1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 453  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609170202  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۱۵:۲۴
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

ارشادي از "بادبادک‌باز" مي‌گويد

آرشيتکت و بازيگر ايراني يازده سال پيش در حالي زندگي خود را با حضور در فيلمي از عباس کيارستمي دگرگون‌شده يافت که عملا فکرش را هم نمي‌کرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، ورايتي اعلام کرد همايون ارشادي که آن زمان 49 ساله بود، در خودرو خود پشت چراغ قرمز ايستاده بود که ناگهان شناخته‌شده‌ترين فيلمساز بين‌المللي ايران که عادت دارد به جاي بازيگران آموزش‌ديده از افراد آماتور استفاده کند، جلو آمد و از او پرسيد دوست دارد در فيلم بعدي‌اش "طعم گيلاس" بازي کند.
    ارشادي به ياد مي آورد: "او از من پرسيد سابقه بازيگري دارم يا اصلا به آن فکر کرده‌ام و من گفتم نه. بعد وقتي پرسيد حاضرم در فيلم او بازي کنم، بلافاصله گفتم، بله."

همايون ارشادي در نمايي از "بادبادک‌باز"
    ارشادي در "طعم گيلاس" نقش مردي را بازي کرد که مي‌خواهد خودکشي کند و به کسي احتياج دارد که پس از مرگ او را دفن کند. اين نقش‌آفريني جايزه نخل طلا جشنواره کن را سال 1997 براي کيارستمي به همراه آورد. چند سال بعد وقتي مارک فورستر آمريکايي و سازنده فيلم‌هاي "ضيافت اهريمن" و "در جستجوي نورلند"، براي "بادبادک‌باز" فيلم جديد خود در حال انتخاب بازيگر بود، با ديدن نقش‌آفريني او در اين فيلم تحت تاثير قرار گرفت.
    ارشادي براي انجام تست بازيگري به کابل رفت، شهري که اولين‌بار بود آنجا مي‌رفت و شهري که به قول خودش چنان شرايط هولناک داشت که عملا زبان او بند آمده بود. چند روز پس از بازگشت به ايران متوجه شد فورستر او را براي نقش "بابا"، پدر امير راوي داستان در فيلم پارامونت ونتيج انتخاب کرده که بر مبناي داستان معروف خالد حسيني ساخته مي‌شد.
    ارشادي که دانش‌آموخته رشته معماري از دانشگاه ونيز است و از سال‌هاي 1970 به عنوان يک آرشيتکت موفق فعاليت مي‌کند، کتاب حسيني را خوانده بود، اما مطمئن نبود براي اين نقش مناسب باشد. او حس کرد بايد فورستر را قانع کند، اما فورستر نيازي به اين کار نداشت.
    خودش مي‌گويد: "پيش مارک (فورستر) رفتم و گفتم مطمئني من به درد اين نقش مي‌خورم؟ شخصيت بابا در فيلم دستاني بزرگ دارد و قدش شش فوت و هشت اينچ است. من خيلي کوتاهترم. فورستر گفت نگران نباشم و فقط ديالوگ‌هايم را بخوانم."
    بازيگر ايراني شخصيت بابا را اينطور توصيف مي‌کند: "مردي قوي و کسي که در جواني اشتباهي کرده که تمام عمر تاوان آن را داده است. او کشورش را از دست داده، همين طور ثروت و قدرتش را، اما همچنان مغرور است. چيزهايي را از دست مي‌دهيد و چيزهايي را به دست مي‌آوريد. او ياد گرفته به پسرش عشق بورزد."
    ارشادي در مورد فيلم‌هايي که اين اواخر ديده مي‌گويد: "فقط "گانگستر آمريکايي" را ديده‌ام. فيلم‌هاي آمريکا زماني در ايران خيلي مورد توجه بودند، اما الان اين فيلم‌ها تنها در دو سينما و آن هم شب‌ها نمايش داده مي‌شوند. ما ناچاريم فيلم‌ها را با نسخه دي‌وي‌دي ببينيم و کيفيت اين فيلم‌ها اغلب خيلي خوب نيست."
    او درباره پروژه بعدي خود مي‌گويد: "فعلا چيزي مشخص نيست، اما دوست دارم اگر فرصت پيش آمد کاري انجام بدهم. هر چند هميشه مي‌توانم برگردم سر کار اصلي ام، معماري."
    "بادبادک‌باز" از 14 دسامبر (23 آذر) به طور محدود در سينماهاي آمريکاي شمالي اکران مي‌شود. فيلمنامه را ديويد بنيوف فيلمنامه‌نويس فيلم‌هايي مطرح مانند "ساعت 25"، "تروا" و "بمان" نوشته و داستان درباره مردي به نام امير است که پس از سال‌ها زندگي در کاليفرنيا به کشور خود افغانستان بازمي‌گردد تا به دوست خود حسن که پسرش به دردسر افتاده کمک کند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com