1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 319  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609260212  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۳۴:۴۴
    ۱۳۸۶/۰۹/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار سايت سوره

«ادامه بن بست» و «دست فروش» دو رئاليسم جادويي

علي ملاقلي پور در مورد فيلم كوتاه خود «ادامه بن بست» و شباهت ها و تفاوت هاي آن با فيلم «دستفروش» محسن مخملباف صحبت مي كند.

    به گزارش خبرنگار سوره، فيلم كوتاه بن بست ساخته علي ملاقلي پور كه در جشنواره محله جايزه بهترين فيلم تجربي را از آن خود كرد، به گفته تعدادي از منتقدان سينما، فيلمي شبيه «دستفروش» مخملباف است. در اين رابطه علي ملاقلي پور مي گويد: شايد منظور آنها از اين گفته اين است كه اين فيلم حسي شبيه به فيلم دستفروش را به آنها منتقل كرده است.
    فيلم «دستفروش» به رابطه يك پيرزن قبل از مرگ با پسرش مي پردازد ولي در فيلم من رابطه مخبر ساواك مي باشد كه در بازداشت گاه با پسرش رابطه دارد و پسرش اطلاعات پدر خود را به ساواك مي فروشد.
    من قبول دارم كه هر دو فيلم از لحاظ فرم و نزديك بودن فضاها و اينكه هر دو نه خيلي رئال هستند و نه خيلي سورئال به هم شباهت دارند يعني هر دو اين فيلمها يك رئاليسم جادويي هستند. اگر فيلم من به اندازه آن فيلم قوي بوده كه باعث افتخار من است اما اگر فيلم من تداعي گر آن فيلم است من بايد بگويم كه اين شكست من است. چون هر فيلم به عقيده من بايد روي پاي خودش بايستد. من در مورد اين فيلم دو سال تحقيق كردم. فضاي فيلم من در رابطه با شكنجه گاه ساواك است. حتي من با خيلي از زندانيان سياسي آن دوره صحبت كردم و از خاطرات آنها استفاده كردم. من در جشنواره فيلم كوتاه تهران نسبت به كپي فيلم معترض بودم. پس مطمئناً از اين كار دوري مي كنم.
    ملاقلي پور هم اكنون در حال نوشتن فيلمنامه اي است به همراه امير كاوه آهن جان بازيگر نقش ابراهيم در سريال شهريار كه بي ربط با «ادامه بن بست» نيست و فضايي دارد شبيه آن و در مورد زندانيان سياسي مي باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com