1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 503  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609190200  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۴۲:۱۲
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارشي از مراسم تجليل از برندگان جشنواره آسياپاسيفيك

ميركريمي: متاسفانه موفقيت‌هاي سينماي ايران مهجور مانده است

مديرعامل خانه سينما گفت: در شرايطي هستيم كه متاسفانه موفقيت‌هاي سينماي ايران مهجور مانده و كسي به آن توجهي نمي‌كند. من اميدوارم دفعه بعد، كس ديگري از برندگان جوايز سينمايي تقدير كند و دوباره خودمان از خودمان تعريف نكنيم!

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مراسم تجليل از برندگان اولين دوره جشنواره آسياپاسيفيك ديشب در محل خانه سينما با حضور مهمانان و هنرمندان برگزار شد.
    بنا بر اين گزارش، از جمله مهمانان اين برنامه مي‌توان به علي معلم، محمد شيرواني، ‌محمدرضا شرف‌الدين، رضا كيانيان، مهتاب كرامتي، نقي نعمتي، كيانوش عياري، رخشان بني‌اعتماد، جهانگير كوثري، باران كوثري، منوچهر محمدي، عليرضا خمسه، ‌مهناز افشار، رعنا آزادي‌ور و ... اشاره كرد.
    در ابتداي اين مراسم حميد فرخ‌نژاد كه مجري اين مراسم بود،‌در مورد جايزه آسيا پاسيفيك و حضور ايران در اين جايزه گفت: مراسم اهداي اين جايزه در 22 آبان در گلدكوست استراليا با حمايت يونسكو و فياپ (اتحاديه بين‌المللي تهيه‌كنندگان) برگزار شد. پس از اعلام فراخوان، از ايران 8 فيلم توسط هيئت انتخابي ده نفره در خانه سينما انتخاب مي‌شود كه در اين آثار در 8 رشته نامزد دريافت جوايزي شدند.
    وي افزود: اعضاي هيئت داوران اين جايزه 5نفر از بزرگترين سينماگران جهاني بودند كه رياست آنها با شايان آزمي بازيگر هندي بود و جعفر پناهي كارگردان ايراني نيز در اين هيئت حضور داشت.
    در ادامه محمد اطبايي، بازارياب بين‌المللي فيلم و از اعضاي هيات انتخاب فيلم براي جشنواره آسيا پاسيفيك بر صحنه حاضر شد و گفت: 71 كشور با چهار ميليارد نفر جمعيت كه نيمي از محصولات سينمايي دنيا را توليد مي‌كند در منطقه آسيا و اقيانوسيه حضور دارند و به همين خاطر خلاء در زمينه وجود يك جايزه جامع در اين منطقه حس مي‌شد. به همت چند تهيه‌كننده استراليايي، اين جايزه راه‌اندازي شد و دوره اول آن هم برگزار شد.
    اطيايي افزود: حضور سينماي ايران در اين جشنواره بسيار خوب بود و با 8 نامزدي ركورد دار نامزدي جوايز بود و نفر بعدي ما كشور چين با پنج نامزدي بود و در دور نهايي نيز توانستيم سه جايزه را به خود اختصاص دهيم كه بازتاب خوبي در سطح جهاني داشت و در يك جستجوي ساده اينترنتي حداقل دويست هزار مدخل براي آن ديدم كه اميدوارم سال بعد هم بتوانيم در اين جشنواره حضوري قوي داشته باشيم.
    در ادامه، فرخ‌نژاد به ارائه آماري از حضورهاي بين‌المللي ايران پرداخت و گفت: از زمان ورود سينما به ايران تا به حال 1537 جايزه بين‌المللي به سينماي ايران رسيده كه 1386 جايزه بعد از انقلاب اسلامي به سينماي ايران رسيده كه متوسط آن هفته‌اي يك جايزه است.
