نه برگزار كننده جشنواره.
نمايش كليپ‌هايي مرتبط با بخش‌هاي جشنواره، اجراي حركات فرم محلي و اجراي موسيقي از جمله بخش‌هاي برنامه اختتاميه جشنواره فيلم 100 بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com