1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 527  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138611140200  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۱۳:۱۷
    ۱۳۸۶/۱۱/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

فروزش:

در «هامون و دريا» به علايقم بيشتر پرداخته ام

نشست مطبوعاتي فيلم «هامون و دريا» به كارگرداني ابراهيم فروزش پس از نمايش اين فيلم در سينما صحرا و با حضور دو تن از عوامل فيلم برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار سايت سينمايي سوره، ابراهيم فروزش و تورج اصلاني عواملي بودند كه در اين نشست حاضر شدند.
    ابراهيم فروزش به مطرح كردن عناصر و مؤلفه هاي ملي در اين فيلم اشاره كرد و خاطرنشان كرد كه بسياري از رويكردهايي كه در اين فيلم مشاهده مي شود ريشه در فرهنگ ما دارد. او مي گويد در اين فيلم به وابستگي هاي شخصي اش بيشتر پرداخته به ساز كه جزء زندگي تربت جام است و به حافظ خواني و كوير و سعي كرده تا آنجا كه به داستان لطمه نزند اين عناصر را بپروراند با توجه به اينكه در «هامون و دريا» نوشته عباس جهانگيريان نيز چنين خصوصياتي در روند داستان وجود داشت.
    تورج اصلاني مدير فيلمبرداري اين فيلم در اين نشست حضور داشت و در جواب اين سؤال كه چرا اغلب كارهاي شما در طبيعت باز و كوير بوده گفت: اغلب فيلمهايي كه ديده شده از دل طبيعت درآمده ولي من كارهايي هم داشته ام كه در فضاي شهري ساخته شده و فيلمهايي هم بوده كه به دليل توقيف شدن به نمايش درنيامده است اما فضاي «هامون و دريا» جدا از همه طبيعت هايي بود كه من كار كرده بودم.
    اصلاني افزود: كوير بافتهاي مختلفي داشت كه براي من اكسپوزكردن آنها تازگي داشت. او گفت: من قبلاً در كوير قبلاً عكاسي كرده بودم ولي اين فيلم فرصتي به من داد تا در كنار ابراهيم فروزش بتوانم فيلمبرداري 35 ميليمتري را هم در كوير تجربه كنم. اصلاني در ادامه صحبت هايش از ابراهيم فروزش به خاطر صبرش تقدير كرد.
    فروزش در ادامه گفت: ما اين فيلم را با مشكلات زيادي آماده كرديم تا مطلوب ترين صدا به گوش مخاطب برسد ولي در زمان پخش تمام زحمات ما هدر مي رود آنقدر صداي اين فيلم با كيفيت بد پخش شد كه مخاطب حتي ديالوگ ها را متوجه نمي شد.
    فروزش در ادامه درباره نحوه انتخاب بازيگر گفت: من هميشه سعي كرده ام از نابازيگران استفاده كنم اين فيلم احتياج به بازيگراني در سن بلوغ داشت كه هنرپيشه حرفه اي در اين سن نداشتيم و به همين دليل سراغ آدم هاي عادي رفتيم ولي براي انتخاب بازيگر زن ميانسال با عدم همكاري زنهاي تربت جام مواجه شديم، آنها راضي به بازي در اين فيلم نبودند و به همين دليل ما از بازيگران تئاتر مشهد استفاده كرديم.
    فروزش درباره احتمال حضور بين المللي فيلمش در جشنواره هاي جهاني افزود: ما فيلم براي شركت در جشنواره نمي سازيم، ما به خاطر علايق و مخاطبانمان فيلم مي سازيم و در گذار به جشنواره ها ـ چه خارجي و چه ايراني ـ مي رسيم و من اميدوارم اين فيلم مخاطبان خود را داشته باشد.
    اين كارگردان در جواب اين سؤال كه اغلب فيلمهايش در كوير اتفاق مي افتد گفت: من هميشه در كوير فيلم نساخته ام كما اينكه آخرين فيلم من «دوست داشتن را هجي كن» در تهران بوده است.
جلسه با قدرداني فروزش از همكارانش به پايان رسيد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com