1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 447  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138611170002  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۷:۰۳
    ۱۳۸۶/۱۱/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

ماني حقيقي:

شما بگوييد چرا نام فيلم كنعان است؟!

نشست مطبوعاتي فيلم كنعان ساخته ماني حقيق با حضور عوامل فيلم بعد از نمايش آن در سينما مطبوعات (صحرا) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سايت سينمايي سوره، نشست مطبوعاتي فيلم «كنعان» با حضور ماني حقيقي، مصطفي شايسته، اصغر فرهادي، مستانه مهاجر، محمدرضا فروتن، ترانه عليدوستي و افسانه بايگان برگزار شد.
ماني حقيقي در ابتدا در مورد فيلمنامه كنعان گفت: خيلي از افراد گفته اند كه اين فيلمنامه اقتباسي است كه من آن را قبول ندارم. قصه جرقه اي در ذهن من ايجاد كرد كه باعث تولد اين فيلمنامه شد نقاط اشتراكي هم بين آن قصه وفيلم وجود دارد ولي بسيار كم است. اصغر فرهادي نيز در مورد فيلمنامه مي گويد: قبل از فيلم چهارشنبه سوري در جريان فيلمنامه كنعان قرار گرفتم كه توسط ماني حقيقي نوشته شده بود. من آن را خواندم و بعد از چهارشنبه سوري نوشتن فيلمنامه را شروع كردم كه حدوداً 7 ماه نوشتن آن به طول انجاميد.


مصطفي شايسته تهيه كننده فيلم در مورد جذابيتي كه فيلمنامه كنعان برايش داشت گفت: در آذرماه سال 85 فيلمنامه كنعان را خواندم و با توجه به سابقه حقيقي و اصغر فرهادي، فكر مي كردم كه فيلمنامه بايد جذاب باشد و درست فكر مي كردم اين فيلمنامه نيز همانند چهارشنبه سوري جذاب بود. فيلمنامه خوب و شوق كار كردن با ماني حقيقي من را براي توليد فيلم مصمم كرد. ماني حقيقي در جواب سئوالي كه در مورد ارتباط نام كنعان و فيلم مطرح شد گفت: من و گروه به توافق رسيديم كه به اين سئوال پاسخ ندهيم تا اين ضميمه در ذهن شما به وجود آيد و رابطه را پيدا كنيد.
ترانه عليدوستي بازيگر نقش مينا در فيلم كنعان درباره تفاوت اين نقش اش با ساير نقش هاي پيشين گفت: دليل اين تفاوت بيشتر از هر چيزي پتانسيل هاي نقش است كه از بستر نقش درآمده و اميدوارم در عين تفاوت، خوب باشد.
عليدوستي در مورد چگونگي حضورش در اين فيلم ادامه داد: من ابتدا فيلمنامه را خواندم و آنقدر برايم جذاب بود كه به خودم پيشنهاد بازي در اين فيلم را دادم و بعد اين عاقلانه ام را به ماني حقيقي گفتم و ايشان مرا قبول كردند.


محمدرضا فروتن نيز در مورد نقش اش و فيلم مي گويد: در ابتدا به تهيه كننده فيلم تبريك مي گويم و از ماني حقيقي كه بستر را براي به دست آوردن اين تجربه برايم محيا كرد متشكرم و اميدوارم كه باز هم با آقاي حقيقي كار كنم. فروتن بازي در فيلم كنعان را يكي از افتخارات خود دانست. او در ادامه صحبت هايش از اصغر فرهادي و ماني حقيقي به خاطر خلق نقش اش تشكر كرد.
افسانه بايگان در مورد بازي در فيلم كنعان گفت: اولين باري بود كه فيلم را روي پرده مي ديدم و جا دارد كه از آقاي حقيقي تشكر كنم. بايگان معتقد است كه هنگامي كه يك فيلمنامه خوب باشد و عوامل خوب هم براي كار انتخاب شود به طبع بازي خوبي هم مي توان از بازيگر گرفت.


ماني حقيقي در مورد پايان فيلم كه از ابتدا براي مخاطب قابل پيش بيني بود گفت: ما هم فكر مي كرديم كه مخاطب انتهاي فيلم را به راحتي حدس بزند بنابراين تنها چاره ما اين بود كه مينا را بسيار مصمم و جدي جلوه دهيم كه اين سئوال در ذهن مخاطب بوجود بيايد كه چه اتفاقي مي افتد كه يك انسان جدي و راسخ اين تصميم را مي گيرد حقيقي در ادامه در مورد انتخاب ترانه عليدوستي مي گويد: علت اصلي انتخاب ترانه عليدوستي علاقه خودش براي بازي در اين نقش بود. همچنين من اعتقاد دارم در انتخاب بازيگر بايد يك مقدار عنصر غافلگيري وجود داشته باشد.
حقيقي در مورد تداخل دغدغه هاي شخصي اش در فيلم گفت: ساخت فيلم كنعان بعد از دو فيلم ديجيتال و برايم هم جذاب بود و هم دشوار. ولي چون هدفم در سينما ساختن چنين فيلم هايي بود تمام دشواري ها برايم لذت بخش بود و در اينجا بايد از مصطفي شايسته كه چنين فرصتي را در اختيارم گذاشت تشكر كنم.
ماني حقيقي در مورد گريم بازيگران فيلم اش گفت: بعد از انتخاب بازيگران لازم بود كه يكبار ديگر فيلمنامه براساس سن آنها بازنويسي شود ولي به دليل كمبود وقت اين فكر امكان نداشت. ترانه عليدوستي بايستي حداقل 32 سال داشته باشد و تنها چاره اين مشكل گريم اساسي بازيگران بود.
ترانه عليدوستي حدود 1 ماه تست گريم مي شد چون هدف ما اين بود كه اين تغيير سن محسوس نباشد. با گريم خانم خسروي به نتيجه مورد نظر رسيديم.
عليدوستي نيز در ادامه در مورد گريم خود گفت: گريم چهره ام را بسيار دوست داشتم و نه تنها من را اذيت نمي كرد بلكه به من كمك كرد تا مينيك هايي كه بايستي داشته باشم را راحت تر پيدا كنم.
فروتن نيز در مورد گريم خود گفت: من از خانم خسروي متشكرم، گريم موهاي من هر روز 4 ساعت طول مي كشيد ولي در كل گريم به بازي من بسيار بسيار كمك كرد.
افسانه بايگان در مورد مسير تازه اش در بازيگري گفت: نقش آذر يكي از بهترين نقش هايي بود كه بازي كرده و بازي در كنعان نقطه عطفي در كارنامه كاري اوست. بايگان تداومش در بازيگري را تنها به خاطر عشق به اين حرفه دانست و از دلگرمي ها و همراهي همسرش (مصطفي شايسته) در اين راه تشكر كرد.


ماني حقيقي در انتها در مورد انتخاب بهرام رادان گفت: سكوت و آرامش دروني كه در بهرام رادان است باعث شد در بين 15 نفر كانديد اين نقش انتخاب شود. طرز نگاه و صداي بهرام رادان و وزنه اي كه باعث ستاره شدنش شد باعث شد كه براي نقش علي صبور و آرام انتخاب شود.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com