1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 445  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608280207  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۰:۴۱
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

مدير روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي:

سينماي دفاع مقدس از ظرفيت برگزاري جشنواره‌اي مستقل برخوردار است

مدير روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي گفت: سينماي دفاع مقدس به عنوان مظهر سينماي ملي از ظرفيت و قابليت برگزاري جشنواره اي به صورت مستقل برخوردار است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ حبيب ايل بيگي در پاسخ به سؤالي در خصوص تلفيق جشنواره فيلم دفاع مقدس با جشنواره فيلم فجر افزود: پرداختن به موضوع دفاع مقدس همواره از افتخارات جشنواره فيلم فجر محسوب شده و مي‌شود. فيلم هاي دفاع مقدس همواره زينت بخش اين رويداد سينمايي و عامل رونق آن در سال هاي گذشته بوده اند. اما سوال اين است كه آيا برگزاري جشنواره دفاع مقدس در دل جشنواره فجر مي‌تواند آنگونه كه شايسته است حق اين گونه سينمايي را ادا كند.
    وي به برگزاري بخش ويژه اي با عنوان "سينماي پايداري" در دوره هاي پيشين جشنواره فيلم فجر اشاره كرد و ادامه داد: جشنواره فيلم فجر در واقع ويترين سينماي ايران است كه رويكرد اصلي آن به رقابت آثار بلند سينمايي معطوف مي شود اما بايد توجه داشت كه مجموعه فعاليت هاي هنري انجام شده در حوزه سينماي دفاع مقدس در طول سال بسيار گسترده است و آثار سينمايي, فيلم‌ها و مجموعه هاي تلويزيوني، مستند، كوتاه، انيميشن، فيلمنامه و كليپ را در بر مي‌گيرد، به طبع هر يك از اين بخش ها مي‌تواند گوشه‌اي از عظمت دفاع مقدس را به نمايش گذارد و به همين دليل سينماي دفاع مقدس نياز به گستره وسيع تري براي معرفي دارد.
    وي سينماي دفاع مقدس را شناسنامه ملي سينماي كشور عنوان كرد و خواستار توجه جدي تر به اين حوزه شناختي، معرفتي و ارزشي شد.
    ايل بيگي ادامه داد: اگر بزرگواراني كه به نوعي سياست‌گذار و دست‌اندركار برگزاري جشنواره دفاع مقدس هستند در حال حاضر مصلحت نمي بينند كه اين رويداد به شيوه اي مستقل برگزار شود بنياد سينمايي فارابي و دبيرخانه جشنواره فيلم فجر به مانند سال هاي گذشته خود را موظف مي‌دانند كه در حد بضاعت، سهم خود را در قبال اين سينما ادا كنند و آثار سينمايي و ويديويي اين حوزه را ميزبان باشند تا بركت اين سينما به مانند سال هاي گذشته در جشنواره فيلم فجر جاري باشد.
    مدير روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي ادامه داد: بايد توجه داشت بضاعت جشنواره فيلم فجر در پرداختن به سينماي دفاع مقدس محدود است و تنها مي تواند زمينه رقابت اين آثار را نه به صورت مستقل, بلكه در دل بخش هاي رقابتي جشنواره فراهم كند اما به صورت طبيعي آثاري كه در مقررات جشنواره فيلم فجر قرار نگيرند امكان رقابت و ديده شدن را از دست مي دهند و اين مساله باعث لطمه ديدن حوزه دفاع مقدس مي شود.
    ايل بيگي تصريح كرد: بسياري از هنرمندان برجسته سينماي كشور كه هم اكنون مرزهاي جهاني را در نورديده اند از دل سينماي دفاع مقدس برخاسته اند و جشنواره فيلم دفاع مقدس يكي از جايگاه‌هاي معرفي اين هنرمندان و آثار هنري برجسته سينماي كشور بوده است.
    به همين دليل عدم برگزاري آن، تبعات مختلفي را به همراه خواهد داشت و شايد با از بين رفتن انگيزه رقابت در اين حوزه ، ميزان توليد فيلم هاي دفاع مقدس نيز كاهش يابد.
    مدير روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي با اشاره به صحبت‌هاي مقام معظم رهبري ناظر بر توجه جدي به سينماي دفاع مقدس (در ديدار با كارگردانان سينماي ايران) افزود: شناخت ابعاد مختلف اين حماسه انساني نيازمند افزايش توليد در حوزه ها و بخش هاي مختلف هنري است و رقابت را مي توان ضامن افزايش توليد در حوزه سينماي دفاع مقدس دانست.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com