1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 489  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609040221  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۱:۵۴
    ۱۳۸۶/۰۹/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

جهاني شدن سينماي ايران با ستاره‌هاي جهاني/2

هاشمي: استفاده از بازيگران خارجي، استانداردهاي سينماي ما را بالا مي‌برد

مديرعامل سابق خانه سينما گفت: استفاده از عوامل خارجي، استانداردهاي سينماي ما را بالا مي‌برد و در واقع نوعي كارگاه آموزشي است كه تأثير زيادي در كار بازيگران ايراني دارد و مي‌تواند بدون اينكه آنها را كم‌كار كند، بين آنها رقابت به‌وجود بياورد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «سيدضياء هاشمي» در زمينه تاثير اقداماتي چون استفاده از بازيگران مطرح سينماي جهان در فيلم‌هاي ايراني اظهار داشت: در ايجاد چنين فرآيندي اين امر يك اصل است. مثل آنچه در مورد كالاي صادراتي اتفاق مي‌افتد كه اگر كشوري بتواند محصولاتش را به كمك كشور ديگر توليد يا مونتاژ كند، محصول مشتركي ارائه كرده است.
    وي ادامه داد: در واقع محصول و امكان از آن يك كشور است اما به صورت مونتاژ از امكانات كشور ديگري استفاده مي‌كند. اين به معني انجام كار مشترك و صدور فيلم به كشورهاي ديگر است. در اين صورت ممكن است كه ما از بازيگران و عوامل حرفه‌اي‌ كشوري ديگر استفاده كنيم كه البته عوامل حرفه‌اي‌شان بيشتر براي ما مفيد هستند.
    اين تهيه‌كننده سينما افزود: آوردن بازيگران سرشناسي كه مشهور هستند ولي سوپراستار نيستند، مي‌تواند به صادرات سينماي ايران در كشور متبوع‌شان كمك كند و اين معنايش اين نيست كه اين فيلم در همه جاي جهان، اقبال داشته باشد.
    هاشمي افزود: به نظرم اگر چنين تهيه‌كننده‌اي در سينماي ايران پيدا شود كه چنين كاري را انجام دهد، كار او قابل تحسين است و جاي انتقاد ندارد. در واقع ما بايد كمك كنيم چنين اتفاقي بيفتد.
    وي با اشاره به حضور ژوليت بينوش در فيلم عباس كيارستمي گفت: خوشحال كننده است كه چنين افرادي پيدا مي‌شوند كه اين قدرت و توانايي را دارند تا از بازيگران مشهور جهان استفاده كنند.خصوصا اين كه چنين اتفاقي، شايد امكان نمايش فيلم كيارستمي در ايران را به وجود بياورد و گرايشي را براي حركت به سمت سينماي ملي براي اين فيلمساز ايجاد كند، چون بخشي از آثار ايشان جنبه فراملي دارد و خارج از مرزهاي ايران با اقبال روبه‌رو مي‌شود كه با اين كار، اثر او در ايران نيز امكان نمايش داخلي را پيدا مي‌كند.
    هاشمي ادامه داد: استفاده از بينوش كه دوستان ايراني او را به خوبي مي‌شناسند، امر مطلوبي است. در حقيقت من عقيده دارم كه فيلم‌‌هاي هنري ايراني متأسفانه قابليت جذب مخاطب را ندارند و با حضور بينوش، اثري در حد استانداردهاي اروپايي خواهيم داشت.
    اين تهيه كننده سينما و مديرعامل اسبق «خانه سينما» خاطرنشان كرد: استفاده از عوامل خارجي استانداردهاي سينماي ما را بالا مي‌برد و در واقع نوعي كارگاه آموزشي است كه تأثير زيادي در كار بازيگران ايراني دارد و مي‌تواند بدون اينكه آنها را كم‌كار كند، بين آنها رقابت به‌وجود بياورد.
    «سيدضيا هاشمي» گفت: ما ناچاريم كه سطح استانداردهاي‌ سينماي‌مان را با حضور اين بازيگران بالا ببريم.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com