1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 298  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609260209  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۱:۱۷
    ۱۳۸۶/۰۹/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

تشريح آخرين وضعيت «سيمرغ بلورين صدا»

«انجمن صدابرداران»، حضور «مشاور صدا» در هيأت داوران جشنواره را پيشنهاد كرد

نظام‌الدين كيايي گفت: انجمن صدابرداران در جلسه با مديرعامل خانه سينما پيشنهاد حضور يك «كارشناس صدا» به عنوان مشاور هيئت داوران جشنواره فيلم فجر را مطرح كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از فارس، رئيس انجمن صداگذاران و صدابرداران سينماي ايران در مورد تبديل دو جايزه صدا به يك جايزه گفت: هيئت مديره انجمن صدابرداران و صداگذاران سينماي ايران جلسه اي با رضا ميركريمي مديرخانه سينما در اين مورد داشت و نظرات خود را در اين زمينه با وي در ميان گذاشت.
    كيايي افزود: جشنواره بين المللي فيلم فجر، جشن ملي سينماي ايران است و محدود به چند صنف سينمايي نمي‌شود و صدا در اين جشن ملي جايگاه ويژه‌اي دارد چون صداي سر صحنه مديون سينماي بعد از انقلاب است و در واقع انقلاب اسلامي باعث تغيير شكل سينما و ورود صدا به آن شد كه باعث نزديك شدن سينما به شكل نهايي آن شد.
    وي در مورد اهميت صداي سرصحنه در فيلم گفت: صدا به خوبي مي‌تواند احساس دروني بازيگر را منتقل كند و اين چيزي است كه يك سينماي دوبله نمي‌تواند انجام دهد. در حالي كه صداي سرصحنه هويت مستند سينما را بالا مي‌برد و اين چيزي است كه باعث اهميت عنصر صدا در سينماي ايران مي‌شود.
كيايي گفت: عنوان شده كه داوران نمي‌توانند تشخيص دهند تفاوت صداگذاري خوب و صدابرداري خوب چيست و به همين خاطر قصد دارند كه تنها به كليت صداي فيلم جايزه بدهند. در جلسه‌اي كه با     مديرعامل خانه سينما داشتيم از طرف انجمن صدابرداران پيشنهاد شد كه يك كارشناس صدا به عنوان مشاور با هيئت داوران همراهي كند تا هيئت داوران بتوانند با استفاده از نظر او در مورد انتخاب بهترين صداگذار و صدابردار رأي دهند و قرار است اين نظر توسط خانه سينما به بنياد سينمايي فارابي انتقال يابد.
    كيايي ضمن تشكر از بنياد سينمايي فارابي به خاطر توجه به امر صدا گفت: مسئولان بنياد سينمايي فارابي در چند سال گذشته خدمت زيادي به صداي سرصحنه كرده‌اند و ما از آنها كمال تشكر را داريم اما حذف يك جايزه صدا كاري غيرحرفه‌اي و غيرهنري است كه باعث ضعف صنعت سينما مي‌شود و اميدواريم كه اين جايزه دوباره به روال سابق اعطا شود.
    كيايي همچنين درباره سخت بودن انتخاب بهترين صدابرداري و صداگذاري گفت: انتخاب بهترين بازيگر يا بهترين فيلم امري نسبتا ساده است و داوران به راحتي مي‌توانند در اين رشته‌ها كانديدا معرفي كنند اما صدا امري كاملا تخصصي است و تشخيص آن براي افرادي كه در اين زمينه تخصص ندارند واقعا سخت است. من اميدوارم با قبول وجود مشاور و برگشتن جايزه صدا به روال قبل شاهد درخشش مجدد عنصر صدا در سينماي ملي ايران باشيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com