1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 353  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609180203  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۳:۱۷
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

بهمن حيدري:

جوايز صدا را نمي‌توان به شكل غربي‌ها در ايران اهدا كرد

معاون انجمن صدابرداران و صداگذاران سينماي ايران گفت: در سينماي حرفه‌اي كشورهاي اروپايي يا آمريكايي شخصي به عنوان «طراح صدا» وجود دارد اما در ايران نمي‌توان جوايز صدا را به شكل غربي آن اهدا كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين صدابردار اظهار داشت: متاسفانه با وجود زحمت‌هايي كه بچه‌هاي صدابردار و صداگذار در سال‌هاي گذشته براي افزايش كيفيت صدا كشيده‌اند و حتي چند فيلم را با بهترين كيفيت به صورت دالبيSR در سينماها به نمايش گذاشته‌اند، متاسفانه مسئولين امر نه تنها توجهي به اين امر نكرده‌اند، بلكه تصميم گرفته‌اند جوايز صدا را به يك جايزه تقليل دهند.
    وي اظهار داشت:‌در جلسه اين هفته، هيئت مديره صنف صدابرداران خانه سينما، اين موضوع كه جوايز صدا در جشنواره فجر از دو جايزه به يك جايزه تقليل داده‌اند، مطرح كردند و قرار بر اين شد تا مسئولان صنف در جلسه‌اي با دست‌اندركاران سينمايي اين موضوع را مطرح كنند تا در صورت امكان جوايز به صورت قبل بازگردد.
    حيدري گفت: در سينماي حرفه‌اي كشورهاي اروپايي يا آمريكا شخصي به نام طراح صدا وجود دارد كه صداگذار، صدابردار و ساير عوامل زير دست او مشغول كار هستند و سيستم منحصر به فردي دارند در حالي كه هنوز اين موضوع در سينماي ايران جا نيفتاده و نمي‌توان جوايز صدا را به شكل غربي آن در ايران اهدا كرد.
    اين صدابردار افزود:‌استوديوهاي خوب و شرايط مناسب براي كار صدا وجود ندارد و در بسياري كارها مانند كارهاي تاريخي صدابرداري در محيط‌هاي معاصر انجام مي‌گيرد و با اين وجود، تمام بچه‌هاي صدا زحمت زيادي براي خوب درآمدن صداي فيلم‌ها مي‌كشند ولي اقدام دبيرخانه جشنواره بيست‌وششم، باعث مي‌شود تا خستگي به تن بچه‌هاي صدا بماند چون فعلا امكان به‌كارگيري سيستم‌هاي غربي به شكل استاندارد در ايران وجود ندارد و بهتر است كه فعلا جوايز صدا به صورت منفك به برگزيدگان اهدا شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com