    رضا ميركريمي مدير عامل خانه سينما سخنران بعدي اين مراسم بود و در سخناني گفت: روز اولي كه آقاي اطبايي در مرود اين جايزه به من اطلاع دادند،‌با توجه به اين كه خانه سينما تنها عضو فياپ در ايران است، مسئولين معرفي فيلمها را برعهده گرفتيم و بهترين مكانيزم را براي معرفي،‌برگزيدگان جشن خانه سينما دانستيم كه از ميان كانديداهاي دريافت جايزه 8 فيلم انتخاب و به اين جشنواره فرستاده شد.
    وي افزود: اكنون در شرايطي هستيم كه متاسفانه موفقيت‌هاي سينماي ايران مهجور مانده و كسي به آن توجهي نمي‌كند. من اميدوارم دفعه بعد كس ديگري از برندگان جوايز سينمايي تقدير كند و دوباره خودمان از خودمان تعريف نكنيم!
    در ادامه طي مراسمي كانديداها و برندگان جايزه آسيا پاسيفيك جوايز خود را دريافت كردند.
    شادمهر راستين براي اهداي ديپلم نامزدي بهترين فيلمنامه به كيومرث پوراحمد براي اتوبوس شب روي صحنه رفت و پور احمد گفت: جاي حبيب احمدزاده باز هم خالي است. دوشب پيش از مكه به من زنگ زد و به يادش بودم. اميدوارم اگر زياد سخت‌گيري نشود بتوانم دومين فيلم جنگي خودم را بر اساس رمان او به نام «ماشين روز قيامت» بسازم.
    رضا كيانيان براي اهداي ديپلم نامزدي بهترين بازيگر به باران كوثري روي صحنه آمد. باران كوثري از خانه سينما تشكر كرد و رضا كيانيان هم گفت: خوشحالم كه مي‌بينم بازيگران ايراني در  خارج از كشور جايزه مي‌گيرند. اولين روزهايي كه سينماي ايران به خارج از كشور مي‌رفت به علت كارگرداني قوي مطرح بود اما حالا بازيگران هم جايزه مي‌گيرند كه اين نشان دهنده قوي بودن تمام جنبه‌هاي سينماي ايران است.
    در ادامه جهانگير كوثري ديپلم نامزدي بهترين بازيگر مرد را به مهرداد صديقيان داد.
    صديقيان از اعتماد پوراحمد به او تشكر كردو جهانگير كوثري گفت: مهرداد را در فيلم « عصر جمعه» كشف كرديم و در آن فيلم هم به خوبي بازي كرد. من به كارگردان براي انتخاب او اعتماد كردم و حس كردم كه حتي راه رفتن او مثل بازيگران است.
    وي افزود: سينماي ما پرافتخار است و من به آن مباهات مي‌كنم.
    وحيد موسائيان ديپلم نامزدي بهترين فيلم مستند را براي سرزمين گم‌شده از ابراهيم مختاري گرفت و گفت: باعث افتخار است كه اين جايزه را از مختاري مي‌گيرم.
    مختاري هم گفت: به نظر مي‌رسد سينماي مستند در حال با كردن راه و چاه خود است و اميدوارم اين روند روز به روز بهتر شود.
    حسن آقا كريمي ديپلم نامزدي بهترين فيلم كودك را براي فيلم قفل‌ساز از منيژه حكمت گرفت و حكمت گفت: موفقيت سينماي ايران ، موفقيت مردم و كشور ايران است و نقشه گربه‌اي شكلي كه اين همه جايزه را برده است بسيار قابل احترام است . اميدارم روزي برسد كه روزي مسئولين هم به اين سينما احترام بگذارند.
    در ادامه عليرضا رئيسيان ديپلم نامزدي بهترين فيلم را به مهدي همايونفر براي «اتوبوس شب» داد و همايونفر گفت: زحمت اصلي كار با پوراحمد بود كه نقش زيادي را در ساخته شدن اين فيلم ايفا كرد و صبر زيادي داشت تا اتوبوس شب ساخته شود.
    عليرضا رئيسيان هم افزود: ما در عرصه ديپلماسي و سياست و اقتصاد ما هميشه دشمنان خارجي داريم اما متاسفانه در زمينه سينما هميشه دشمنان ما داخلي هستند. اما ما سعي مي‌كنيم طوري جايزه ببريم كه تمام دشمنان ما با ما دوست شوند.
