1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 375  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۱۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138611180101  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۲۱:۳۷
    ۱۳۸۶/۱۱/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

محسن آقاعلي اكبري:

«هميشه پاي يك زن در ميان است» گوشزدي براي نسل جوان و مسئولين است

نشست مطبوعاتي فيلم «هميشه پاي يك زن در ميان است» ساخته كمال تبريزي با حضور تعداد كمي از عوامل آن پس از نمايش آن در سينما مطبوعات (صحرا) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سايت سينمايي سوره، اين نشست در حالي برگزار شد كه كارگردان فيلم حضور نداشت و گلشيفته فراهاني، مهران مديري و حبيب رضايي غيبت داشتند. نشست با حضور محسن آقاعلي اكبري، رضا كيانيان، علاء الدين پژمان و حسين زندباف برگزار شد.
محسن آقاعلي اكبري در جواب اين سئوال كه چگونه با شجاعي براي تبديل داستان به فيلم به توافق رسيديد گفت: در ابتدا قرار بود اين فيلم در حوزه هنري ساخته شود و تبريزي رايت قصه را از شجاعي خريده بود. وقتي مقصودي فيلمنامه را نوشت حوزه هنري از توليد انصراف داد و ما جايگزين آنها شديم.
رضا كيانيان در جواب اين پرسش كه اين تيتراژ از چه كسي بود گفت: من پريشب اولين باري بود كه اين تيتراژ را ديدم كه تمام تماشاگران را در سالن نشاند و مورد توجه آنها قرار گرفت.
پژمان در مورد جلوه هاي ويژه فيلم گفت: كار دوم من در ژانر طنز در ايران است. مدتها منتظر بودم با كمال تبريزي همكاري كنم.
زندباف در مورد تدوين فيلم گفت: تدوين اين فيلم خيلي مشكل بود. با همكاري كمال تبريزي به جايي رسانديم كه زمان اوليه 125 تا 130 دقيقه بود، زمان فعلي مفيد 94 دقيقه است. درحالي كه نماهاي اضافه بايستي طوري حذف مي شد كه به قصه آسيب نرسد.
كيانيان در مورد اين سئوال كه آيا رئيس شركت دقيقاً خواسته كارگردان بود يا خودتان هم به قصه اضافه كرديد، گفت: چندين سال بود كه آرزو داشتم بازيگري شوم كه تماشاگر وقتي به سينما مي رود كنجكاو شود كه چه شخصيتي بازي كرده است؟! اين شخصيت در فيلمنامه اينگونه نبود طي صحبت هايي كه با كمال تبريزي، نغمه ثميني و حبيب اسماعيلي شد نقش اينگونه شد.
علي اكبري در جواب اين سئوال كه آيا عين نوشته شجاعي فيلمنامه شد، چون سيدمهدي شجاعي از كار راضي نبوده است گفت: وقتي داستان كوتاه فيلمنامه 100 صفحه اي مي شود تغييرات هم در آن صورت مي گيرد و آقاي شجاعي مي دانند كه هر چند تغييرات به مذاق نويسنده ناخوشايند است اما وقتي حق رايت واگذار مي شود حق دخل و تصرف با ماست و جاي اعتراضي نيست.
كيانيان در ادامه نشست در پاسخ به سئوالي كه پرسيده شده بود چگونه توانسته دو حالت مختلف را در يك نقش ايفا كند، گفت: وقتي مدير شركت چاي مي ريزد چند DVD در روي ميزش مشاهده مي شود. مرد گرگ نما و مستر هايد. در جامعه ما از اين افراد زياد هستند كه در موقعيت هاي مختلف شخصيت هاي متفاوتي دارند.
در پايان نشست علي اكبري در مورد هدفش از ساخت اين فيلم گفت: وظيفه هنرمند هدف گذاري براي رشد جامعه است. ما در جامعه با رشد بالاي طلاق مواجه ايم. آمار نشان داده كه در 6 ماه اول سال در تهران 23000 نفر به دلايل پيش پا افتاده از هم جدا شده اند. ما مي خواستيم گوشزدي به نسل جوان كنيم كه زود طلاق نگيرند و گوشزد به مسئولان كه چاله هاي زيادي در جامعه است كه براي رفع آن و پر كردن آنها تلاش كنند.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com