1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 459  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608300204  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۰:۴۰
    ۱۳۸۶/۰۸/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماي دفاع مقدس بايد حقايق جنگ را بيان کند

رضا اعظميان معتقد است برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس فقط بهانه است و سينماي دفاع مقدس علاوه بر توليد انبوه فيلم به نگاه کلان و بيان حقايق جنگ نياز دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ اين فيلمساز درباره برگزاري همزمان جشنواره فيلم دفاع مقدس با جشنواره فيلم فجر گفت: "بهتر است قبل از اينکه درباره چگونگي و نحوه برگزاري جشنواره تصميم بگيريم، به فکر سينماي دفاع مقدس و فيلم‌هاي توليدي در اين ژانر باشيم. واقعيت اين است که هنوز واقعيات جنگ آنگونه که بوده بيان نشده است."
    اعظميان افزود: "بعد از گذشت اين همه سال از جنگ وقت آن رسيده که فيلمسازان ما علاوه بر انعکاس رشادت و ايثار رزمندگان، واقعيت ديگر جنگ را هم نشان دهند. ما هنوز نتوانسته‌ايم جنگ را در حد کلان ببينيم که همان تصميم فرماندهان ما در عمليات مختلف است. الان وقت آن رسيده که تجربيات آن شرايط سخت تصوير شود."
    وي با اشاره به ايثار و رشادت‌هاي رزمندگان در عمليات مختلف هشت سال دفاع مقدس تصريح کرد: "اگر اين مفاهيم درست بيان شود، قطعا جامعه ما از نظر اخلاقي وضعيت بهتري پيدا خواهد کرد. چيزي که امروز سينماي دفاع مقدس به آن نياز دارد، انتقال تفکر حماسه و ايثار است و اين مهم حاصل نمي‌شود جز با بيان واقعيات بدون پرده‌پوشي."
    اعظميان در پايان گفت: "در هشت سال دفاع مقدس با وجود همه مشکلات، آرامشي خاص و عجيب بر جامعه حاکم بود و دليل آن هم حاکميت روح ايمان، ايثار و فداکاري بود. در مجموع بايد گفت جشنواره‌ها فقط بهانه هستند و تاثيري در کيفيت آثار ندارند. سينماي دفاع مقدس به نگاه کلان و بيان حقايق جنگ نياز دارد. کاري که در همه جهان بعد از پايان جنگ انجام مي‌دهند."
    اين فيلمساز در حال حاضر پروژه نيمه‌تمام "کارناوال مرگ" را به تهيه‌کنندگي حبيب‌الله کاسه‌ساز در دست توليد دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com