    نوبت به اهداي جوايز برندگان جشنواره آسيا پاسيفيك رسيد و هومن بهمنش به عنوان اولين برنده، جايزه بهترين فيلمبرداري را از دست مهتاب كرامتي گرفت.
    بهمنش گفت: خوشحالم كه در جمعي چنين صميمي جايزه‌ام را دريافت مي‌كنم. از آقاي اطيايي كه جشنواره را معرفي كرد تشكر مي‌كنم. مسعود فروتن، محمود كلاري، علي لقماني و فرهاد صبا اساتيد بزرگ من بودند كه از آنها ممنونم و جايزه‌ام را به همه فيلمبرداران ايراني تقديم مي‌كنم كه اين جاده خاكي را آسفالت كردند تا من در آن راحت رانندگي كنم.
    جايزه بهترين كارگرداني را كيانوش عياري به رخشان بني‌اعتماد داد و بني‌اعتماد گفت: يكي از بهترين تجربه‌هاي من قبل از فيلم‌سازي دستياري آقاي عياري در فيلم «تنوره ديو» اولين توليد بنياد سينمايي فارابي بود كه در آن زمان سينما حرمت زيادي داشت.
    وي افزود: خوشحالم كه جايزه‌اي به جوايز سينماي ايران اضافه شد و از ميركريمي ممنونم كه حركاتي فرهنگي در شان سينما انجام داده است.
    عياري هم گفت: در ايام فيلمبرداري «تنوره ديو»، من هميشه خانم بني‌اعتماد را با سر و صورت خونين مي‌ديدم و آن را به حساب آب و هواي خشك و كويري مي‌گذاشتم اما بعد فهميدم او هميشه به علت ناراحتي و نگراني از حاضر نبودن عوامل، چهره خود را با ناخن خراش مي‌داده است!
    وي افزود: عده‌اي از فيلمسازان اين بخت را دارند كه خارج از كشور به آنها توجه زيادي مي‌شود و احترام مي‌گذارند و اين باعث افزايش اعتماد به نفس در آنان مي‌شود.
    بني‌اعتماد هم درباره جايزه‌اش گفت: جايزه اين فيلم به كل سينما تعلق دارد و من آن را مديون همكاري با محسن عبدالوهاب هستم.
    براي اهداي جايزه بزرگ هيئت داوران، منوچهر محمدي روي صحنه رفت و اين جايزه را به كيومرث پوراحمد داد.
    پوراحمد ضمن تشكر از كساني كه در طول ساخت فيلم با او همكاري كردند، گفت: «اتوبوس شب» كانديداي دريافت جوايز بهترين بازيگر، فيلمنامه و بهترين فيلم بود كه هر سه جايزه را ديگران گرفتند و من با خيال راحت نشستم اما ناگهان اسم من را براي گرفتن جايزه، صدا كردند و من خيلي كيف كردم.
    منوچهر محمدي هم گرفتن اين جايزه را به سينماي ايران تبريك گفت.
    علي معلم نايب رئيس و سخنگوي خانه سينما آخرين سخنراني اين مراسم بود كه گفت: خوشحالم كه امروز در مراسمي هستم كه همكاراني جوايز خود را گرفته‌اند و براي اولين بار است كه چنين مراسمي در سينماي ايران برگزار مي‌شود. اميدوارم نقشي كه خانه سينما در دوران اخير سعي كرده در سينماي ايران بازي كند و از زاويه صنفي به حمايت از سينما بپردازد، پايا باشد و در دوره‌هاي بعدي هم ادامه يابد.

حاشيه‌هاي مراسم
- مراسم به علت ترافيك و دير رسيدن مهمانان با تاخير شروع شد.
- حميد فرخ‌نژاد با اجراي جالب خود همه را به خنده انداخت.
- جايزه آسيا پاسيفيك را يك مجسمه‌ساز برجسته به نام جواناين ساخته است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com