1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 563  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۱۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138611200206  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۱:۵۷
    ۱۳۸۶/۱۱/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

علي روئين تن:

«دلشکسته» فيلم دل است

نشست مطبوعاتي فيلم «دلشکسته» ساخته علي روئين تن پس از به نمايش درآمدن آن در سينما مطبوعات(صحرا) با حضور عوامل فيلم برگزارشد.

    به گزارش خبرنگار سايت سينمايي سوره، نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «دلشكسته» اولين ساخته علي روئين‌تن با حضور علي روئين‌تن، محمود پاك‌نيت، بيتا بادران، مجيد اسماعيلي‌نظام كيايي پس از نمايش اين فيلم در سينماي رسانه‌هاي گروهي (صحرا) برگزار شد.
    بنا بر اين گزارش، در ابتداي اين نشست علي روئين‌تن كارگردان فيلم «دلشكسته»ضمن ابراز خوشحالي از اينکه در بين خبرنگاران ومنتقدان است، در پاسخ به برخي انتقادات گفت: ما هر چيزي را مي‌توانيم تحليل كنيم. در كشور ما ناخوداگاه همه مسائل ايدئولوژيكي است و اگر من هر جور ديگري اين فيلم را مي‌ساختم، بازهم مورد سوال قرار مي گرفتم.
    وي در ادامه به ايده‌الي بودن «دلشكسته» اشاره كرد و گفت: شروع فيلم مانند يك افسانه است. بسيجي كه من در فيلم نشان دادم نيز يك افسانه است. داستان فيلم هم به شكل قصه و افسانه است و البته يادتان باشد كه چيزهايي ديگري در پشت پرده وجود دارد و سينما را فقط با سينما بررسي نكنيد.
    در اين نشست «بيتا بادران» بازيگر «دلشكسته» نيز در ادامه اين نشست، گفت: آقاي روئين‌تن آنقدر خوب مي‌نويسد و خوب كارگرداني مي‌كند كه هر كس اگر اندكي استعداد داشته باشد، مي‌تواند خوب بازي كند.
    در ادامه علي روئين‌تن در مورد به برداشت‌هاي كليشه‌اي در سينما گفت: ما دچار يك كليشه در برداشت هستيم و من در اين فيلم با آن كه روي درآوردن نمادها و معنا‌ها تلاش كردم، باز هم در كار شبهه به وجود آمده است.
    وي گفت: تنها دليل ساختن «دلشكسته» ارادتم به شهيدان است و به عقيده من فقط اهل‌بيت پشت شهيدان و جانبازان بوده‌اند و اگر تعارض را در خانواده اين عزيزان در فيلم نشان دادم، مي‌خواستم بگويم يك سري پوئن به خانواده‌هاي شهيد مي‌دهند ولي در كنارش هر كاري بخواهند با آنها مي‌كنند.
    محمود پاك‌نيت در مورد نقشش در "دلشکسته"گفت: شخصيت استاد را در دانشگاه‌هاي مختلف زياد ديده‌ايم. آقاي روئين‌تن به من گفت كه مي‌خواهيم اين كاراكتر با تمام مشكلاتي كه در زندگي دارد، هميشه لبخند بر روي لب داشته باشد و اوايل درآوردن يك چنين كاراكتري براي من مشكل بود.
    وي گفت: فكر مي‌كنم استاد تنها لحظه‌اي كه در فيلم عصباني مي‌شود، آنجاست كه جوان مي‌گويد مي‌خواهم ترك تحصيل كنم و به طور كلي، اين شخصيت براي خود من بسيار جذاب بود و اميدوارم توانسته‌ باشم هدف كارگردان را به تماشاگران القا كنم.
    مجيد اسماعيلي تهيه كننده فيلم «دلشكسته» نيز گفت: شكاف‌هاي اجتماعي اگر بر اثر بحران ثروت و قدرت باشد، زياد اتفاق مي‌افتد و اگر شكاف‌ها به دليل مسائل فرهنگي باشند، مشكلات عديده‌اي را نيز به‌وجود مي‌آورند. ما بايد ببينيم اولا اين شكاف‌ها در جامعه ما چيستند و چگونه مي‌توان به آن‌ها پاسخ داد. اگر چيزهايي در اين فيلم به خوبي مطرح شده است، ما توانسته‌ايم به آن‌ها پاسخ بدهيم...
    وي افزود: اگر در سراسر دنيا سيدالشهدا در مقامي قرار گرفته كه همه اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي در طيفش قرار بگيرند، در جامعه ما هم مي‌‌تواند آغازگر خوبي باشد و اگر ملاك و مبنا فضاي ديني باشد، مي‌توانيم به شكاف‌هاي جامعه به اين طريق پاسخ بگوييم و ما تلاش كرديم كه در «دلشكسته»، يك مبناي مشترك (احترام به ائمه) را سرلوحه قرار دهيم.
    نظام‌الدين كيايي صدابردار فيلم «دلشكسته» در پايان به زمان زيادي كه براي فيلم گذاشته بود، اشاره كرد و گفت: من صدابردار «دلشكسته» بودم ولي بيش از يك صدابردار براي فيلم كار كردم. در اين مقام، بايد در يك جمله بگويم كه اين فيلم به خاطر احترام به تماشاچي ساخته شده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com