1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 482  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609130227  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۹:۲۳
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمدعلي نجفي:

زنان در سينماي ايران جايگاه خوبي پيدا كرده‌اند

محمدعلي نجفي، كارگردان، جايگاه زنان را در سينماي ايران خوب و ارزشمند توصيف كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم «كوثر»، محمد‌علي نجفي با بيان اين مطلب افزود: موضوع بانوان به دو بخش هنرمندان زن و اساسا موضوع زن تقسيم مي‌شود كه اين جشنواره به هر كدام بپردازد بسيار خوب و تاثير‌گذار خواهد بود.
    وي ادامه داد: هنوز به جايگاه مطلوب زنان در سينما دست نيافته‌ايم و جشنواره كوثر مي‌تواند در اين راستا،‌ كمك شاياني ارايه دهد.
    اين كارگردان سينما و تلويزيون با اشاره به پاره‌اي محدوديت‌ها در عرصه فعاليت زنان خاطرنشان ساخت: جشنواره مِي‌تواند فرصتي براي شناسايي مشكلات و آسيب‌ها و امكاني براي برنامه ريزي در اين عرصه‌ها باشد.
    وي با باين اينكه «زنها در گذشته فقط هنرپيشه‌هاي درجه دو و سه بودند» يادآور شد: اكنون، زنها در همه مشاغل سينمايي حضور حرفه‌اي دارند مشاغلي از قبيل: كارگرداني، تصوير‌برداري، فيلمبرداري، طراحي صحنه، بازيگري، تهيه‌كنندگي و ... و امروز به همت اين بانوان فعال سكوي پرتابي براي آيندگان به وجود آمده است.
    نجفي با بيان اينكه ارتقاي جايگاه زن در سينما نيازمند طرح‌هاي جدي و اساسي است، گفت: بايد به مسايل جدي و اصلي در اين زمينه پرداخت. بايد مصاحبه‌هاي جدي و چالشي با فعالان و دست‌اندركاران عرصه سينماي بانوان انجام داد و در دل آن به دلايل مهجوريت پرداخت و جشنواره اين بستر را فراهم مي‌سازد.
    وي اظهار داشت: ايجاد فضاي چالشي و طرح مباحث جدي باعث ارتقاء و رشد سينماي زن در كشور مي‌شود.
    محمد‌علي نجفي جشنواره فيلم كوثر را فرصتي براي تبادل ديدگاه‌ها، تجربه‌ها و اظهار‌نظرها عنوان كرد و افزود: در دوراني زندگي مي‌كنيم كه وسايل ارتباط جمعي، سينما، تلويزيون، جرايد و ... نافذ و تاثير‌گذارند و جشنواره در اين راستا، از طريق فضاسازي اجتماعي و نقد و بررسي‌ها، امكان آسيب‌شناسي و شناسايي افق‌هاي جديد را فراهم مي‌آورد.
    سومين جشنواره فيلم «كوثر» به همت ستاد آيه‌هاي ايثار و تلاش و استانداري خراسان رضوي با همكاري مراكز مختلف از جمله معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخشهاي مختلف «فيلم‌هاي سينمايي»، «فيلم‌هاي سينمايي ويدئويي»، «آثار كوتاه و مستند»، «بخش مسابقه فيلمنامه نويسي (ياس زرين)»، «مسابقه فيلم‌هاي 135 ثانيه‌اي» و «بخش جنبي» از 20 تا 23 آذرماه امسال در مشهد مقدس برگزار مي‌‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com