1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 485  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۱۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138611200207  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۸:۴۷
    ۱۳۸۶/۱۱/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

حقيقت گمشده يک فيلم عرفاني است

نشست مطبوعاتي فيلم سينمايي «حقيقت گمشده» ساخته محمد احمدي پس از نمايش آن در سينما مطبوعات (صحرا) با حضور عوامل فيلم برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار سايت سينمايي سوره، در اين نشست محمد احمدي، رحيم بشارت و سعيد هاشمي مريم رهبري يعقوب غفاري حضور داشتند.
    در ابتداي نشست، محمد احمدي كارگردان اين فيلم درباره تغيير نام فيلم، گفت: نام قبلي فيلم را خيلي دوست داشتم و به نظرم نامي بود که كاملاً با موضوع فيلم هماهنگ بود ولي در آخر فكر كردم «چگونه اركستر هماهنگ مي‌شود» اسم ثقيلي است و بايد آن را تغيير داد.
    رحيم بشارت مدير فيلمبرداري فيلم هم در مورد اين فيلم، گفت: من سعي كردم كاملاً در خدمت كارگردان باشم و بيشتر اجرا كننده‌اي براي كار او بودم. طراح اصلي فيلمبرداري اين فيلم، ‌خود كارگردان بود و من به دليل همكاري قبلي در فيلم «شاعر زباله‌ها» با ديدگاه او آشنا بودم و به همين خاطر هم دوباره با او همكاري كردم
    «سعيد هاشمي» مدير توليد فيلم با يادي از «اصغر شاهوردي» صدابردار مصدوم فيلم گفت: من سعي كردم فضاي فيلم را به خوبي دريابم.
    احمدي درباره چگونگي نگارش پنج نفره فيلم گفت: تيم فيلمنامه‌نويسي به صورت پنج نفره نبود بلكه گروه‌هاي سه نفره فيلم را مي‌نوشتند و بعد عقايد خود را با هم رد و بدل مي‌كردند و در واقع دو نفر ديگر، نسخه اوليه فيلمنامه را نوشتند.
    احمدي همچنين در پاسخ به سئوالي در مورد شباهت اين فيلم به فيلم «21 گرم» يا «آبي»، گفت: به نظرم اين فيلم‌ها شباهتي با هم ندارند، آن فيلم‌ها‌ فلسفي ـ عشقي بودند و اين فيلم، فيلمي عرفاني است. تنها وجه مشترك اين فيلم‌ها، شايد شيوه داستان‌گويي و حالات تصاوير است، ولي در كل اين دو فيلم شباهتي به هم ندارند.
    وي همچنين درمورد شيوه استفاده از دوربين، گفت: وقتي فيلمنامه را خواندم، سعي كردم شيوه خاصي براي تعريف داستان آن انتخاب كنم و با توجه به حال و هواي فيلم، شخصيت‌ها و ميزان تنش زندگي آنها، دوربين بعضي جاها پرحركت بود و بعضي جاها كم حركت.
    وي همچنين تصريح كرد: سعي كردم اين فيلم به صورت تصويري داستان خود را بگويد و زياد حالات نمادين در فيلم وجود نداشته باشد و به همين خاطر، سعي كردم داستان‌ هرچه مي‌تواند ساده‌تر باشد.
    احمدي در مورد تفكيك مخاطبان فيلم گفت: اين فيلم علاوه بر اينكه مخاطب ايراني دارد، براي غربي‌هايي هم كه فرهنگ ايراني را نمي‌شناسند، جذاب است و اين چيزي بود كه سعي كردم در فيلم قبلي خود هم داشته باشم.
    احمدي در مورد تداخل‌هاي زماني در فيلم نيز گفت: تداخل زماني در فيلم وجود نداشت و ما تنها چهار فلاش‌بك داشتيم كه در پايان هر كدام هم اطلاعات را به تماشاگر ارائه مي‌كرديم اما در واقع، اطلاعات كمي دير به تماشاگر داده مي‌شد و اينگونه نبود كه اصلا چيزي به تماشاگر توضيح داده نشود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com